10 κανόνες για σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη

Τι πρέπει να τρώει μια γυναίκα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης

13.03.2018

εχεις διαβασει

Είτε πρόσεχες έτσι κι αλλιώς πολύ τη διατροφή σου είτε δεν είχες ασχοληθεί ποτέ σοβαρά με το τι τρως, τώρα που είσαι έγκυος είναι βέβαιο ότι θέλεις να εξασφαλίσεις το καλύτερο, όχι μόνο για σένα αλλά και για το παιδί σου.

Μην ξεχνάς πως αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό μέρος της ανάπτυξης του μωρού σου και ότι από τη δική σου διατροφή θα πάρει όλα εκείνα τα συστατικά που χρειάζεται να αναπτυχθεί σωστά. Γι’ αυτό, φρόντισε να ακολουθείς πιστά αυτούς τους κανόνες:

1. Μην τρως για δύο

Αυτή η παλια συμβουλή έχει απορριφθεί εδώ και χρόνια από τους επιστήμονες. Ωστόσο, πολλές γυναίκες (σχεδόν το 50%) παίρνει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης περισσότερα κιλά από όσα συνιστούν οι γυναικολόγοι. Επειδή όμως η πρόσληψη υπερβολικού βάρους συνδέεται με ένα σωρό προβλήματα τόσο για τη μητέρα όσο και για το μωρό, καλό θα είναι να ακολουθήσεις πιστά τις οδηγίες του γιατρού σου.

2. Φρόντισε να παίρνεις φυλλικό οξύ

Χρειάζεσαι 400 έως 600 mg την ημέρα για να περιορίσεις κατά 50 έως 70% τον κίνδυνο εμφάνισης δυσχιδούς ράχης  μιας διαταραχής κατά την οποία δεν ολοκληρώνεται η σύγκλειση των οστών της σπονδυλικής στήλης του εμβρύου. Για να το εξασφαλίσεις φρόντισε να τρως πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, σέσκουλα, μαρούλια κ.λπ.) και συζήτησε με το γιατρό σου το ενδεχόμενο να πάρεις κάποιο συμπλήρωμα διατροφής.

3. Φάε ψάρι

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που εξασφαλίζει μια διατροφή πλούσια σε ψαρικά, είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού. Απόφυγε όμως τα μεγάλα ψάρια (π.χ. τόνος, ξιφίας, γαλέος κ.λπ.) που έχουν μεγάλη συγκέντρωση υδραργύρου.

4. Πες «όχι» στο αλκοόλ

Οι περισσότερες πρόσφατες έρευνες επισημαίνουν ότι δεν υπάρχει ποσότητα αλκοόλ που θεωρείται «ασφαλής» στην εγκυμοσύνη, γι’ αυτό είναι προτιμότερο να το αποφύγεις εντελώς. Η κατανάλωσή του έχει συνδεθεί με προβλήματα συμπεριφοράς, μαθησιακές δυσκολίες και υπερκινητικότητα στα παιδιά.

Περισσότερα από Shape Mama

«Πόσο θέλουμε ένα μωρό»: Μερικές πρακτικές πληροφορίες για τη γονιμότητα

Δες τo 3ο επεισόδιο από την ενημερωτική καμπάνια για θέματα γονιμότητας, εξωσωματικής γονιμοποίησης και IVF.

«Πόσο θέλουμε ένα μωρό»: Ο ειδικός στη Γονιμότητα γνωρίζει

Δες τo 2ο επεισόδιο από την ενημερωτική καμπάνια για θέματα γονιμότητας, εξωσωματικής γονιμοποίησης και IVF.

μωρό νεογέννητο μαμά μαιευτήριο
Φυσιολογικός τοκετός μετά από καισαρική: Όσα πρέπει να γνωρίζεις για το VBAC

Πόσο εύκολο είναι να γίνει φυσιολογικός τοκετός μετά από καισαρική και τι περιορισμοί υπάρχουν; Η Μαρίλια Νικολαΐδου, χειρουργός, μαιευτήρας-γυναικολόγος έχει τις απαντήσεις.

μαμά μωρό θηλασμός μητρικό γάλα
Μητρικό γάλα: Γιατί είναι τόσο σημαντικό για το μωρό σου;

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το μητρικό γάλα; Ο Nίκος Πετρογιάννης, MD, PhD, μας απαντά.

Αυτές οι αθώες γονεϊκές εντολές που καταδυναστεύουν τα παιδιά
Αυτές οι αθώες γονεϊκές εντολές που καταδυναστεύουν τα παιδιά

Όλοι οι γονείς θέλουν το καλό του παιδιού τους και μέχρι τώρα δεν έχω συναντήσει κανέναν που να μην το θέλει

#shapegreece