Οι πιο συχνές ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης και πώς θα τις αντιμετωπίσεις (Ναυτία, συχνοουρία, αιμορροΐδες, συσπάσεις…)

Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι μια χαρούμενη περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας, όμως συνοδεύεται και από αρκετές ενοχλήσεις. Μάθε ποιες είναι, τι τις προκαλεί και πώς θα νιώσεις καλύτερα.

14.11.2017

εχεις διαβασει

Κάθε φάση της εγκυμοσύνης έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τα δικά της προβληματάκια. Άλλα ξεκινούν τις πρώτες εβδομάδες κι άλλα καθώς πλησιάζεις προς την ημερομηνία του τοκετού. Άλλα κάνουν την εμφάνισή τους στα αρχικά στάδια, εξαφανίζονται και επιστρέφουν αργότερα. Τα καλά νέα είναι ότι όλες αυτές οι ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης εντάσσονται στη φυσιολογική εξέλιξη της κύησης.

Ωστόσο, κάθε εγκυμοσύνη είναι ένα μοναδικό γεγονός και δεν είναι απαραίτητο όλες οι γυναίκες να βιώσουν τα ίδια προβλήματα με την ίδια ένταση και στην ίδια σειρά. Εάν διαπιστώσεις οτιδήποτε που σε ανησυχεί, είναι προτιμότερο να συμβουλευτείς το γυναικολόγο σου.  Να μερικές από τις πιο συχνές ενοχλήσεις της εγκυμοσύνης.

Πόνος στο στήθος

Το μέγεθος των μαστών μεγαλώνει, καθώς οι γαλακτοφόροι αδένες προετοιμάζονται για το θηλασμό και ο λιπώδης ιστός αυξάνεται. Επίσης, γίνεται πιο ευαίσθητο και σκληρό, ιδιαίτερα κατά τους πρώτους και τους τελευταίους μήνες. Το χρώμα στις θηλές σκουραίνει και μερικές φορές ένα πηχτό υγρό εκκρίνεται.

Τι να κάνεις:

  • Προμηθεύσου μερικά καλά σουτιέν που προσφέρουν σωστή στήριξη. Προτίμησε σουτιέν από βαμβακερά και άλλα φυσικά υφάσματα. Πάρτα ένα νούμερο μεγαλύτερο γιατί κατά το θηλασμό το μέγεθος θα αυξηθεί κι άλλο.
  • Δοκίμασε να φοράς το σουτιέν και κατά τη διάρκεια του ύπνου.
  • Τοποθέτησε τα ειδικά pad ή ένα κομμάτι γάζα στο εσωτερικό του σουτιέν για να συγκρατεί τυχόν διαρροές από το στήθος. Άλλαζέ τα συχνά για να μην ερεθίζουν το δέρμα.
  • Καθάρισε το στήθος σου με χλιαρό νερό, χωρίς σαπούνια και άλλα προϊόντα καθαρισμού που μπορεί να το ερεθίσουν.

Αίσθημα κόπωσης

Η δημιουργία ενός ανθρώπου απαιτεί πολλή ενέργεια κι αυτό μπορεί να σε κάνει να νιώθεις συνέχεια κουρασμένη. Συχνά, η κόπωση αποτελεί ένδειξη αναιμίας, μιας κατάστασης που είναι συχνή στην εγκυμοσύνη.

Τι να κάνεις:

  • Ξεκουράσου και κοιμήσου όσο περισσότερο μπορείς
  • Προσπάθησε το καθημερινό σου πρόγραμμα να είναι όσο πιο σταθερό γίνεται
  • Άλλαξε τους ρυθμούς σου, Μάθε να τα κάνεις όλα πιο αργά.
  • Αν ο γιατρός σου το επιτρέπει, φρόντισε να γυμνάζεσαι τακτικά.

Editor's Picks

Περισσότερα από Shape Mama

«Πόσο θέλουμε ένα μωρό»: Μερικές πρακτικές πληροφορίες για τη γονιμότητα

Δες τo 3ο επεισόδιο από την ενημερωτική καμπάνια για θέματα γονιμότητας, εξωσωματικής γονιμοποίησης και IVF.

«Πόσο θέλουμε ένα μωρό»: Ο ειδικός στη Γονιμότητα γνωρίζει

Δες τo 2ο επεισόδιο από την ενημερωτική καμπάνια για θέματα γονιμότητας, εξωσωματικής γονιμοποίησης και IVF.

μωρό νεογέννητο μαμά μαιευτήριο
Φυσιολογικός τοκετός μετά από καισαρική: Όσα πρέπει να γνωρίζεις για το VBAC

Πόσο εύκολο είναι να γίνει φυσιολογικός τοκετός μετά από καισαρική και τι περιορισμοί υπάρχουν; Η Μαρίλια Νικολαΐδου, χειρουργός, μαιευτήρας-γυναικολόγος έχει τις απαντήσεις.

μαμά μωρό θηλασμός μητρικό γάλα
Μητρικό γάλα: Γιατί είναι τόσο σημαντικό για το μωρό σου;

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το μητρικό γάλα; Ο Nίκος Πετρογιάννης, MD, PhD, μας απαντά.

Αυτές οι αθώες γονεϊκές εντολές που καταδυναστεύουν τα παιδιά
Αυτές οι αθώες γονεϊκές εντολές που καταδυναστεύουν τα παιδιά

Όλοι οι γονείς θέλουν το καλό του παιδιού τους και μέχρι τώρα δεν έχω συναντήσει κανέναν που να μην το θέλει

#shapegreece