Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Πώς θα νικήσεις καούρες, ναυτία και συχνοουρία για καλό ύπνο

Ένας οδηγός ύπνου που θα σε βοηθήσει να ξεκουραστείς όσο χρειάζεσαι.

11.01.2017

εχεις διαβασει

Μπορεί να θεωρείς πως η στέρηση ύπνου είναι κάτι που θα σε απασχολήσει αφού γεννηθεί το μωρό σου. Όμως, ανάλογα με το πόσο έγκυος είσαι, οτιδήποτε, από την «πρωινή» ναυτία μέχρι τα τρομαχτικά όνειρα και τις κράμπες στα πόδια μπορεί να μην σε αφήνουν να κλείνεις μάτι. Αυτός ο οδηγός σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που είναι πιθανό να σε κρατούν ξάγρυπνη σε κάθε τρίμηνο της εγκυμοσύνης, αλλά και στο «τέταρτο τρίμηνο», όταν θα αντιμετωπίσεις μια ολοκαίνουργια πρόκληση για τον ύπνο: το μωρό σου!

Πρώτο τρίμηνο: νυστάζεις συνεχώς

Μόνο οι γυναίκες που έχουν ζήσει την εμπειρία ξέρουν πόσο κουρασμένη νιώθεις όταν είσαι έγκυος! Ο λήθαργος και η έλλειψη ενέργειας είναι συνηθισμένα φαινόμενα εξαιτίας της δραματικής αύξησης της προγεστερόνης – που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της κύησης αλλά και… υπνωτική.

Άλλος ένας ένοχος; Οι μεταβολικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου, καθώς πολλές θερμίδες πηγαίνουν στην διαδικασία της κύησης και το αναπτυσσόμενο έμβρυο παίρνει όλη σου την ενεργητικότητα.


Προκλήσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

  • Αυξημένες επισκέψεις στην τουαλέτα: Τα αυξημένα επίπεδα προγεστερόνης, μαζί με τη μήτρα σου που μεγαλώνει και πιέζει την κύστη, σε κάνουν να θέλεις πιο συχνά να ουρήσεις.
  • Πονάκια στο σώμα: Πρησμένο στήθος και κράμπες στην πύελο μπορεί να σε δυσκολέψουν να αποκοιμηθείς και να παραμείνεις κοιμισμένη.
  • Ναυτία: Αν και λέγεται «πρωινή» συχνά χτυπάει το απόγευμα και τις πρώτες ώρες της νύχτας.

Λύσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

Οργάνωσε τον ύπνο σου. Σχεδίασε τις ώρες που θα κοιμάσαι όπως ακριβώς κάνεις με τα γεύματα ή το χρόνο σου στο γραφείο και παίρνε σύντομους ύπνους όσο συχνότερα μπορείς, ιδανικά μεταξύ 2 και 4 μ.μ. για να μη δυσκολεύεσαι να αποκοιμηθείς το βράδυ.

Μείωσε τα υγρά μετά τις 6 μ.μ.. Αυτό θα σε βοηθήσει να μειώσεις τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα. Αν ο γυναικολόγος σου σου επιτρέπει να πίνεις καφεϊνούχα ροφήματα, περιόρισέ τα στις πρωινές ώρες.

Βάλε μερικά κρακεράκια στο κομοδίνο σου. Τα κράκερ μειώνουν την αίσθηση της ναυτίας – και δεν θα χρειάζεται να πας μέχρι την κουζίνα για να τα πάρεις.

Ασκήσου νωρίς. Η φυσική δραστηριότητα το πρωί, το μεσημέρι και νωρίς το απόγευμα θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα. Αντίθετα, η άσκηση αργά το απόγευμα μπορεί να σου προκαλέσει αϋπνία.

Δες επίσης:

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Νέα έρευνα: Ο έρπης των γεννητικών οργάνων ύποπτος για παιδικό αυτισμό

Διπλάσια πιθανότητα να γεννήσουν παιδί με αυτισμό έχουν οι γυναίκες με έρπη των γεννητικών οργάνων

Οι stars που μεγάλωσαν την οικογένειά τους μέσω της υιοθεσίας
Οι stars που μεγάλωσαν την οικογένειά τους μέσω της υιοθεσίας

Χάρισαν μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή αυτών των παιδιών, θαλπωρή και αγάπη

Νέα έρευνα: Το πολύ καθαρό νερό μπορεί να προκαλεί άσθμα στα παιδιά!

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε και λίγη βρωμιά για να προστατευτούμε από ασθένειες όπως το άσθμα.

Επισκληρίδιος αναισθησία: Πότε μπορείς και πότε ΔΕΝ μπορείς να την κάνεις στον τοκετό

Μπορεί να είναι μια ασφαλής μέθοδος ανακούφισης από τις ωδίνες του τοκετού ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που η επισκληρίδιος αναισθησία δεν πρέπει να γίνει.

O Neil o μικρός εξερευνητής είναι το πρωτοποριακό παιχνίδι για παιδιά!

Ο Neil είναι ένα start-up project που δημιουργήθηκε με σκοπό να συνδυάσει και να εντάξει δυναμικά τη χρήση της τεχνολογίας και τη γνώση στο καθημερινό παιδικό παιχνίδι.

#shapegreece