Ποιες τροφές περιέχουν ψευδάργυρο και γιατί είναι τόσο σημαντικός για τον οργανισμό μας;

Ποια είναι η συνιστώμενη ποσότητα για να καταναλώσεις και ποια είναι τα συμπτώματα ότι σου λείπει ψευδάργυρος

13.06.2018

εχεις διαβασει

ψευδάργυρος

Από την Διονυσία Αγαλιώτη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο, το οποίο βρίσκεται σε όλα τα όργανα και τους ιστούς του σώματος. Οι συνιστώμενες διαιτητικές προσλήψεις για το μικροστοιχείο αυτό είναι 11mg/ημέρα και 8 mg/ημέρα για άνδρες και γυναίκες αντίστοιχα, ηλικίας >18 ετών. Οι ανάγκες αυτές διαφοροποιούνται κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης (11-13 mg/ημέρα) και του θηλασμού (12-14 mg/ημέρα).

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο ψευδάργυρος; 

Το μέταλλο αυτό είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των ιστών και των κυττάρων, το σχηματισμό των οστών, την προστασία του δέρματος και γενικά τη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Συμπτώματα έλλειψης ψευδαργύρου

Μερικά από τα συμπτώματα ανεπάρκειας ψευδαργύρου είναι η δερματίτιδα, η διαταραχή στη σύνθεση του κολλαγόνου, η υπογευσία, η αλωπεκία και η ανεπαρκή επούλωση τραυμάτων.

Δες επίσης:Χρειάζεσαι συμπλήρωμα διατροφής; Να τι σου λείπει ανάλογα με το πρόβλημα

Ο ψευδάργυρος στις τροφές ζωικής προέλευσης

Ο ψευδάργυρος στα τρόφιμα βρίσκεται συνδεδεμένος με αμινοξέα, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα τροφές ζωικής προέλευσης να είναι πλούσιες πηγές ψευδαργύρου. Το κοτόπουλο, το κόκκινο κρέας, το αυγό, το τυρί αλλά και πολλά ψάρια και θαλασσινά είναι εξαιρετικές πηγές που καλύπτουν τις διατροφικές ανάγκες στο μικροστοιχείο που εξετάζουμε.

Δες επίσης:Πώς διατηρούνται τα τρόφιμα ακόμα περισσότερο

Ο ψευδάργυρος στα φυτικά προϊόντα 

Από την άλλη, ο ψευδάργυρος που βρίσκεται συνδεδεμένος με τις πρωτεΐνες των φυτικών προϊόντων (όσπρια, δημητριακά, λαχανικά), δεν απορροφάται σε μεγάλο ποσοστό, αφού οι φυτικές ίνες είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες που αναστέλλουν την απορρόφησή του.

Άλλοι παρεμποδιστές είναι το οξαλικό οξύ (σπανάκι, βατόμουρα, σοκολάτα, τσάι) και οι πολυφαινόλες (κυρίως το τσάι).

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

Δίαιτα για κάψιμο λίπους: Η ημερήσια διατροφή της fitness guru για επίπεδο στομάχι

H fitness expert Sophie Guidolin πήρε 30 κιλά στην εγκυμοσύνη, αλλά να που κατάφερε να αποκτήσει σέξι κοιλιακούς.

μαύροι κύκλοι στα μάτια
Πού οφείλονται οι μαύροι κύκλοι στα μάτια; Η διατροφή που θα μειώσει το πρόβλημα

Η ειδικός δίνει την απάντηση και σου αναλύει τι πρέπει να εντάξεις στο πρόγραμμά σου

Θρεπτικό Ψωμί με Γκρανόλα
Συνταγή για θρεπτικό ψωμί ολικής άλεσης με γκρανόλα από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Δες την υγιεινή συνταγή για ψωμί ολικής άλεσης που έφτιαξε για το SHAPE η διαιτολόγος

smoothie με αβοκάντο
Smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι για δυνατό ανοσοποιητικό

Δοκίμασε αυτό το γεμάτο βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι. Γεμάτο αντιοξειδωτικά είναι ιδανικό για να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου.

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Λαχανικά με πρωτεΐνη: Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης;

Πάρα πολλά είναι εκείνα τα λαχανικά που αποτελούν πηγές πρωτεΐνης. Η διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει τη λίστα με τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

4 oφέλη που έχει για την υγεία σου η κατανάλωση τροφίμων με πρωτεΐνη

Ξέρεις γιατί η πρωτεΐνη είναι τόσο σημαντικό μακροσυστατικό;

#shapegreece