Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Πώς θα νικήσεις καούρες, ναυτία και συχνοουρία για καλό ύπνο

Ένας οδηγός ύπνου που θα σε βοηθήσει να ξεκουραστείς όσο χρειάζεσαι.

11.01.2017

εχεις διαβασει

Μπορεί να θεωρείς πως η στέρηση ύπνου είναι κάτι που θα σε απασχολήσει αφού γεννηθεί το μωρό σου. Όμως, ανάλογα με το πόσο έγκυος είσαι, οτιδήποτε, από την «πρωινή» ναυτία μέχρι τα τρομαχτικά όνειρα και τις κράμπες στα πόδια μπορεί να μην σε αφήνουν να κλείνεις μάτι. Αυτός ο οδηγός σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που είναι πιθανό να σε κρατούν ξάγρυπνη σε κάθε τρίμηνο της εγκυμοσύνης, αλλά και στο «τέταρτο τρίμηνο», όταν θα αντιμετωπίσεις μια ολοκαίνουργια πρόκληση για τον ύπνο: το μωρό σου!

Πρώτο τρίμηνο: νυστάζεις συνεχώς

Μόνο οι γυναίκες που έχουν ζήσει την εμπειρία ξέρουν πόσο κουρασμένη νιώθεις όταν είσαι έγκυος! Ο λήθαργος και η έλλειψη ενέργειας είναι συνηθισμένα φαινόμενα εξαιτίας της δραματικής αύξησης της προγεστερόνης – που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της κύησης αλλά και… υπνωτική.

Άλλος ένας ένοχος; Οι μεταβολικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου, καθώς πολλές θερμίδες πηγαίνουν στην διαδικασία της κύησης και το αναπτυσσόμενο έμβρυο παίρνει όλη σου την ενεργητικότητα.


Προκλήσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

  • Αυξημένες επισκέψεις στην τουαλέτα: Τα αυξημένα επίπεδα προγεστερόνης, μαζί με τη μήτρα σου που μεγαλώνει και πιέζει την κύστη, σε κάνουν να θέλεις πιο συχνά να ουρήσεις.
  • Πονάκια στο σώμα: Πρησμένο στήθος και κράμπες στην πύελο μπορεί να σε δυσκολέψουν να αποκοιμηθείς και να παραμείνεις κοιμισμένη.
  • Ναυτία: Αν και λέγεται «πρωινή» συχνά χτυπάει το απόγευμα και τις πρώτες ώρες της νύχτας.

Λύσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

Οργάνωσε τον ύπνο σου. Σχεδίασε τις ώρες που θα κοιμάσαι όπως ακριβώς κάνεις με τα γεύματα ή το χρόνο σου στο γραφείο και παίρνε σύντομους ύπνους όσο συχνότερα μπορείς, ιδανικά μεταξύ 2 και 4 μ.μ. για να μη δυσκολεύεσαι να αποκοιμηθείς το βράδυ.

Μείωσε τα υγρά μετά τις 6 μ.μ.. Αυτό θα σε βοηθήσει να μειώσεις τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα. Αν ο γυναικολόγος σου σου επιτρέπει να πίνεις καφεϊνούχα ροφήματα, περιόρισέ τα στις πρωινές ώρες.

Βάλε μερικά κρακεράκια στο κομοδίνο σου. Τα κράκερ μειώνουν την αίσθηση της ναυτίας – και δεν θα χρειάζεται να πας μέχρι την κουζίνα για να τα πάρεις.

Ασκήσου νωρίς. Η φυσική δραστηριότητα το πρωί, το μεσημέρι και νωρίς το απόγευμα θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα. Αντίθετα, η άσκηση αργά το απόγευμα μπορεί να σου προκαλέσει αϋπνία.

Δες επίσης:

Δημοφιλή

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Πότε επιστρέφει η περίοδος μετά τον τοκετό και τι πρέπει να περιμένεις το πρώτο διάστημα;

Τιο να περιμένεις μετά τον τοκετό και πότε θα χρεαστείς πάλι αντισύλληψη

Ανάλυσέ Το: Τι να κάνεις αν το παιδί δεν τρώει
Τι να κάνεις αν το παιδί δεν τρώει

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει πού οφείλεται η άρνηση του παιδιού να φάει και πώς να το αντιμετωπίσεις

«Αν δεν φας θα σε πάρει ο παλιατζής» – είναι δυνατόν να λέγονται αυτά ακόμα;
«Αν δεν φας θα σε πάρει ο παλιατζής» – είναι δυνατόν να λέγονται αυτά ακόμα;

Tο παιδί νιώθει μια μόνιμη ανασφάλεια ότι θα χάσει τους ανθρώπους που αγαπά αν πιάσει ένα ροζ ποτήρι/αν είναι άταχτος/αν λερωθεί/ αν κάνει δηλαδή ό,τι ΚΑΝΕΙ ένα παιδί σε αυτή την ηλικία

13 λόγοι που τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία είναι σημαντικά
13 λόγοι που τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία είναι σημαντικά

Να γιατί τα εικονογραφημένα παιδικά βιβλία είναι σημαντικά

8 παιδικά παραμύθια για το καλοκαίρι από τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων Ελένη Δασκαλάκη

Η δική μας Ελένη Δασκαλάκη προτείνει τα ωραιότερα παραμύθια για παιδιά από 4 ετών.

#shapegreece