Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Shape Tested: Η αναρρίχηση σε τοίχο είναι η αερόβια που δεν είχες σκεφτεί! (το δοκιμάσαμε!)

Συστήνω αδιαμφισβήτητα το sport που θα σε κάνει πιο δυνατή και πιο έξυπνη.

13.02.2018

εχεις διαβασει

αναρρίχηση σε βράχο

Συνεργάστηκε ο Χρήστος Δανιήλ, εκπαιδευτής αναρρίχησης. Φωτογραφίες: Alex Grymanis

Eυχαριστούμε το Rock Way Climbing Center.

«Δε θέλω να γράψω για την αναρρίχηση, δε θέλω να μιλήσω γι’ αυτήν ή να τη φωτογραφήσω, δε θέλω καν να τη σκέφτομαι – το μόνο που θέλω είναι να κάνω αναρρίχηση» είχε πει ο κορυφαίος Αμερικανός αναρριχητής Chuck Pratt. Κι όμως. Δοκίμασα bouldering και δεν μπορώ να μη γράψω γι’ αυτό. Ίσως γιατί από μικρή ήθελα να γράφω για όσα με συνέπαιρναν.

Τι είναι;

Αναρριχάσαι σε χαμηλά βράχια (πιο χαμηλά από 6 μ.) ή ογκόλιθους (boulders) χωρίς να είσαι δεμένη με σχοινί. Η προπόνηση σου ξεκινά, συνήθως, σε κάποια indoor πίστα για αναρρίχηση σε τοίχο και λειτουργεί ως «πρόβα» για την επίσημη… παράσταση στη φύση.

Η δική μου «πρόβα»

Σε ένα αντίστοιχα προσομοιωμένο περιβάλλον βρέθηκα κι εγώ, στο Rock Way Climbing Center, όπου το έδαφος ήταν «στρωματένιο» και οι τοίχοι –με κλίση ή χωρίς– γεμάτοι πολύχρωμα πιασίματα και πατήματα σε κάθε σχήμα και χρώμα. Αφού φόρεσα τα ειδικά παπούτσια που μου έδωσαν και βούτηξα τα χέρια μου στη μαγνησία για να μη γλιστρούν, ο προπονητής μου, Χρήστος Δανιήλ, μου έδειξε τη βασική τεχνική αναρρίχησης, σύμφωνα με την οποία πρέπει να πατάς στις μύτες των ποδιών σου, ώστε να είσαι πιο ευκίνητη και να διατηρείς το σώμα σου παράλληλο με τον τοίχο.

αναρρίχηση σε βράχο

Για να γίνει πιο δύσκολο, μου πρότεινε να κάνω διαδρομές χρησιμοποιώντας τα πιασίματα ενός χρώματος, κάθε φορά, όπως κάνω στη φωτογραφία. Φυσικά, υπάρχουν κι άλλες, πιο δύσκολες τεχνικές ανάβασης, αλλά δε θα τις μάθεις όλες στο πρώτο μάθημα. Το bouldering ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα στη fitness πρόκληση και στο mind game – θα το «βάφτιζα» εύκολα… αερόβιο σκάκι. Tip: Οι κινήσεις που έχεις στη διάθεσή σου είναι λίγες, άρα πρέπει να είναι σωστά μελετημένες.

Είναι επικίνδυνο;

Η ασφάλειά σου είναι τα ειδικά στρώματα που τοποθετούνται στο έδαφος, είτε βρίσκεσαι σε εξωτερικό αναρριχητικό πεδίο είτε σε εσωτερική πίστα. Παρότι δεν ήμουν δεμένη, δεν αισθάνθηκα φόβο πως, ίσως, πέσω – και δεν έπεσα. Το πιο άβολο «κομμάτι» στην ιστορία ήταν τα παπούτσια –πρέπει να είναι πολύ σφιχτά, σαν να γίνονται ένα με το πόδι σου– και κάθε λίγο τα έβγαζα για μερικά λεπτά.

