Αυτές είναι οι top 10 αντιοξειδωτικές τροφές που θα πάρεις από το μανάβικο!

Ποια τρόφιμα περιέχουν τις περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες;

13.03.2018

εχεις διαβασει

Μη βιάζεσαι να απαντήσεις καθώς, όπως θα διαπιστώσεις από την παρακάτω λίστα που μας ετοίμασε ο  Αβραάμ Κάζης, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, Msc, κάποιες από τις τροφές-πρωταγωνιστές στα αντιοξειδωτικά δεν περιλαμβάνονται ακόμη ανάμεσα στις συνηθέστερες καθημερινές διατροφικές επιλογές μας.

Καιρός, λοιπόν, να αναθεωρήσεις το μενού σου:

– Σπαράγγι

Έχει πολύ μεγάλη αντιοξειδωτική αξία. Περιέχει βιταμίνη C, η οποία ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, βιταμίνη Ε, η οποία προστατεύει τα αγγεία από αρτηριοσκλήρυνση, και β-καροτένιο, το οποίο συμβάλλει στην εξασφάλιση της υγείας των οστών, την καλή όραση, την υγεία του δέρματος, των μαλλιών, των δοντιών και των ούλων.

– Γλυκοπατάτα

Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, κυρίως β-καροτένιο, αλλά και βιταμίνη C.

– Φράουλα

Περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C αποτελώντας ένα από τα πιο πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες τρόφιμα.

– Κόκκινα σταφύλια, κρασί, ελαιόλαδο

Στη σύστασή τους υπάρχουν αρκετές πολυφαινόλες οι οποίες παρέχουν ισχυρή αντιοξειδωτική προστασία στον οργανισμό, θωρακίζοντάς τον ενάντια σε εκφυλιστικές ασθένειες, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, οι διάφοροι τύποι καρκίνου, οι αρθρίτιδες.

– Τομάτα

 Κυρίως υπό μορφή σάλτσας –λόγω της θερμικής επεξεργασίας της και της προσθήκης του λαδιού- περιέχει τεράστια ποσά του αντιοξειδωτικού λυκοπενίου και μάλιστα σε περισσότερο αφομοιώσιμη από τον οργανισμό μορφή.

– Σέλινο

Είναι εξαιρετικά πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη C και το σελήνιο.

– Μανταρίνι, βερίκοκο

Είναι τα φρούτα που περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα της αντιοξειδωτικής ουσίας ζεαξανθίνης και γι’ αυτόν το λόγο περιλαμβάνονται στη λίστα των πιο πλούσιων σε αντιοξειδωτική ισχύ τροφίμων.

Eμείς επιλέξαμε μια συνταγή του Cool Artisan Γαβριήλ Νικολαΐδη για να απολαύσεις τα αντιοξειδωτικά μανταρίνια και συγκεκριμένα τις κλημεντίνες εναλλακτικά και σοκολατένια:

Υλικά

  • 2 κλημεντίνες
  • 30 γρ. σοκολάτα
  • 1 κουταλάκι του γλυκο αλάτι Ιμαλαΐων

Εκτέλεση

Καθαρίζουμε τις κλημεντίνες. Λιώνουμε τη σοκολάτα σε μπεν μαρί και βουτάμε τις κλημεντίνες κατά το ήμιση στη σοκολάτα. Τις αραδιάζουμε σε μια λαδόκολλα και πασπαλίζουμε αλάτι Ιμαλαΐων.

Τhe Mamagers Update

H πονεμένη ιστορία των φαγητών του κυλικείου και τι μπορούμε να κάνουμε

Δεν θέλω τα παιδιά μου να με θυμούνται ως μαμά – ηρωίδα

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

10 τρόποι να δοκιμάσεις το τυρί κότατζ αλλιώς (ακόμα και παγωτό με cottage φτιάχνεις!)

Βαριέσαι το τυρί κότατζ με φρυγανιά ή σκέτο; Υπάρχουν δέκα έξυπνοι και νόστιμοι τρόποι για να το βάλεις στη διατροφή σου χωρίς να το βαρεθείς.

Πώς θα φτιάξεις ρύζι από κουνουπίδι με οφέλη που δε φαντάζεσαι και εξαιρετική γεύση!

Φτιάξε πεντανόστιμο ρύζι από κουνουπίδι γρήγορα και χωρίς τις θερμίδες του κανονικού λευκού ή καστανού ρυζιού. Θα ξετρελαθείς.

Ποιο είναι το καλύτερο μέλι
Ποιο είναι το καλύτερο μέλι; Ποιο να διαλέξω; Η Κλειώ Δημητριάδου απαντά

Τα είδη μιας από τις πιο θρεπτικές τροφές που μας έχει χαρίσει η φύση.

Κάνεις το squat εντελώς λάθος! (αν και πίστευες πως το κάνεις σωστά!)

Έχεις ακούσει πως δεν πρέπει να κατεβαίνεις κάτω από την παράλληλη γραμμή που σχηματίζουν οι μηροί σου με το έδαφος όταν λυγίζεις τα γόνατα. Αυτή η συμβουλή όμως ήταν τελικά λάθος!

σουπα αβοκαντο, μπροκολο
Η σούπα γκρέιπφρουτ – αβοκάντο από την Ευμορφία Σαββαΐδη

Η σούπα που φτιάχνει το καλοκαίρι η fitness editor του Shape.

Τζίντζερ, κόλιαντρο, κάρδαμο και πιπεριές τσίλι για καλύτερη υγεία

Τα ιδιαίτερα βότανα και μυρωδικά της ταϊλανδέζικης κουζίνας δεν είναι μόνο αρωματικά και νόστιμα- έχουν μοναδικά οφέλη για την υγεία σου.

#shapegreece