Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Δίαιτα με λίγες θερμίδες ή με λίγους υδατάνθρακες;

Δύο δημοφιλείς προσεγγίσεις στην απώλεια βάρους περιλαμβάνουν το μέτρημα των υδατανθράκων και τη μείωση των θερμίδων.

28.11.2016

εχεις διαβασει

Παρότι οι γυναίκες βρίσκονται σε μια αέναη έρευνα για μια γρήγορη και εύκολη δίαιτα, συχνά ανακαλύπτουμε πως η απώλεια βάρους δεν λειτουργεί έτσι.

Ακόμη χειρότερα, η αυξανόμενη πληθώρα των διατροφικών προγραμμάτων και των διαιτητικών προϊόντων κάνει τη δίαιτα ακόμη πιο περίπλοκη υπόθεση.

Δύο δημοφιλείς προσεγγίσεις στην απώλεια βάρους περιλαμβάνουν το μέτρημα των υδατανθράκων και τη μείωση των θερμίδων. Ποια όμως είναι περισσότερο αποτελεσματική και πώς θα ξέρεις ποιο διατροφικό πρόγραμμα είναι πιο κατάλληλο για σένα; Ζητήσαμε από δύο ειδικούς στη διατροφή να μας δώσουν την ουσία των διαιτών με χαμηλούς υδατάνθρακες ή λίγες θερμίδες.

Η συγγραφέας και σύμβουλος διατροφής, υγείας και fitness Dr Janet Bond Brill και η Peachy Seiden, ειδική διατροφολόγων του International Culinary School στο Art Institute of Ohio, μοιράζονται την εμπειρία τους για να σε βοηθήσουν να κάνεις τη σωστή επιλογή όταν διαλέγεις το καλύτερο πρόγραμμα απώλειας βάρους.

Τα μειονεκτήματα στη δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες

Όσοι ακολουθούν αυτή τη δίαιτα περιορίζουν ή αποφεύγουν εντελώς τροφές όπως το ψωμί, το ρύζι, τα λαχανικά με πολύ άμυλο (όπως οι πατάτες και τα καρότα) και τα φρούτα. Ως αποτέλεσμα, οι δίαιτες με χαμηλούς υδατάνθρακες είναι συνήθως υψηλές σε πρωτεΐνες και λιπαρά.

Η βάση της δίαιτας με χαμηλούς υδατάνθρακες είναι ο έλεγχος του επιπέδου του σακχάρου στο αίμα – η προϋπόθεση είναι πως οι υδατάνθρακες ανεβάζουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σου προξενώντας απελευθέρωση ινσουλίνης, η οποία αναπόφευκτα κάνει πιο δύσκολη τη διάσπαση των λιπών.

Οι υπέρμαχοι της δίαιτας με χαμηλούς υδατάνθρακες λένε πως η μείωσης της πρόσληψής τους θα έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, λιγότερη απελευθέρωση ινσουλίνης και, τελικά, απώλεια βάρους. Επιπλέον, χωρίς τους υδατάνθρακες να παρέχουν ενέργεια, το σώμα σου θα διασπάσει λίπος στη θέση της.

Ωστόσο, οι ειδικοί δεν συμφωνούν με τη σύνδεση μεταξύ της απώλειας βάρους από μία δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων και σακχάρου του αίματος ή των επιπέδων της ινσουλίνης.

Η δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες μπορεί να μην είναι μία μακροπρόθεσμη λύση

Ο λόγος που οι δίαιτες με λίγους υδατάνθρακες είναι δημοφιλής είναι η ικανότητάς τους να δίνουν γρήγορα αποτελέσματα. Όταν αλλάζουμε δραστικά τη διατροφή μας -εγκαταλείποντας συχνά τροφές που αγαπάμε- θέλουμε να δούμε τα αποτελέσματα και οι δίαιτες με χαμηλούς υδατάνθρακες απαιτούν λιγότερη υπομονή. Ανάλογα από το πόσο βάρος χρειάζεται να χάσεις, είναι πιθανό να χάσεις 4-8 κιλά στις πρώτες δύο εβδομάδες.

