Άσχημα νέα! Τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν δεν ασκείσαι για 2 εβδομάδες;

Αυτή η έρευνα μας έκανε να μείνουμε με το στόμα ανοιχτό.

04.12.2017

εχεις διαβασει

Δεν είναι μυστικό πως η καθιστική ζωή δεν (σου) κάνει καλό. Αλλά τι πραγματικά συμβαίνει όταν είσαι σούπερ δραστήρια και ξαφνικά αποφασίσεις να ξεκουραστείς για λίγες εβδομάδες;

Μια νέα έρευνα από το University of Liverpool  αποκαλύπτει πως η αποχή 2 εβδομάδων από την τακτική, φυσική δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές του ποσοστού του μυϊκού ιστού αλλά και σε διαφοροποιήσεις του μεταβολισμού, οι οποίες θα μπορούσαν να αυξήσουν τις πιθανότητες για διαβήτη, καρδιακό επεισόδιο ακόμα και πρόωρο θάνατο. Πριν, όμως, ακυρώσεις τη συνδρομή σου στο Netflix και τρέξεις στο γυμναστήριο, πρέπει να μάθεις και κάτι ακόμα.

Η έρευνα

Οι ερευνητές, σε μία προσπάθεια να δουν πώς πραγματικά επηρεάζει την υγεία ενός ενήλικα η αποχή των δύο εβδομάδων, παρακολούθησαν 28 άνδρες και γυναίκες γύρω στα 25 που έκαναν περίπου 10.000 βήματα την ημέρα, κάνοντας τους λιπομέτρηση κ.ά.

Η έρευνα που μας σήκωσε (από την καρέκλα): +8 χρόνια προσθέτει η καθιστική ζωή στο σώμα σου!

Έπειτα οι συμμετέχοντες πέρασαν 2 εβδομάδες που περπατούσαν περίπου 1.500 βήματα την ημέρα – 80% λιγότερα απ’ότι είχαν συνηθίσει. Ουσιαστικά, κάθονταν 129 λεπτά περισσότερα την ημέρα.

Το αποτέλεσμα

Μετά από 2 εβδομάδες – κατά τη διάρκεια των οποίων δεν άλλαξαν τις διατροφικές τους συνήθειες – οι συμμετέχονταςι κέρδισαν βάρος και έχασαν μυϊκό ιστό και το συνολικό λίπος του σώματός τους αυξήθηκε, συγκεκριμένα γύρω από την κοιλιά. Επιπλέον, δεν μπορούσαν να τρέξουν στην ίδια ένταση που έτρεχαν όταν ξεκίνησε η έρευνα και παρατηρήθηκε μείωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, αύξηση του συσσωρευμένου λίπους στο συκώτι και αύξηση των τριγλυκεριδίων.

Aυτό που πραγματικά προκάλεσε έκπληξη στους ερευνητές ήταν το πόσο γρήγορα συνέβησαν αυτές οι αλλαγές.

Μετάφραση: Δεν θα νοσήσεις από διαβήτη επειδή αποφάσισες να σταματήσεις την άσκηση για δύο εβδομάδες. Πράγματι, χρειάζεται πολύς χρόνος για να σοβαρέψουν τα πράγματα, αλλά η έρευνα είναι μια καλή υπενθύμηση να παραμείνεις δραστήρια, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να περπατάς.

Ασκήσεις για αδυνάτισμα στο σπίτι: Τα 7 καλύτερα 5λεπτα βίντεο γυμναστικής (για μηρούς, για χέρια, με χορό για να καις περισσότερο!)

Τα καλά νέα; Όταν οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στη φυσιολογική ζωή τους, τα ποσοστά των μετρήσεων τους ξανά έγιναν φυσιολογικά μέσα σε 2 εβδομάδες. Οι παρενέργειες, δηλαδή, ήταν εντελώς αναστρέψιμες. Οπότε ναι, μπορείς να πάρεις «άδεια» για λίγο καιρό και να πας διακοπές χωρίς sweat sessions και χωρίς τύψεις.

 

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Το ιδανικό πρωινό της Ελένη Πετρουλάκη και οι συμβουλές της για να ξεκινάς σωστά τη μέρα σου

Τα δημητριακά αποτελούν πάντα τη βάση για το πρωινό μου και να γιατί

ωραιότερα σώματα
Σπορ στη θάλασσα: Πόσες θερμίδες καίει κάθε ένα και τι γυμνάζει; Τι να διαλέξεις;

Σπορτ στην παραλία: Μαζί με το μπάνιο και τις βουτιές σου, μπορείς ταυτόχρονα να διασκεδάσεις καίγοντας θερμίδες και γυμνάζοντας όλα τα σημεία του σώματός σου.

Έρευνα: Πόσες ώρες τρέξιμο χαρίζουν μακροζωία;

Μία με δύο ώρες τρέξιμο την εβδομάδα μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής, σύμφωνα με νέα έρευνα!

ασκήσεις με βαράκια για πλάτη
3 top ασκήσεις για πλάτη με βαράκια (100 επαναλήψεις, 3 φορές την εβδομάδα για να κάνεις ΣΕΞΙ ΠΛΑΤΗ!)

Ακολούθησε την πιο hot προπόνηση της μπαλαρίνας για την πλάτη που θα ζήλευε κάθε γυναίκα.

Τρέξε με την adidas και ανάλαβε δράση κατά της θαλάσσιας ρύπανσης

Η adidas και η Parley for the Oceans ενώνουν τις δυνάμεις τους στο παγκόσμιο running κίνημα «Run for the Oceans» που στόχο έχει να ευαισθητοποιήσει για την απειλή της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικό.

#shapegreece