Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Πώς θα νικήσεις καούρες, ναυτία και συχνοουρία για καλό ύπνο

Ένας οδηγός ύπνου που θα σε βοηθήσει να ξεκουραστείς όσο χρειάζεσαι.

11.01.2017

εχεις διαβασει

Μπορεί να θεωρείς πως η στέρηση ύπνου είναι κάτι που θα σε απασχολήσει αφού γεννηθεί το μωρό σου. Όμως, ανάλογα με το πόσο έγκυος είσαι, οτιδήποτε, από την «πρωινή» ναυτία μέχρι τα τρομαχτικά όνειρα και τις κράμπες στα πόδια μπορεί να μην σε αφήνουν να κλείνεις μάτι. Αυτός ο οδηγός σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που είναι πιθανό να σε κρατούν ξάγρυπνη σε κάθε τρίμηνο της εγκυμοσύνης, αλλά και στο «τέταρτο τρίμηνο», όταν θα αντιμετωπίσεις μια ολοκαίνουργια πρόκληση για τον ύπνο: το μωρό σου!

Πρώτο τρίμηνο: νυστάζεις συνεχώς

Μόνο οι γυναίκες που έχουν ζήσει την εμπειρία ξέρουν πόσο κουρασμένη νιώθεις όταν είσαι έγκυος! Ο λήθαργος και η έλλειψη ενέργειας είναι συνηθισμένα φαινόμενα εξαιτίας της δραματικής αύξησης της προγεστερόνης – που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της κύησης αλλά και… υπνωτική.

Άλλος ένας ένοχος; Οι μεταβολικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου, καθώς πολλές θερμίδες πηγαίνουν στην διαδικασία της κύησης και το αναπτυσσόμενο έμβρυο παίρνει όλη σου την ενεργητικότητα.


Προκλήσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

  • Αυξημένες επισκέψεις στην τουαλέτα: Τα αυξημένα επίπεδα προγεστερόνης, μαζί με τη μήτρα σου που μεγαλώνει και πιέζει την κύστη, σε κάνουν να θέλεις πιο συχνά να ουρήσεις.
  • Πονάκια στο σώμα: Πρησμένο στήθος και κράμπες στην πύελο μπορεί να σε δυσκολέψουν να αποκοιμηθείς και να παραμείνεις κοιμισμένη.
  • Ναυτία: Αν και λέγεται «πρωινή» συχνά χτυπάει το απόγευμα και τις πρώτες ώρες της νύχτας.

Λύσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

Οργάνωσε τον ύπνο σου. Σχεδίασε τις ώρες που θα κοιμάσαι όπως ακριβώς κάνεις με τα γεύματα ή το χρόνο σου στο γραφείο και παίρνε σύντομους ύπνους όσο συχνότερα μπορείς, ιδανικά μεταξύ 2 και 4 μ.μ. για να μη δυσκολεύεσαι να αποκοιμηθείς το βράδυ.

Μείωσε τα υγρά μετά τις 6 μ.μ.. Αυτό θα σε βοηθήσει να μειώσεις τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα. Αν ο γυναικολόγος σου σου επιτρέπει να πίνεις καφεϊνούχα ροφήματα, περιόρισέ τα στις πρωινές ώρες.

Βάλε μερικά κρακεράκια στο κομοδίνο σου. Τα κράκερ μειώνουν την αίσθηση της ναυτίας – και δεν θα χρειάζεται να πας μέχρι την κουζίνα για να τα πάρεις.

Ασκήσου νωρίς. Η φυσική δραστηριότητα το πρωί, το μεσημέρι και νωρίς το απόγευμα θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα. Αντίθετα, η άσκηση αργά το απόγευμα μπορεί να σου προκαλέσει αϋπνία.

Δες επίσης:

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Ξέρεις αν το παιδί θα γίνει παχύσαρκο πριν γεννηθεί! Να τι πρέπει να ξέρεις για την παιδική παχυσαρκία

Η προδιάθεση για την παιδική παχυσαρκία καθορίζεται πριν τη γέννηση του παιδιού, κάνοντας της κληρονομική ασθένεια που μαστίζει και τα Ελληνόπουλα.

Διατροφή γονιμότητας: Ιδού οι τροφές που μπορεί να επηρεάζουν τη γονιμότητα

Διατροφή γονιμότητας: απόφυγε αυστηρές δίαιτες, γιατί μπορεί να στερήσουν από το σώμα σου τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται για μία εγκυμοσύνη.

Βίντεο: Οι παιδικές σειρές που βλέπαμε εμείς και πρέπει να δούν και τα παιδιά σου!

Μήπως είσαι και εσύ της απόψης ότι η Χάιντι και ο Ροζ Πάνθηρας δεν έχουν καμία σχέση με την Πέππα το Γουρουνάκι ή το Frozen;

5 εύκολα και γρήγορα σνακ για παιδιά
5 εύκολα και γρήγορα σνακ για παιδιά

Νομίζω πως συμφωνούμε όλες πως η λέξη που λένε πιο συχνά τα παιδιά μας μέσα στη μέρα είναι αναμφισβήτητα η λέξη «μαμά».

Πώς να αντιδράσεις στον θυμό του παιδιού
Πώς να αντιδράσεις στον θυμό του παιδιού

Έχεις αναρωτηθεί πώς αισθάνεσαι κάθε φορά που το παιδί σου θυμώνει;

Θα μείωνες ποτέ έναν ενήλικα όπως κάνεις συχνά στο παιδί σου;
Θα μείωνες ποτέ έναν ενήλικα όπως κάνεις συχνά στο παιδί σου;

Πολλοί ενήλικες δεν σέβονται πραγματικά τα συναισθήματα των παιδιών

#shapegreece