Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

6 λαχανικά που είναι τα απόλυτα super foods αυτή τη στιγμή

Ανακάλυψε 6 λαχανικά της κατηγορίας των super foods – κάποια µπορεί να µην τα βρεις µε την πρώτη µατιά στο µανάβη, αλλά αξίζουν την έρευνα.

11.01.2017

εχεις διαβασει

Κινέζικο λάχανο

Αυτό το ήπιο, ελαφρώς γλυκό, ξαδελφάκι του λάχανου είναι µια σούπερ πηγή ασβεστίου, καθώς είναι χαµηλό σε οξαλικό οξύ, ένα συστατικό που υπάρχει σε πολλά λαχανικά, το οποίο εµποδίζει την απορρόφηση του ασβεστίου. Το κινέζικο λάχανο περιέχει, επίσης, 25 είδη αντικαρκινικών αντιοξειδωτικών, τις πολυφαινόλες, αναφέρεται σε µελέτη.

Ηοw to: Το µικρό τρυφερό baby κινέζικο λάχανο γίνεται εξαιρετικό όταν το τηγανίζεις µε λίγο λάδι. Μπορείς, επίσης, να το ανακατέψεις µε ελαιόλαδο, αλάτι και µαύρο πιπέρι και να το ψήσεις στους 200°C για 5 λεπτά.

Kineziko

 

Αν µαγειρεύεις το κανονικό σε µέγεθος κινέζικο λάχανο, φτιάξε ένα συνοδευτικό πιάτο κόβοντας τα κοτσάνια και σοτάροντας για 3-4 λεπτά λάδι µε σκόρδο, τζίντζερ και σάλτσα σόγιας µε µειωµένο αλάτι.

Πρόσθεσε την πρασινάδα µερικά λεπτά πριν από το σερβίρισµα, έτσι που τα κοτσάνια να παραµείνουν τρυφερά και τα φύλλα να έχουν µόλις µαραθεί.

Νεροκάρδαμο

Το νεροκάρδαµο είναι γεµάτο µε καροτενοειδή που προστατεύουν την όραση και συστατικά που µπορεί να εµποδίζουν την ανάπτυξη καρκινικών όγκων του µαστού.

Ηοw to: Κόψε τα κοτσάνια και πρόσθεσε τα φύλλα σε οµελέτες και σαλάτες. Συνδύασε το νεροκάρδαµο µε µια γλυκιά βινεγκρέτ µε βαλσαµικό ξίδι. Ή µεταµόρφωσε ένα απλό πιάτο σε λαχταριστό δείπνο, χρησιµοποιώντας φρέσκα φύλλα ως βάση για ψητό στήθος κοτόπουλου ή µοσχάρι.

nerokardamo

 

Για να το χρησιµοποιήσεις σε σούπα, σοτάρισε µία πατάτα και ένα κρεµµύδι κοµµένα σε κύβους σε 2 φλιτζάνια άπαχο γάλα και άλλο τόσο ζωµό κοτόπουλου και σιγόβρασέ τα για 10 λεπτά ή µέχρι να µαλακώσουν.

Πρόσθεσε 2 φλιτζάνια νεροκάρδαµο (φύλλα και κοτσανάκια), βράσε για άλλα 5 λεπτά και πολτοποίησε τη σούπα µέχρι να οµογενοποιηθεί. Γάρνιρε µε φρέσκα φύλλα νεροκάρδαµου και κρέµα γάλακτος µε χαµηλά λιπαρά.

Σέσκουλα
Αυτοί οι κάπως αλµυροί συγγενείς του παντζαριού είναι εξαιρετική πηγή βιταµινών A και C. Και 1 φλιτζάνι βρασµένα σέσκουλα δίνει πάνω από το 20% της καθηµερινής σου ανάγκης σε σίδηρο.

seskoula

Ηοw to: Στα σέσκουλα τρώγονται και τα κοτσάνια και τα φύλλα. Για να µαλακώσεις τα φύλλα, ζεµάτισέ τα σε αλατισµένο βραστό νερό για µερικά λεπτά (µπορείς να τα χρησιµοποιήσεις και για ντολµαδάκια). Μετά σόταρέ τα µε ελαιόλαδο και σκόρδο και ανάµειξέ τα µε ξανθές σταφίδες.

Για συνοδευτικό, µαγείρεψε τα κοτσάνια: κόψ’ τα σε κοµµάτια και βράσ’ τα σε νερό µε χυµό λεµονιού για 5 λεπτά. Ανάµειξέ τα µε ελαιόλαδο και παρµεζάνα και ψήσ’ τα για 10 λεπτά.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

8 αγαπημένοι διαιτολόγοι του Shape μοιράζονται τις αγαπημένες τους συνταγές και τις τροφές που προτιμούν!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής 2017, η οποία γιορτάζεται σήμερα, 16 Οκτωβρίου, ζητήσαμε από τους αγαπημένους διαιτολόγους του Shape και Shape.gr να μας αποκαλύψουν την αγαπημένη τους υγιεινή τροφή, συνταγή ή και ολόκληρο γεύμα!

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής: ΑΥΤΕΣ είναι οι 10 αρχές για υγιεινή διατροφή και ωραίο σώμα!

Οι βασικές αρχές για σωστή διατροφή κρύβουν γεύση και υγεία: 10 βασικές διατροφικές αρχές, όπως αυτές προκύπτουν από τις πιο σύγχρονες έρευνες που αφορούν την καλή υγεία και τη μακροζωία.

Αυγά μπένεντικτ με σος ολαντέζ από αβοκάντο από το διατροφολόγο Μάνο Δημητρούλη

Ο Μάνος Δημητρούλης ετοιμάζει αυγά benedict με σος hollandaise από αβοκάντο, μια συνταγή που θα λατρέψεις.

Υγιεινά cookies με φιστικοβούτυρο από τη διατροφολόγο Κλειώ Δημητριάδου

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας ετοιμάζει υγιεινά cookies με φιστικοβούτυρο δοκιμασμένα από την ίδια και την οικογένειά της.

Μπιφτέκια σολομού με σος γιαουρτιού από τη διατροφολόγο Σταυρούλα Κρίκη

Η Σταυρούλα Κρίκη ετοιμάζει μπιφτέκια σολομού με υπέροχη γεύση και λίγες θερμίδες. Δοκίμασε τη συνταγή της ειδικού και θα μας θυμηθείς.

Χορτοφαγική σαλάτα με κινόα και πράσινα λαχανικά από τη διαιτολόγο Δέσποινα Μαρσέλου

Η Δέσποινα Μαρσέλου μας ετοιμάζει εύκολη σαλάτα με κινόα και πράσινα λαχανικά γιατί οι σαλάτες δεν μπορούν να γίνουν πιάτο και του φθινοπώρου.

#shapegreece