Διατροφή για να ανεβάσεις τον αιματοκρίτη σου

Διατροφή για να ανεβάσεις τον αιματοκρίτη σου

13-04-2012
Η αναγνώστρια του shape.gr έχει χαμηλό αιματοκρίτη. Η διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου δίνει τις διατροφικές της συμβουλές για να βελτιώσεις κι εσύ τον αιματοκρίτη σου!
ΚΕΙΜΕΝΟ: Γεια σας, θα ήθελα να χάσω 15 κιλά. Είμαι 23 ετών, έχω ύψος 1.69 και βάρος 68.5 κιλά. Έκανα πρόσφατα εξετάσεις αίματος και έδειξαν πως έχω αιματοκρίτη 34. Τι πρέπει να κάνω για να ανεβάσω τον αιματοκρίτη μου και να χάσω κάποια κιλά;


Πρόκειται για δύο διαφορετικά θέματα. Καταρχήν, μήπως γνωρίζεις πού οφείλεται ο χαμηλός αιματοκρίτης; Συνήθως οφείλεται σε αναιμία ή απώλεια αίματος, οπότε εάν δεν έχεις ήδη κάνει εξέταση σιδήρου και φερριτίνης, θα σου πρότεινα να μη το αμελήσεις!

Εάν και ο σίδηρός σου είναι χαμηλός, τότε θα πρέπει σίγουρα να τρως συχνά και σε επαρκείς ποσότητες τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές σιδήρου, όπως είναι το μοσχάρι, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τα αβγά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, αλλά και τα όσπρια, όπως είναι οι φακές (με τη προυπόθεση ότι θα προσθέτεις λεμόνι ή θα τις συνοδεύεις με τομάτα, λάχανο ή κάποια άλλη πηγής βιταμίνης C, η οποια αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου).

Για να χάσεις βάρος θα πρέπει:

Α. Nα μειώσεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις καθημερινά (άρα να μειώσεις τις ποσότητες του φαγητού) τηρώντας παράλληλα ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα περιέχει τρόφιμα από όλες τις ομάδες (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κατά προτίμηση ολικής άλεσης, όσπρια, κρέας και θαλασσινά, και καλά λιπαρά πχ από ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και λιπαρά ψάρια), ιδανικά μοιρασμένα σε 3 έως 5 γεύματα και σνακ ώστε να παραμένεις χορτάτη και

Β. Nα αυξήσεις τη σωματική σου δραστηριότητα με ένα χόμπι ή είδος άσκησης που σε ευχαριστεί ώστε να το κάνεις για μεγάλο διάστημα.

Με δεδομένο ότι συχνά είναι δύσκολο να "ανεβάσουμε" το σίδηρο στη διάρκεια οποιασδήποτε δίαιτας πιθανόν να χρειαστεί να πάρεις κάποιο συμπλήρωμα (συζήτησέ το με το γιατρό σου) ή να συνεργαστείς με ένα διαιτολόγο (έστω και μία επίσκεψη θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τουλάχιστον τί και πόσο πρέπει να τρως ώστε να χάνεις βάρος και αν χρειαστεί να σταθεροποιήσεις ή να αυξήσεις το σίδηρό σου).
 
 
 
Σχετικά Άρθρα
Πόσες ομάδες αίματος υπάρχουν; 32 (κι όμως!)
Η βιταμίνη C φάρμακο για το έλκος και όχι μόνο!
Ποιά είναι η καλύτερη πολυβιταμίνη για την υγεία;
Υπάρχουν περισσότερες ομάδες αίματος από όσες νομίζεις! Ερευνητές ανακάλυψαν πρόσφατα την ύπαρξη νέων ομάδων αίματος, γεγονός που έχει προκαλέσει έκπληξη παγκοσμίως.
Το πρώτο που σκεφτόμαστε για τη βιταμίνη C είναι ότι προστατεύει από το κρυολόγημα. Όμως, η δράση της είναι πολύ πιο ευεργετική για την πρόληψη του έλκους, την υγεία των ματιών και τη μακροζωία! Η διαιτολόγος διευκρινίζει.
Σου λένε εδώ και χρόνια ότι η λήψη μιας πολυβιταμίνης την ημέρα μπορεί να σε βοηθήσει να ζήσεις περισσότερο. Ισχύει;