Αυτή είναι η κατάλληλη τροφή που βοηθά την ορμονική ισορροπία

Προσθέσέ την στο καθημερινό σου πρόγραμμα!

16.05.2018

εχεις διαβασει

kale

Μπορεί η ισορροπία των ορμονών να ποικίλλει από άτομο σε άτομο ανάλογα με την ηλικία, τους παράγοντες υγείας, τη γενετική, το φύλο και άλλους παράγοντες, όμως, έχουμε δει πολλά sites να αναφέρονται στο kale (λαχανίδα κέιλ) σαν τη #1 τροφή που μπορεί να βοηθήσει στην εξισορρόπηση των ορμονών σου. Ισχύει;

Ρωτήσαμε την Κλειώ Χούπη, κλινική διαιτολόγο – διατροφλόγο, MSc στην παθολογία της κύησης, τη γνώμη της. «Ναι, το kale είναι απόλυτα θρεπτική τροφή και μπορεί να βοηθήσει στην ισορροπία των ορμονών. Προσοχή όμως: Όπως στη διατροφή μας χρειάζεται να υπάρχει μια ισορροπία σε θρεπτικά συστατικά, έτσι και το kale θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο». Δες πώς το κέιλ μπορεί να βοηθήσει στην ισορροπία των ορμονών.

ΔΕΣ ΕΠΙΣΗΣ: Τι λάδι να βάλω πού; Κραμβέλαιο, αραχιδέλαιο, λινέλαιο και σησαμέλαιο είναι οι νέες επιλογές

Kale: 4 λόγοι που πρέπει να είναι μέρος της καθημερινής σου διατροφή για ορμονική ισορροπία:

1. Έχει τόσο σίδηρο όσο και το βόειο κρέας, συστατικό κατάλληλο για τη ρύθμιση των ορμονών σου (χωρίς τα κορεσμένα λιπαρά και τις θερμίδες που έχει το κρέας).

Είναι γεγονός ότι το kale περιέχει τόσο μεγάλες ποσότητες σιδήρου όσες σχεδόν και το βόειο κρέας. Ο σίδηρος είναι ένα από τα βασικά στοιχεία για τη σωστή ισορροπία των ορμόνων τoυ θυρεοειδούς αδένα, μιας και έρευνες έχουν συσχετίσει την έλλειψη σιδήρου με υποθυρεοειδισμό.

«Επιπλέον, η επαρκής ποσότητα σιδήρου στον οργανισμό έχει συσχετιστεί και με τη σωστή λειτουργία των επινεφριδίων και συνεπώς και με την επαρκή παραγωγή των επινεφριδιακών ορμονών, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών του σώματος, όπως η αντίδραση στο stress, η ρύθμιση του μεταβολισμού, η καταστολή της φλεγμονής κλπ.

Παρόλα αυτά, πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ωμού kale μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στο θυρεοειδή σου, λόγω της περιεκτικότητάς του σε βρογκοκηλογόνους, μιας κατηγορίας ενώσεων που εμποδίζουν την απορρόφηση του ιωδίου.Συνεπώς, χρειάζεται να γίνουν αρκετές μελέτες ακόμα για να αποδειχθεί εάν το kale βοηθάει ή όχι τελικά τον θυρεοειδή μας», εξηγεί η Κλειώ Χούπη.

2. Βοηθά στα συμπτώματα του Προεμμηνορροϊκού συνδρόμου

Το πρήξιμο, οι αλλαγές στη διάθεση και η ευερεθιστότητα είναι συνδεδεμένα με τους εμμηνορρυσιακούς κύκλους, όταν τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη δεν λειτουργούν σωστά. «Το kale είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ και ασβέστιο, στοιχεία που ερευνητικά αποδεδειγμένα βοηθούν στη ρύθμιση αυτών των ορμονών και στη μείωση των συμπτωμάτων του ΠΜΣ».

3. Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και θείο, συστατικά που βοηθούν το συκώτι να λειτουργήσει σωστά και να “καθαρίσει”.

Το συκώτι είναι ένα από τα μεγαλύτερα όργανα του σώματος, και, φυσικά, η υγεία του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ορμονική σου ισορροπία. Όταν είναι υπερφορτωμένο με περιττό λίπος, σάκχαρα και τοξίνες τότε αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στο σώμα σου και οι ορμόνες αρχίζουν να διαταράσσονται.
«Το kale – λόγω των θρεπτικών συστατικών του – είναι μια από τις καλύτερες τροφές να βοηθήσεις το συκώτι να λειτουργεί σωστά και στη συνέχεια να διατηρεί τις ορμόνες στα επίπεδα που πρέπει».

4. Μπορεί να εξισορροπήσει τις ορμόνες του stress με τα αντιοξειδωτικά του.

Το kale είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, που βοηθούν το σώμα να διατηρεί τις ορμόνες στα σωστά επίπεδα. Ακολουθώντας μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, μπορείς να βρεις ξανά την ισορροπία σου, ειδικά όταν πρόκειται για τις ορμόνες του στρες και την αδρεναλίνη.

Τέλος, το kale είναι ένα από τα τρόφιμα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ποικιλοτρόπως, με αποτέλεσμα να μην βαριέσαι με την κατανάλωσή του. Μπορείς να το προσθέσεις στις σαλάτες σου, στα smoothies η στα σνακς σου.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

σοκολατένιο κέικ χωρίς αλεύρι
Το πανεύκολο σοκολατένιο κέικ χωρίς ζάχαρη και χωρίς αλεύρι της Monika Kwiecien

H personal trainer και μοντέλο μοιράστηκε την αγαπημένη της συνταγή για light γλυκό.

Meghan Markle
Meghan Markle: Το συστατικό που απέκλεισε από τη διατροφή της για τέλειο και λαμπερό δέρμα

Το νέο μέλος του παλατιού έχει άψογη επιδερμίδα αλλά και εμφάνιση. Ποιο είναι το μυστικό της διατροφής της;

ιδέες για υγιεινό μεσημεριανό φαγητό
10 ιδέες για υγιεινό μεσημεριανό φαγητό από την personal trainer της Kim Kardashian

Πιάτα που συνδυάζουν γεύση, θρεπτικά συστατικά και λίγες θερμίδες

τρανς λιπαρά
Πώς μπορείς να μειώσεις την κατανάλωση των τρανς λιπαρών;

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ζήτησε να εξαλειφθούν τα τρανς λιπαρά μέσα σε μία πενταετία

4 συνταγές για smoothie με μπανάνα που αγαπά η Monika Kwiecien

Η personal trainer και μοντέλο έχει μερικές go-to συνταγές για υγιεινά smoothies.

δίαιτα και σνακ
Η ειδικός απαντά: Τελικά βοηθούν τα σνακ στη δίαιτα και απώλεια βάρους;

Είναι ωφέλιμα στη δίαιτά σου ή όχι; Και ποια είναι η σωστή ώρα για να φας ένα σνακ;

#shapegreece