Τι να τρώω για να μην πέφτουν τα μαλλιά: Η ειδικός δίνει την απάντηση

Ποιες τροφές πρέπει να βάλεις στο καθημερινό σου πρόγραμμα;

12.06.2018

εχεις διαβασει

Τι να τρώω για να μην πέφτουν τα μαλλιά

Από την Ελένη Ηλιάκη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο

Η κληρονομικότητα, το άγχος, το στρες, οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητάς σου είναι κάποιοι παράγοντες που ευθύνονται για την τριχόπτωση τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες.

Άλλος ένας λόγος τριχόπτωσης, όπως επιβεβαιώνουν ερευνητές από το University of Oulu and Unit of General Practice της Φινλανδίας είναι το μεταβολικό σύνδρομο συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, της υπέρτασης και της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Η μη σωστή διατροφή, η μειωμένη πρόσληψη μακροθρεπτικών και μικροθρεπτικών συστατικών, όπως πρωτεΐνες, λιπαρά, μέταλλα και βιταμίνες είναι μία αναστρέψιμη αιτιολογία της απώλειας μαλλιών.

Δες επίσης: Αυτά είναι τα 4 βασικά μυστικά για επιτυχημένη δίαιτα από την ειδικό

Τι να τρώω για να μην πέφτουν τα μαλλιά: Η ειδικός δίνει την απάντηση

Ω-3 λιπαρά οξέα

Τα Ω-3 ανήκουν στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, παίζουν σημαντικό και δομικό ρόλο στο σώμα, στην ορθή λειτουργία του εγκεφάλου και στη βελτίωση της πυκνότητας των μαλλιών, εάν δεν υπάρχουν ελλείψεις από την καθημερινή δίαιτα. Η ημερήσια επάρκεια Ω-3 λιπαρών οξέων εξασφαλίζεται προσλαμβάνοντας 1,1 gr οι γυναίκες και 1,6 gr οι άντρες. Σολομός, σκουμπρί, τόνος, ρέγγα, λιναρόσπορος, καρύδια είναι τρόφιμα πλούσιας περιεκτικότητας σε Ω-3 λιπαρά οξέα.

Σίδηρος

Ο σίδηρος είναι ένα μέταλλο που είναι φυσικά παρόν σε πολλά τρόφιμα, προστίθεται σε ορισμένα τρόφιμα και διατίθεται ως συμπλήρωμα διατροφής. Απαραίτητος για την ανάπτυξη, την φυσιολογική λειτουργία των κυττάρων, τη σύνθεση ορισμένων ορμονών και του συνδετικού ιστού. Παρατηρούνται συχνά μειωμένα τα επίπεδά του σε άτομα με τριχόπτωση. 18 mg σιδήρου για τις γυναίκες και 8 mg για τους άντρες εξασφαλίζουν θρεπτική επάρκεια σε καθημερινή βάση. Τροφές που αποτελούν καλές πηγές σιδήρου είναι οι φακές, το σπανάκι, το tofu, το βόειο κρέας, τα στρείδια και άλλα.

Δες επίσης: Vegan πλάνο διατροφής με 1.800 θερμίδες: Να πώς είναι μια μέρα αυστηρής χορτοφαγίας

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι ένα ιχνοστοιχείο που βρίσκεται στα κύτταρα σε όλο το σώμα και απαιτείται για το σωστό έργο του αμυντικού συστήματος του σώματος, ενισχύει τη δράση της ινσουλίνης και μειωμένες τιμές αυτού έχουν συσχετισθεί θετικά με την απώλεια μαλλιών. 11 mg την ημέρα είναι η ελάχιστη δόση που πρέπει να προσλαμβάνεται με βάσει τις διατροφικές αναφορές. Οι ζωικές πρωτεΐνες είναι καλές πηγές ψευδαργύρου σε αντίθεση με τις φυτικές που δεν είναι τόσο βιοδιαθέσιμες. Τα καρύδια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα όσπρια είναι πλούσια σε ψευδάργυρο.

Αμινοξέα

Η μη βέλτιστη πρόσληψη του βασικού αμινοξέος L-λυσίνη σχετίζεται με αυξημένη αποδυνάμωση των μαλλιών και μειωμένο όγκο αυτών, όπως φάνηκε από δημοσιευμένη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ινδία πέρυσι. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως άτομα με χαμηλά επίπεδα λυσίνης έτειναν να έχουν παράλληλα και μειωμένα επίπεδα ιστιδίνης, ισιλευκίνης και αλανίνης. Οι ημερήσιες συστάσεις από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για τη λυσίνη είναι 12 mg για κάθε ένα κιλό σωματικού βάρους. Τρόφιμα στα οποία συναντάμε τη λυσίνη είναι η παρμεζάνα, το βόειο κρέας και αρνί, οι γαρίδες, ο τόνος, οι κολοκυθόσποροι και τα λευκά φασόλια μεταξύ άλλων.

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

Δίαιτα για κάψιμο λίπους: Η ημερήσια διατροφή της fitness guru για επίπεδο στομάχι

H fitness expert Sophie Guidolin πήρε 30 κιλά στην εγκυμοσύνη, αλλά να που κατάφερε να αποκτήσει σέξι κοιλιακούς.

μαύροι κύκλοι στα μάτια
Πού οφείλονται οι μαύροι κύκλοι στα μάτια; Η διατροφή που θα μειώσει το πρόβλημα

Η ειδικός δίνει την απάντηση και σου αναλύει τι πρέπει να εντάξεις στο πρόγραμμά σου

Θρεπτικό Ψωμί με Γκρανόλα
Συνταγή για θρεπτικό ψωμί ολικής άλεσης με γκρανόλα από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Δες την υγιεινή συνταγή για ψωμί ολικής άλεσης που έφτιαξε για το SHAPE η διαιτολόγος

smoothie με αβοκάντο
Smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι για δυνατό ανοσοποιητικό

Δοκίμασε αυτό το γεμάτο βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά smoothie με αβοκάντο και πράσινο τσάι. Γεμάτο αντιοξειδωτικά είναι ιδανικό για να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου.

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Λαχανικά με πρωτεΐνη: Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης;

Πάρα πολλά είναι εκείνα τα λαχανικά που αποτελούν πηγές πρωτεΐνης. Η διατροφολόγος Διονυσία Αγαλιώτη μας δίνει τη λίστα με τις καλύτερες πηγές φυτικής πρωτεΐνης

4 oφέλη που έχει για την υγεία σου η κατανάλωση τροφίμων με πρωτεΐνη

Ξέρεις γιατί η πρωτεΐνη είναι τόσο σημαντικό μακροσυστατικό;

#shapegreece