Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Πώς θα νικήσεις καούρες, ναυτία και συχνοουρία για καλό ύπνο

Ένας οδηγός ύπνου που θα σε βοηθήσει να ξεκουραστείς όσο χρειάζεσαι.

11.01.2017

εχεις διαβασει

Μπορεί να θεωρείς πως η στέρηση ύπνου είναι κάτι που θα σε απασχολήσει αφού γεννηθεί το μωρό σου. Όμως, ανάλογα με το πόσο έγκυος είσαι, οτιδήποτε, από την «πρωινή» ναυτία μέχρι τα τρομαχτικά όνειρα και τις κράμπες στα πόδια μπορεί να μην σε αφήνουν να κλείνεις μάτι. Αυτός ο οδηγός σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που είναι πιθανό να σε κρατούν ξάγρυπνη σε κάθε τρίμηνο της εγκυμοσύνης, αλλά και στο «τέταρτο τρίμηνο», όταν θα αντιμετωπίσεις μια ολοκαίνουργια πρόκληση για τον ύπνο: το μωρό σου!

Πρώτο τρίμηνο: νυστάζεις συνεχώς

Μόνο οι γυναίκες που έχουν ζήσει την εμπειρία ξέρουν πόσο κουρασμένη νιώθεις όταν είσαι έγκυος! Ο λήθαργος και η έλλειψη ενέργειας είναι συνηθισμένα φαινόμενα εξαιτίας της δραματικής αύξησης της προγεστερόνης – που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της κύησης αλλά και… υπνωτική.

Άλλος ένας ένοχος; Οι μεταβολικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου, καθώς πολλές θερμίδες πηγαίνουν στην διαδικασία της κύησης και το αναπτυσσόμενο έμβρυο παίρνει όλη σου την ενεργητικότητα.


Προκλήσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

  • Αυξημένες επισκέψεις στην τουαλέτα: Τα αυξημένα επίπεδα προγεστερόνης, μαζί με τη μήτρα σου που μεγαλώνει και πιέζει την κύστη, σε κάνουν να θέλεις πιο συχνά να ουρήσεις.
  • Πονάκια στο σώμα: Πρησμένο στήθος και κράμπες στην πύελο μπορεί να σε δυσκολέψουν να αποκοιμηθείς και να παραμείνεις κοιμισμένη.
  • Ναυτία: Αν και λέγεται «πρωινή» συχνά χτυπάει το απόγευμα και τις πρώτες ώρες της νύχτας.

Λύσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

Οργάνωσε τον ύπνο σου. Σχεδίασε τις ώρες που θα κοιμάσαι όπως ακριβώς κάνεις με τα γεύματα ή το χρόνο σου στο γραφείο και παίρνε σύντομους ύπνους όσο συχνότερα μπορείς, ιδανικά μεταξύ 2 και 4 μ.μ. για να μη δυσκολεύεσαι να αποκοιμηθείς το βράδυ.

Μείωσε τα υγρά μετά τις 6 μ.μ.. Αυτό θα σε βοηθήσει να μειώσεις τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα. Αν ο γυναικολόγος σου σου επιτρέπει να πίνεις καφεϊνούχα ροφήματα, περιόρισέ τα στις πρωινές ώρες.

Βάλε μερικά κρακεράκια στο κομοδίνο σου. Τα κράκερ μειώνουν την αίσθηση της ναυτίας – και δεν θα χρειάζεται να πας μέχρι την κουζίνα για να τα πάρεις.

Ασκήσου νωρίς. Η φυσική δραστηριότητα το πρωί, το μεσημέρι και νωρίς το απόγευμα θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα. Αντίθετα, η άσκηση αργά το απόγευμα μπορεί να σου προκαλέσει αϋπνία.

Δες επίσης:

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

Η ζωή μεγαλώνοντας δίδυμα παιδιά! Η Εύη Σταθάτου από το mytwins.gr μας λύνει απορίες!

Η πιο γνωστή influencer που πρώτη μας μύησε στη ζωή των διδύμων, Εύη Σταθάτου απαντά στις πιο cool μαμαδίστικες ερωτήσεις του Shape.gr.

Κατάψυξη ωαρίων: Όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα

Βάλε τη γονιμότητά σου στο… ψυγείο και εξασφάλισε τη δυνατότητα να γίνεις μαμά για περισσότερα χρόνια!

Τι πρέπει να τρώει το παιδί για να μην αρρωσταίνει; Το πλάνο διατροφής από τη διατροφολόγο Δέσποινα Μαρσέλου

Τι πρέπει να τρώει το παιδί για να μην αρρωσταίνει; Είναι συνεχώς με κρυολόγημα; Η μια ίωση διαδέχεται την άλλη;

Εξωσωματική χωρίς ορμόνες; Κι όμως γίνεται

Η in vitro γονιμοποίηση μπορεί να γίνει χωρίς φάρμακα για τη διέγερση των ωοθηκών, αξιοποιώντας το φυσικό κύκλο της γυναίκας.

Καρδιοπνευμονική ανάνηψη σε παιδί και μωρό: Δες το βίντεο που θα σε βοηθήσει

Καρδιοπνευμονική ανάνηψη σε παιδί και μωρό Ένα νέο βίντεο από το St. John Ambulance καθοδηγεί τους γονείς στο πως θα παρέχουν τις πρώτες βοήθειες ανάνηψης (CPR) στο παιδί τους.

Να δώσω μουρουνέλαιο στο παιδί;

Όλες οι ηλικίες μπορούν να ωφεληθούν εξαιρετικά από το μουρουνέλαιο

#shapegreece