Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Νέο διατροφικό πλάνο για αδυνάτισμα: Xάσε κιλά τρώγοντας περισσότερο λέει η διαιτολόγος

Απόλαυσε το φαγητό και δες το σώμα σου να αδυνατίζει (επιτέλους) πιο γρήγορα από ποτέ με αποτέλεσμα που διαρκεί περισσότερο από ποτέ.

09.08.2017

εχεις διαβασει

Συνεργάστηκε η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, MSc στη Συμβουλευτική Ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό (KEK)(coachmydiet.wordpress.com)

Απόλαυσε το φαγητό! Ξέχασε τις παλιές οδηγίες για αδυνάτισμα που ήθελαν να μετράς τις θερμίδες και να αποφεύγεις τους πειρασμούς. Η νέα φιλοσοφiα στη δίαιτα υποστηρίζει πως, για να αδυνατίσεις, πρέπει να απολαμβάνεις το φαγητό σου περισσότερο!

Το πραγματικό μυστικό για να χάνεις βάρος κρύβεται στο μυαλό σου! Ο τρόπος που σκέφτεσαι για το φαγητό σχετίζεται άμεσα με το πόσο τρως, λένε οι ειδικοί. Τι πρέπει να κάνεις αντί να πεινάς, να στερείσαι και να προγραμματίζεις με ακρίβεια κάθε μπουκιά; Να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένη στα γεύματά σου και να απολαμβάνεις τη γεύση κάθε πιάτου!

Έτσι, θα αρχίσεις να τρως μόνο όταν θα πεινάς πραγματικά, θα σταματάς όταν θα νιώθεις ικανοποιημένη και θα μπορείς να φας ό,τι θέλεις χωρίς να κάνεις υπερβολές. Μπορεί να ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, σε έρευνα όμως αποδεικνύεται πως αυτή η στρατηγική, γνωστή ως «ενσυνείδητο φαγητό», έχει αποτελέσματα – και, μάλιστα,ιδιαίτερα θετικά!

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Appetite διαπιστώθηκε πως οι άνθρωποι που τρώνε ενσυνείδητα αγχώνονται γενικά λιγότερο με το φαγητό και έχουν πιο χαμηλό δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ).

«Όταν τρως συνειδητά, καταναλώνεις λιγότερες θερμίδες, επειδή απολαμβάνεις πραγματικά το φαγητό σου» τονίζει η Susan Albers, κλινική ψυχολόγος και συγγραφέας του Eating Mindfully.

Σταμάτα, λοιπόν, να τρως στον… αυτόματο πιλότο, άρχισε να χαίρεσαι πραγματικά το φαγητό σου και να ακούς τα μηνύματα πείνας και κορεσμού του σώματός σου.

Απόλαυσε το φαγητό: Το νέο σου διατροφικό πλάνο

Κανείς δεν περιμένει από σένα να αλλάξεις διατροφικές συνήθειες από τη μια μέρα στην άλλη. Στην αρχή θα πρέπει να προσπαθείς συνειδητά, έπειτα από μερικές εβδομάδες όμως ο νέος αυτός τρόπος που αντιμετωπίζεις το φαγητό θα σου γίνει δεύτερη φύση.

Οι παρακάτω στρατηγικές θα σε φτάσουν εκεί που θέλεις.

Γνώρισε το σώμα σου:

«Η αληθινή πείνα έχει σαφή σημάδια: νιώθεις το στομάχι σου άδειο, γουργουρίζει, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς, νιώθεις ευέξαπτη και θέλεις γενικά φαγητό, όχι κάτι συγκεκριμένο όπως πατατάκια ή μπισκότα» λέει η Κλειώ Δημητριάδου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος.

«Εάν ένα ζουμερό ψητό φιλέτο κοτόπουλου με μπρόκολο σου φαίνεται εκπληκτικό, τότε πεινάς! Αν όχι, σκέψου ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημα. Μήπως βαριέσαι ή νιώθεις μοναξιά; Αυτό είναι που πρέπει να αντιμετωπίσεις».

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 8 τροφές που θα φας σήμερα για να πέσει η πρησμένη κοιλιά μέχρι αύριο

Ακολούθησε τον κανόνα των 3 λεπτών:

Φάε απλά και χωρίς περισπασμούς: αυτή είναι η βασική αρχή. Πρακτικά όμως δεν είναι πάντα εύκολο να αφιερώνεις 20-30 λεπτά σε κάθε σου γεύμα. Οπότε, δοκίμασε αυτό τον εύκολο συμβιβασμό:

Σβήσε την τηλεόραση, κλείσε τον υπολογιστή και το κινητό και αφιέρωσε μόνο 3 λεπτά για να απολαύσεις τις πρώτες μπουκιές του γεύματος ή του σνακ σου.

«Αυτός ο χρόνος είναι αρκετός για να βοηθήσει τον εγκέφαλό σου να καταγράψει την ευχαρίστηση και την αρχή του κορεσμού» επισημαίνει η ειδικός.

Ανακάλυψε το σημείο που νιώθεις ικανοποιημένη:

Ο στόχος σου είναι να σταματήσεις να τρως όταν δε θα πεινάς πια και το στομάχι σου θα είναι ευχάριστα γεμάτο.

«Σκέψου τον κορεσμό σε κλίμακα από το 1 ως το 10 – καλό είναι να σταματάς στο 7 με 8» λέει η ειδικός. «Για να προσδιορίσεις το σημείο κορεσμού σου, άφησε κάτω το πιρούνι σου για λίγο αρκετές φορές στη διάρκεια του γεύματος ώστε να εκτιμήσεις πού βρίσκεσαι και αν πεινάς ακόμη».

metridsi

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Να γιατί ΠΡΕΠΕΙ να τρως (ή να πίνεις) ένα ρόδι τη μέρα όσο τα βρίσκεις!

Βάλε το ρόδι στη διατροφή σου και γνώρισε καλύτερα τις ιδιότητες και τα οφέλη που πρέπει να μπουν στη ζωή σου (και όχι μόνο την πρωτοχρονιά).

Εχεις λιγούρα για πατατάκια και αλμυρά; Να τι σημαίνει αν ο οργανισμός σου επιζητά αλάτι

Η λιγούρα για πατατάκια κρύβει την ανάγκη του οργανισμού σου για αλάτι. Πότε όμως ο οργανισμός σου έχει ανάγκη από αλάτι;

Βρώμη από το βράδυ χωρίς μαγείρεμα που θυμίζει γλυκιά πίτα με μύρτιλλα

Βρώμη από το βράδυ, φτιαγμένη με γάλα, που δεν χρειάζεται μαγείρεμα που που θα λατρέψεις τη γλυκιά γεύση από τα μύρτιλλα.

H συνταγή για το πιο νόστιμο μπισκοτόσπιτο βήμα βήμα (είναι πιο εύκολο απ’ ότι νομίζεις)

Η συνταγή για το μπισκοτόσπιτο έρχεται για εσένα και για να χαρούν τα παιδιά σου.

Μελομακάρονο, κουραμπιές ή δίπλες; Ποιο γλυκό είναι πιο υγεινό;

Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, υπάρχει το ίδιο δίλημμα, «Να φάω μελομακάρονο, κουραμπιέ ή δίπλα;». Τι να επιλέξεις σύμφωνα με την ειδικό.

#shapegreece