Τζίντζερ, κόλιαντρο, κάρδαμο και πιπεριές τσίλι για καλύτερη υγεία

Τα ιδιαίτερα βότανα και μυρωδικά της ταϊλανδέζικης κουζίνας δεν είναι μόνο αρωματικά και νόστιμα- έχουν μοναδικά οφέλη για την υγεία σου.

14.06.2018

εχεις διαβασει

Τζίντζερ

Χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του, το τζίντζερ καταπραΰνει τη ναυτία και ανακουφίζει από πόνους αρθρίτιδας και ημικρανίες. Ωστόσο, σε μελέτες έχει βρεθεί πως μπορεί να προσφέρει και άλλα οφέλη, όπως να συμβάλλει στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου (των πνευμόνων, του μαστού και της ουροδόχου κύστης). Παίζει, επίσης, ρόλο στην πρόληψη της καρδιακής προσβολής μειώνοντας τη συσσώρευση πλάκας που φράσσει τις αρτηρίες, ενώ θεωρείται πως μειώνει την LDL ή «κακή» χοληστερίνη.

▶ Πρόσθεσέ το: Σε σούπες, smoothies, τσάτνεϊ και σούσι.

Αυτά τα οφέλη του τζίντζερ για την ομορφιά σου δεν τα ήξερες!

Κόλιαντρο

Το βότανο αυτό έχει διαπεραστικό άρωμα που παντρεύεται ευχάριστα με άλλα συστατικά της ταϊλανδέζικης κουζίνας, όπως ο κουρκουμάς και το σκόρδο. Οι θεραπευτές της παραδοσιακής κινεζικής ιατρικής χρησιμοποιούν τους σπόρους για να καταπολεμήσουν τη δυσπεψία, τα αέρια και τη δυσκοιλιότητα. Μελέτες δείχνουν πως το κόλιαντρο συμβάλλει στη μείωση της LDL χοληστερίνης και ανεβάζει την HDL ή «καλή» χοληστερίνη.

▶ Πρόσθεσέ το: Σε σαλάτες, πιάτα με όσπρια και πατάτες. Ταιριάζει αναπάντεχα καλά σε φρέσκες φρουτοσαλάτες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Food trends: Οι 20 τάσεις στα φαγητά το 2018 στα εστιατόρια και στην κουζίνα μας!

Κάρδαμο

Αυτό το αρωματικό μπαχαρικό «δένει» εξαιρετικά με την κανέλα, το γαρίφαλο και το κύμινο. Το κάρδαμο έχει ένα έντονο, ξεχωριστό άρωμα και περιέχει πάνω από 25 πτητικά έλαια. Μελέτες δείχνουν πως είναι ευεργετικό για την πρόληψη του καρκίνου του εντέρου, σταματά το σχηματισμό έλκους στο στομάχι και, χάρη στις ισχυρές αντιφλεγμονώδεις και αντισπασμωδικές του ιδιότητες, ανακουφίζει από το άσθμα.

▶ Πρόσθεσέ το: Σε επιδόρπια, όπως κρέμες και πουτίγκες, αλλά και στον ελληνικό καφέ.

Πιπεριές τσίλι

Η έντονη καυτερή γεύση της πιπεριάς τσίλι προέρχεται από ένα αλκαλοειδές που περιέχει, την καψαϊκίνη, που της χαρίζει επίσης φυσικές παυσίπονες ιδιότητες. Όταν χρησιμοποιείται τοπικά σε μορφή αλοιφής, η καψαϊκίνη συμβάλλει στην ανακούφιση από τους πόνους της αρθρίτιδας αλλά και νευρικών. Στη διατροφή έχει αποδειχτεί πως αυξάνει το ρυθμό με τον οποίο καίει το σώμα θερμίδες, ενώ μειώνει την όρεξη και φαίνεται να περιορίζει το σχηματισμό θρόμβων στο αίμα και να βελτιώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης.

▶ Χρησιμοποίησέ τες: Οι τσίλι ανεβάζουν γευστικά πολλά πιάτα, από τηγανητά και σούπες μέχρι διάφορες σάλτσες και dip.

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

Δίαιτα για κάψιμο λίπους: Η ημερήσια διατροφή της fitness guru για επίπεδο στομάχι

H fitness expert Sophie Guidolin πήρε 30 κιλά στην εγκυμοσύνη, αλλά να που κατάφερε να αποκτήσει σέξι κοιλιακούς.

μαύροι κύκλοι στα μάτια
Πού οφείλονται οι μαύροι κύκλοι στα μάτια; Η διατροφή που θα μειώσει το πρόβλημα

Η ειδικός δίνει την απάντηση και σου αναλύει τι πρέπει να εντάξεις στο πρόγραμμά σου

Θρεπτικό Ψωμί με Γκρανόλα
Συνταγή για θρεπτικό ψωμί ολικής άλεσης με γκρανόλα από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Δες την υγιεινή συνταγή για ψωμί ολικής άλεσης που έφτιαξε για το SHAPE η διαιτολόγος

smoothie με αβοκάντο
Smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι για δυνατό ανοσοποιητικό

Δοκίμασε αυτό το γεμάτο βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι. Γεμάτο αντιοξειδωτικά είναι ιδανικό για να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου.

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Λαχανικά με πρωτεΐνη: Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης;

Πάρα πολλά είναι εκείνα τα λαχανικά που αποτελούν πηγές πρωτεΐνης. Η διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει τη λίστα με τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

4 oφέλη που έχει για την υγεία σου η κατανάλωση τροφίμων με πρωτεΐνη

Ξέρεις γιατί η πρωτεΐνη είναι τόσο σημαντικό μακροσυστατικό;

#shapegreece