Ωμοί ξηροί καρποί ή ψημένοι; Τι είναι καλύτερο να τρώμε; Η Κλειώ Δημητριάδου απαντά

Ρωτήσαμε τη διαιτολόγο και να η απάντηση!

14.06.2018

εχεις διαβασει

Ξηροί καρποί

Συνεργάστηκε η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, ΜSc

Είναι μια τροφή που πρέπει να εντάξεις καθημερινά στο πρόγραμμά σου, όμως με ποια μορφή πρέπει να την προτιμήσεις; Είναι οι ωμοί και οι ψημένοι ξηροί καρποί το ίδιο υγιεινοί και ποιους πρέπει να επιλέγουμε; Έχουν την ίδια θρεπτική αλλά και θερμιδική αξία; Ρωτήσαμε την ειδικό και σου δίνουμε την απάντηση.

Ωμοί ξηροί καρποί ή ψημένοι; Τι σσυτήνει η διατροφολόγος

Δες επίσης: Τι να τρώω το πρωί στη δουλειά; Τα πρωινά της διατροφολόγου για να ξεκινήσεις τη μέρα σου

«Η θερμιδική αξία δεν αλλάζει, είτε μιλάμε για ωμούς είτε για καβουρδισμένους ξηρούς καρπούς. Ζητάμε συνήθως ωμούς, επειδή οι αυξημένες θερμοκρασίες συχνά βλάπτουν κάποια στοιχεία τους που δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά, όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο και ο φώσφορος.

Επίσης, συχνά το ψήσιμο συνήθως συνδυάζεται με την προσθήκη αλατιού ή/και λιπαρής ουσίας, οπότε αυξάνεται κατά μικρό ποσοστό η περιεκτικότητα των ξηρών καρπών σε λιπαρά.

Στο σουσάμι, όμως, οι αυξημένες θερμοκρασίες βοηθούν τη βιοδιαθεσιμότητα των αντιοξειδωτικών και στα κάσιους το ψήσιμο είναι απαραίτητο για την ασφαλή κατανάλωσή τους – ωστόσο και τα ωμά κάσιους έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία ώστε να είναι ασφαλή».

Δες επίσης: Πουτίγκα κριθαριού με καρότο, μήλο και σταφίδες: Την έχεις ανακαλύψει;

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

Δίαιτα για κάψιμο λίπους: Η ημερήσια διατροφή της fitness guru για επίπεδο στομάχι

H fitness expert Sophie Guidolin πήρε 30 κιλά στην εγκυμοσύνη, αλλά να που κατάφερε να αποκτήσει σέξι κοιλιακούς.

μαύροι κύκλοι στα μάτια
Πού οφείλονται οι μαύροι κύκλοι στα μάτια; Η διατροφή που θα μειώσει το πρόβλημα

Η ειδικός δίνει την απάντηση και σου αναλύει τι πρέπει να εντάξεις στο πρόγραμμά σου

Θρεπτικό Ψωμί με Γκρανόλα
Συνταγή για θρεπτικό ψωμί ολικής άλεσης με γκρανόλα από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Δες την υγιεινή συνταγή για ψωμί ολικής άλεσης που έφτιαξε για το SHAPE η διαιτολόγος

smoothie με αβοκάντο
Smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι για δυνατό ανοσοποιητικό

Δοκίμασε αυτό το γεμάτο βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι. Γεμάτο αντιοξειδωτικά είναι ιδανικό για να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου.

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Λαχανικά με πρωτεΐνη: Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης;

Πάρα πολλά είναι εκείνα τα λαχανικά που αποτελούν πηγές πρωτεΐνης. Η διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει τη λίστα με τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

4 oφέλη που έχει για την υγεία σου η κατανάλωση τροφίμων με πρωτεΐνη

Ξέρεις γιατί η πρωτεΐνη είναι τόσο σημαντικό μακροσυστατικό;

#shapegreece