Η αεροβική που δεν είχες σκεφτεί

Τελειώνοντας την πρώτη μου διαδρομή και πατώντας ξανά στο έδαφος είχα λαχανιάσει. Kαρδιοαναπνευστική άσκηση, checked. «Πρόκειται για ένα είδος άσκησης που γυμνάζει όλο το σώμα και “χτίζει” δύναμη, αντοχή, ευλυγισία, ισορροπία και συντονισμό» εξηγεί ο expert. Το τέλος του μαθήματος –περίπου 5-6 αναρριχήσεις μετά– με βρήκε ξαπλωμένη στο έδαφος, να κάνω ασκήσεις αποθεραπείας και εκνευρισμένη με τον εαυτό μου: «Μα γιατί κουράστηκα; Θέλω να κάνω κι άλλο!».

Τα extras

Η αναρρίχηση συνδυάζεται έξοχα με το cross-training. Σε ένα οργανωμένο αναρριχητικό κέντρο θα βρεις επιπλέον boards ενδυνάμωσης και βελτίωσης της τεχνικής σου: μικροί τοίχοι με ειδικά τοποθετημένα τα πιασίματα, ώστε να δουλεύουν συγκεκριμένους στόχους. Θες αντοχή και συντονισμό; Δοκίμασε το systemboard. Θες να ενδυναμώσεις τα δάχτυλα; Ανέβα στο fingerboard. Θες να δουλέψεις ταχύτητα και ακρίβεια στην κίνηση; Το campusboard είναι για σένα.

«Πείστηκα, θα ξεκινήσω»

Ακολούθησε ένα φίλο που κάνει ήδη αναρρίχηση ή πάρε τηλέφωνο στο κοντινότερο climbing center της περιοχής σου. Οι τιμές ξεκινούν από 15 ευρώ.

More info

  • Μερικά από τα καλύτερα περάσματα για bouldering στην Ελλάδα βρίσκονται στη Βαρυμπόμπη και στην Τήνο.
  • Η αθλητική αναρρίχηση θα ενταχθεί στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020, στο Τόκiο.
  • Το wall climbing και το bouldering είναι ιδανικό για: – Τotal body workout – Αερόβια και ενδυνάμωση σε action πακέτο
  • Ευλυγισία
  • Max αυτοπεποίθηση
  • Για αρχάριους σε κάθε είδους άσκηση
  • Και για τα παιδιά

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

#ShapePeople: Η Ναταλία Παπαϊωάννου είναι alpine ski racer και θέλει να κάνει το σκι προσιτό σε όλους!

Μια νέα στήλη αφιερωμένη σε πραγματικούς ανθρώπους που μας εμπνέουν. H Ναταλία Παπαϊωάννου είναι μία από αυτές.

Εσύ ξέρεις ποια είναι τα χειμερινά ολυμπιακά αθλήματα; Δες βίντεο με κάθε ένα από τους Ολυμπιακούς της Pyeong Chang 2018

Τα μαθαίνουμε στο πλαίσιο των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων που διεξάγονται στην Πιόνγκτσανγκ της Νότιας Κορέας.

υδατάνθρακες και άσκηση
Υδατάνθρακες και άσκηση: Αυτό είναι το ιδανικό σνακ πριν την προπόνηση σου

Για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τη γυμναστική σου, χρειάζεσαι και τα κατάλληλα καύσιμα.

Οι 4 κορυφαίες ασκήσεις για κοιλιά και γλουτούς με τη Σόφη Πασχάλη

Δοκίμασε κι εσύ τις 4 αγαπημένες ασκήσεις της γυμνάστριας και δες το σώμα σου να μεταμορφώνεται- ειδικά οι κοιλιακοί σου.

τροφές με λιπαρά
Να τρώω τροφές με λιπαρά πριν από την άσκηση;

Να τι λέει η έρευνα του Ινστιτούτου Gatorade Sports Science.

#shapegreece