Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Αν κάνεις διάλειμμα από τη δίαιτα μπορεί να βοηθήσει να χάσεις τα κιλά που θέλεις (και παραπάνω)

Το να κάνεις ένα διάλειμμα από την καθημερινή δίαιτα που ακολουθείς, ίσως σε βοηθήσει να χάσεις μακροπρόθεσμα παραπάνω βάρος.

11.10.2017

εχεις διαβασει

Έτσι υποστηρίζει τουλάχιστον έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Τασμανίας.
 
 Φαίνεται πως αγαπώντας τις ημέρες που βγαίνεις εκτός προγράμματος, ή τρώγοντας κάτι παραπάνω το Σαββατοκύριακο, δίνεις στον εαυτό σου το ψυχολογικό κίνητρο για να καταφέρεις να τηρήσεις ένα πιο αυστηρό πλάνο διατροφής την υπόλοιπη εβδομάδα.
 
Και δεν είναι μόνο το ψυχολογικό κίνητρο, φαίνεται πως υπάρχουν και σωματικά οφέλη. Σύμφωνα με την υπεύθυνη της έρευνας, Nuala Byrne τα διαλείμματα από τη δίαιτα, βοηθούν το σώμα να καταπολεμήσει την προσαρμοστική θερμογένεση, η οποία όπως φάνηκε σε προηγούμενες έρευνες, δημιουργεί την ιδανική κατάσταση για επαναφορά του βάρους, μετά την αρχική απώλεια.
Αυτή η διαδικασία προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από τη στέρηση της λεπτίνης στο σώμα, της ορμόνης του κορεσμού που βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων της ενέργειάς μας, ειδικά όταν είμαστε πεινασμένοι.
Η λεπτίνη φτάνει να είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε εκείνους που ακολουθούν αυστηρό πλάνο διατροφής, με αποτέλεσμα το σώμα να έρθει σε κατάσταση επιβίωσης από την πείνα και ο μεταβολισμός να επιβραδυνθεί σημαντικά.
 
Οι Αυστραλιανοί καταλήγουν πως όσοι κάνουν αυστηρές δίαιτες, θα πρέπει να προσπαθούν να αποκαταστήσουν την ισορροπία των θερμιδικών τους αναγκών, όταν έχουν χάσει αρκετό βάρος, για να διατηρήσουν την απώλεια και να προλάβουν την προσαρμοστική θερμογένεση. Για παράδειγμα, στις δύο εβδομάδες δίαιτας, μπορείς να κάνεις ένα μικρό διάλειμμα για να διατηρήσεις την ισορροπία.
 
 Οι ειδικοί δοκίμασαν τη θεωρία σε 51 υπέρβαρα άτομα αρσενικού φύλου που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες για 4 μήνες: εκείνους που έκαναν δίαιτα χωρίς διάλειμμα και σε εκείνους που έκαναν διαλείμματα ανάμεσα στη δίαιτα.
 
Στα άτομα που έκαναν δίαιτα δόθηκαν τα 2/3 των θερμίδων που χρειάζονταν για να διατηρήσουν απλά το βάρος τους για τέσσερις μήνες και έτσι η απώλεια βάρους ήρθε μέσα σε 16 εβδομάδες. Τελικά, τα άτομα που έκαναν διάλειμμα στη δίαιτα ανά δύο εβδομάδες, επαναλαμβάνοντας τον κύκλο αυτό οκτώ φορές, έχασαν 50% παραπάνω βάρος από την πρώτη ομάδα, ζυγίζοντας μάλιστα κατά μέσο όρο, οκτώ κιλά λιγότερα έξι μήνες μετά το τέλος της έρευνας και έχοντας χάσει παραπάνω λίπος.
 
Πάντως, οι ερευνητές τόνισαν πως αυτή η μέθοδος αδυνατίσματος δεν αποδείχτηκε πιο αποτελεσματική από άλλες δημοφιλείς δίαιτες αλλά μπορεί να χρησιμεύσει σε εκείνους που θέλουν να είναι πιο χαλαροί στον τρόπο που ακολουθούν μια δίαιτα.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Μελομακάρονο, κουραμπιές ή δίπλες; Ποιο γλυκό είναι πιο υγεινό;

Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, υπάρχει το ίδιο δίλημμα, «Να φάω μελομακάρονο, κουραμπιέ ή δίπλα;». Τι να επιλέξεις σύμφωνα με την ειδικό.

Vegan χριστουγεννιάτικα τρουφάκια χωρίς ζάχαρη, χωρίς αλεύρι, χωρίς βούτυρο από τον Cool Artisan

Τα χριστουγεννιάτικα γλυκά, όπως και τα γλυκά όλης της χρονιάς μπορούν να είναι νόστιμα, λαχαρτιστά και vegan συγχρόνως. Χωρίς τύψεις, χωρίς ενόχες απόλαυσε τα όλη την εορταστική περίοδο!

#ShapeTested: Να πώς φτιάξαμε γιορτινή σφολιάτα σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο!

Τι θα έλεγες να φτιάξεις ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με σφολιάτα και γλύκα ή αλμυρή γέμιση! Θα χρειαστείς δύο φύλλα σφολιάτα και μπόλικη όρεξη!

Tα 5 τρόφιμα που πρέπει να φας τα Χριστούγεννα σύμφωνα με τη διατροφολόγο

Το τι πρέπει να μη φας μέσα στις γιορτές πιθανώς το γνωρίζεις. Το τι πρέπει να φας οπωσδήποτε όμως στα γιορτινά τραπέζια είναι ακόμα πιο σημαντικό! Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας φτιάχνει τη λίστα με όσα ΠΡΕΠΕΙ να φάμε.

Συνταγές 2017: Οι δέκα συνταγές που αναζήτησαν οι χρήστες της Google παγκοσμίως.

Πλησιάζοντας στο τέλος του χρόνου, είναι η εποχή που αναπολούμε τους τελευταίους 12 μήνες που πέρασαν, και αναλογιζόμαστε τις τάσεις που καθόρισαν το 2017 στην Αναζήτηση Google.

#shapegreece