Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Πρώτο τρίμηνο εγκυμοσύνης: Πώς θα νικήσεις καούρες, ναυτία και συχνοουρία για καλό ύπνο

Ένας οδηγός ύπνου που θα σε βοηθήσει να ξεκουραστείς όσο χρειάζεσαι.

11.01.2017

εχεις διαβασει

Μπορεί να θεωρείς πως η στέρηση ύπνου είναι κάτι που θα σε απασχολήσει αφού γεννηθεί το μωρό σου. Όμως, ανάλογα με το πόσο έγκυος είσαι, οτιδήποτε, από την «πρωινή» ναυτία μέχρι τα τρομαχτικά όνειρα και τις κράμπες στα πόδια μπορεί να μην σε αφήνουν να κλείνεις μάτι. Αυτός ο οδηγός σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που είναι πιθανό να σε κρατούν ξάγρυπνη σε κάθε τρίμηνο της εγκυμοσύνης, αλλά και στο «τέταρτο τρίμηνο», όταν θα αντιμετωπίσεις μια ολοκαίνουργια πρόκληση για τον ύπνο: το μωρό σου!

Πρώτο τρίμηνο: νυστάζεις συνεχώς

Μόνο οι γυναίκες που έχουν ζήσει την εμπειρία ξέρουν πόσο κουρασμένη νιώθεις όταν είσαι έγκυος! Ο λήθαργος και η έλλειψη ενέργειας είναι συνηθισμένα φαινόμενα εξαιτίας της δραματικής αύξησης της προγεστερόνης – που είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της κύησης αλλά και… υπνωτική.

Άλλος ένας ένοχος; Οι μεταβολικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου, καθώς πολλές θερμίδες πηγαίνουν στην διαδικασία της κύησης και το αναπτυσσόμενο έμβρυο παίρνει όλη σου την ενεργητικότητα.


Προκλήσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

  • Αυξημένες επισκέψεις στην τουαλέτα: Τα αυξημένα επίπεδα προγεστερόνης, μαζί με τη μήτρα σου που μεγαλώνει και πιέζει την κύστη, σε κάνουν να θέλεις πιο συχνά να ουρήσεις.
  • Πονάκια στο σώμα: Πρησμένο στήθος και κράμπες στην πύελο μπορεί να σε δυσκολέψουν να αποκοιμηθείς και να παραμείνεις κοιμισμένη.
  • Ναυτία: Αν και λέγεται «πρωινή» συχνά χτυπάει το απόγευμα και τις πρώτες ώρες της νύχτας.

Λύσεις ύπνου για το πρώτο τρίμηνο

Οργάνωσε τον ύπνο σου. Σχεδίασε τις ώρες που θα κοιμάσαι όπως ακριβώς κάνεις με τα γεύματα ή το χρόνο σου στο γραφείο και παίρνε σύντομους ύπνους όσο συχνότερα μπορείς, ιδανικά μεταξύ 2 και 4 μ.μ. για να μη δυσκολεύεσαι να αποκοιμηθείς το βράδυ.

Μείωσε τα υγρά μετά τις 6 μ.μ.. Αυτό θα σε βοηθήσει να μειώσεις τις νυχτερινές επισκέψεις στην τουαλέτα. Αν ο γυναικολόγος σου σου επιτρέπει να πίνεις καφεϊνούχα ροφήματα, περιόρισέ τα στις πρωινές ώρες.

Βάλε μερικά κρακεράκια στο κομοδίνο σου. Τα κράκερ μειώνουν την αίσθηση της ναυτίας – και δεν θα χρειάζεται να πας μέχρι την κουζίνα για να τα πάρεις.

Ασκήσου νωρίς. Η φυσική δραστηριότητα το πρωί, το μεσημέρι και νωρίς το απόγευμα θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα. Αντίθετα, η άσκηση αργά το απόγευμα μπορεί να σου προκαλέσει αϋπνία.

Δες επίσης:

Δημοφιλή

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

10 φράσεις που μπορείς να πεις στο παιδί αντί για το «σταμάτα να κλαις»
10 φράσεις που μπορείς να πεις στο παιδί αντί για το «σταμάτα να κλαις»

Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο το σώμα επεξεργάζεται και απελευθερώνει συναισθήματα

Οι «τότε γιατί έκανες παιδί;» αν τολμήσεις να πεις ότι βαριέσαι ή κουράστηκες
Οι «τότε γιατί έκανες παιδί;» αν τολμήσεις να πεις ότι βαριέσαι ή κουράστηκες

Σε τέτοιου τυπου αδυσώπητες και χωρίς νόημα κριτικές, η αλήθεια είναι ότι δεν χωράει απάντηση

Τι μπορείς να κάνεις αν δεν εγκρίνεις τους φίλους των παιδιών σου; Η ψυχολόγος προτείνει

Η Ψυχολόγος και Οικογενειακή Σύμβουλος, Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου προτείνει στους γονείς πως να φερθούν με τους φίλους των παιδιών τους.

Η Jessica Alba είναι έγκυος στο τρίτο της παιδί και να πόσο σκληρά γυμνάζεται

Παρά την προχωρημένη τρίτη της εγκυμοσύνη, η Jessica Alba δεν χάνει ημέρα από το γυμναστήριο και το πρόγραμμά της δεν το λες και εύκολο, είτε είσαι έγκυος, είτε όχι.

Σύλληψη µετά τα 40: Τα κλειδιά για να την πετύχεις

Σύλληψη μετά τα 40: Ακόµα και αν διανύεις την πέµπτη, πολύ όµορφη, δεκαετία της ζωής σου, µπορείς να µείνεις έγκυος ακολουθώντας τις παρακάτω συµβουλές.

Πώς θα ενισχύσεις τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών; Η παιδαγωγός συστήνει

Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών μας: Η ειδικός Βάνα Ρόζου μας προτείνει έξυπνους επιστημονικούς τρόπους.

#shapegreece