Τα 12 φρούτα και λαχανικά που βοηθούν να χάσεις βάρος

Ιδού ποια φρούτα και λαχανικά πρέπει να προτιμήσεις, αφού σε βοηθούν περισσότερο στην απώλεια βάρους, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.

05.11.2016

εχεις διαβασει

Όλα τα φρούτα και λαχανικά είναι υγιεινά. Υπάρχουν όμως κάποια συγκεκριμένα φρούτα που σε είναι πρωταθλητές στο αδυνάτισμα και σε βοηθούν να χάσεις περισσότερο βάρος σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο PLOS Medicine.

Tη λίστα με τα φρούτα και λαχανικά που είναι πρωταθλητές στο αδυνάτισμα, δημιούργησαν μετά από μελέτη τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 2 ροφήματα που πραγματικά καίνε το λίπος!

Στην εν λόγω έρευνα οι μελετητές συνέλεξαν στοιχεία από τις διατροφικές συνήθειες και την αλλαγή βάρους 130.000 ανδρών και γυναικών για δύο δεκαετίες.

Όπως φανέρωσε η έρευνα, η γενικότερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνδέεται με την απώλεια και διατήρηση υγιούς βάρους.

Υπήρξαν όμως και κάποια φρούτα και λαχανικά που έριξαν τον αριθμό της ζυγαριάς ακόμα πιο κάτω:

  • Τα μήλα και τα αχλάδια
  • Μούρα
  • Τα σταυρανθή λαχανικά (κουνουπίδι, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών)
  • Tα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (λάχανο, σέσκουλα, χόρτα, σπανάκι, μαρούλι)
  • Tην δωδεκάδα συμπληρώνουν το tofu ή σόγια

Τι μαγικό έχουν όμως τα μήλα ή το κουνουπίδι και όλα τα υπόλοιπα φρούτα και λαχανικά της λίστας;

Όπως φαίνεται, τα φρούτα αυτά και λαχανικά έχουν φυτικές ίνες που μπορούν να γεμίσουν την στομάχι ενώ ταυτόχρονα έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, διατηρώντας τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σταθερά.

Αν αναρωτιέται τι γυρεύει το τόφου στη λίστα, έχεις δίκιο. Δεν περιέχει σχεδόν καθόλου φυτικές ίνες αλλά σίγουρα έχει αρκετή πρωτεΐνη για λιγότερες θερμίδες. Μισή κούπα σου δίνει 10 γραμμάρια πρωτεΐνης και λιγότερες από 100 θερμίδες.

Προσοχή προσοχή:

Οι ερευνητές τονίζουν πως η κατανάλωση συγκεκριμένων λαχανικών συνδέθηκε με μικρότερη απώλεια βάρους. Και ναι, μιλάμε για πατάτες, αρακά και καλαμπόκι. Όπως φαίνεται, έχουν περισσότερες θερμίδες και υψηλότερο γλυκαιμικό φορτίο. Σκέψου πως 5 κούπες μπρόκολο σου δίνουν 160 θερμίδες, όσες μια μετρα πατάτα στο φούρνο.

2. Γλυκοπατάτες

Αυτό που εξηγούν οι ερευνητές είναι το αυτονόητο. Κατανάλωσε πολλά φρούτα και λαχανικά, τρώγε και λαχανικά όπως οι πατάτες ή το καλαμπόκι αλλά φέρσου σε αυτά όπως στο ψωμί ή το ρύζι: μείωσε την ποσότητα αλλά μην τα αποκλείεις από τη διατροφή σου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Πόσο αποτελεσματική είναι η δίαιτα Ζώνης;

Η δίαιτα της Ζώνης αποτελεί ένα διάσημο διατροφικό πρόγραμμα που λατρεύουν και ακολουθούν πολλές μεγάλες σταρ. Ταιριάζει όμως σε σένα;

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Λαχανικά με πρωτεΐνη: Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης;

Πάρα πολλά είναι εκείνα τα λαχανικά που αποτελούν πηγές πρωτεΐνης. Η διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει τη λίστα με τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

4 oφέλη που έχει για την υγεία σου η κατανάλωση τροφίμων με πρωτεΐνη

Ξέρεις γιατί η πρωτεΐνη είναι τόσο σημαντικό μακροσυστατικό;

Υπάρχει ένα υλικό που αναβαθμίζει κάθε, μα κάθε, πίτσα
Υπάρχει ένα υλικό που αναβαθμίζει κάθε, μα κάθε, πίτσα

Κανείς δεν το περίμενε ότι το μέλι κάνει δουλειά.

Πώς θα φτιάξεις το τέλειο hot dog
Πώς θα φτιάξεις το τέλειο hot dog

Δεν είναι απλή δουλειά να μπει το λουκάνικο στο ψωμάκι.

10 τρόποι να δοκιμάσεις το τυρί κότατζ αλλιώς (ακόμα και παγωτό με cottage φτιάχνεις!)

Βαριέσαι το τυρί κότατζ με φρυγανιά ή σκέτο; Υπάρχουν δέκα έξυπνοι και νόστιμοι τρόποι για να το βάλεις στη διατροφή σου χωρίς να το βαρεθείς.

#shapegreece