Το μειονέκτημα: η γρήγορη απώλεια βάρους είναι για λίγο. Σύμφωνα με τη Seiden ο αποκλεισμός των υδατανθράκων σε κάνεις να χάσεις μεγάλη ποσότητα υγρών τις πρώτες δύο εβδομάδες προτού αρχίσει να μειώνεται ο ρυθμός της απώλειας βάρους. Επειδή η αρχική απώλεια προέρχεται από απώλεια υγρών, είναι επίσης εύκολο να πάρεις ξανά τα κιλά. Επιπλέον, δεν είναι βιώσιμη για πολύ μία δίαιτα χωρίς υδατάνθρακες και για τους περισσότερους ανθρώπους εκείνες οι δίαιτες γενικά δεν διαρκούν για πολλούς μήνες ή έναν χρόνο.

“Το να κόψεις τους υδατάνθρακες σημαίνει πως κόβεις επίσης τις φυτικές ίνες και χάνεις όλα τα θρεπτικά συστατικά και τα αντιοξειδωτικά που ενισχύουν τον οργανισμό σου κατά των ασθενειών και τα οποία περιλαμβάνονται στις τροφές με πολλούς υδατάνθρακες που δεν καταναλώνεις”, προειδοποιεί η Dr. Bill. “Χαμηλοί υδατάνθρακες μεταφράζεται επίσης σε υψηλές πρωτεΐνες και λιπαρά – μία χορταστική και νόστιμη επιλογή για πολλούς, αλλά όχι μια καλή στρατηγική για τον μακροπρόθεσμο έλεγχο του βάρους και την καλή υγεία”.

Η τάση όσων κάνουν αυτού του είδους δίαιτα να καταναλώνουν λιπαρό κρέας και τυριά όχι μόνο οδηγεί σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων, αλλά η συνεπακόλουθη υψηλή πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να έχει το κόστος της για τον οργανισμό. “Αν υποθέσουμε ότι καταναλώνεις πολλές πρωτεΐνες, επιβαρύνεις τα νεφρά με το μεταβολισμό όλης της επιπλέον πρωτεΐνης”, εξηγεί η Seiden. “Η πολλή πρωτεΐνη αυξάνει επίσης την απώλεια ασβεστίου από τα οστά και οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες στην απώλεια οστικής μάζας”.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πώς θα χορτάσεις (αλήθεια λέμε!) με μία σαλάτα

Η bikini season πάει χεράκι – χεράκι με τη σαλάτα season. Και παρ’ ότι το καλοκαίρι φαίνεται να αργεί, το bikini έρχεται και θα το φορέσεις με αυτοπεποίθηση. Ιδού πως θα χορτάσεις με μια σαλάτα.

Η διατροφή στα 20: Super πλάνο για δίαιτα 7 ημερών για μεταβολισμό που ΚΑΙΕΙ από τη διαιτολόγο Αμαλία Γιωτοπούλου!

Δίαιτα 7 ημερών: Οι συνήθειες της εφηβείας μας ακολουθούν και στην δεκαετία των 20. Η διαιτολόγος Αμαλία Γιωτοπούλου μας δίνει τη σωστή διατροφή για να μην παχύνεις ποτέ.

Δοκιμάσαμε τα υγρά υποκατάστατα γευμάτων για αδυνάτισμα! Ιδού τι έχουμε να πούμε για τη διατροφή των αστροναυτών

Είναι και πάλι τάση στη διατροφή και το αδυνάτισμα. Δοκιμάσαμε το Top Diet της Power Health και να τι έχουμε να σου πούμε.

Έλαιο Καρύδας: Κι όμως, υπάρχουν 26 αποδεδειγμένα οφέλη του για τον οργανισμό!
Έλαιο Καρύδας: Κι όμως, υπάρχουν 26 αποδεδειγμένα οφέλη του για τον οργανισμό!

Είναι τόσο ευεργετικό για τον οργανισμό, που ούτε το φαντάζεσαι. Το Έλαιο Καρύδας είναι ένα πολύτιμο προϊόν που πρέπει σίγουρα να δοκιμάσεις

Η ιστορία του κόσμου μέσα σε 20 λεπτά (βίντεο)
Η ιστορία του κόσμου μέσα σε 20 λεπτά (βίντεο)

Ένα διασκεδαστικό και μοναδικά ενημερωτικό βίντεο που δεν πρέπει να χάσεις

#shapegreece