Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Πρόσθιο ή ύπτιο; Το στυλ που σε γυμνάζει καλύτερα

Η πιο «δημοφιλής» δραστηριότητα του καλοκαιριού, η κολύμβηση, συνιστά ένα από τα καλύτερα αερόβια αθλήματα, καθώς γυμνάζει τους μυς σε ολόκληρο το σώμα σου συμμετρικά.

03.05.2012

εχεις διαβασει

Προσπαθώντας να υπερνικήσεις την αντίσταση του νερού, καταναλώνεις πολλές θερμίδες. Έτσι, εκτός από απόλαυση, το κολύμπι σου δίνει τη δυνατότητα να χάσεις βάρος (περίπου 500 θερμίδες ανά ώρα) και να τονώσεις τους μυς σου. Το συγκεκριμένο άθλημα απευθύνεται σε όλες, ενώ αποτελεί ιδανική επιλογή για άτομα υπέρβαρα ή παχύσαρκα, αλλά και με ορθοπεδικά προβλήματα.

Εξάλλου, με την κολύμβηση το βάρος του σώματος στηρίζεται στο νερό και έτσι αποκτάς το πλεονέκτημα της αποφυγής των τραυματισμών. Επιπλέον, δε χρειάζεσαι ειδικό εξοπλισμό. Φοράς απλώς το μαγιό σου και είσαι έτοιμη να αποκτήσεις ένα καλοσχηματισμένο κορμί, καλή φυσική κατάσταση και μακροζωία. Αν είναι νωρίς για τη θάλασσα,  εκμεταλλεύσου τις πισίνες που διαθέτουν αρκετά γυμναστήρια και αθλητικά κέντρα και ξεκίνα τώρα…

Ποιο είδος κολύμβησης μου ταιριάζει;

Κάθε στυλ διακρίνεται από τις δικές του τεχνικές. Τα βασικά είναι 4:

1. Το ελεύθερο

Το σώμα βρίσκεται σε πρηνή θέση, παράλληλη με το βυθό. Η κίνηση στηρίζεται στα χέρια και τα πόδια, ενώ το κορμί στρίβει ελαφρά. Το κεφάλι σου βρίσκεται μες στο νερό και το στρίβεις σε τακτά διαστήματα πλάγια για να παίρνεις εισπνοές από το στόμα.

Γυμνάζει όλο το σώμα, αλλά ιδιαίτερα τους μυς της πλάτης (ραχιαίους), τους ώμους, τους πλάγιους κοιλιακούς, τον τετρακέφαλο και τους οπίσθιους μηριαίους.

Συμβουλή: Μπορείς να αυξάνεις σταδιακά την απόσταση και το χρόνο που κολυμπάς, για να βελτιώσεις την αντοχή και τη δύναμή σου. Για να μην κουράζεσαι άσκοπα, μάθε σωστά την τεχνική της αναπνοής, για να μην αντιμετωπίζεις προβλήματα στην κολύμβηση.

2. Το ύπτιο

Στηρίζεται στην εναλλασσόμενη κίνηση των χεριών και των ποδιών, ενώ το σώμα βρίσκεται σε ύπτια θέση (ανάσκελα), με την πλάτη στην επιφάνεια του νερού. Το πλεονέκτημα είναι ότι το κεφάλι βρίσκεται έξω από το νερό και έτσι διευκολύνεται η αναπνοή, κυρίως για τους αρχάριους.

Γυμνάζονται κυρίως οι μύες των ώμων, οι πλάγιοι κοιλιακοί, ο τετρακέφαλος, οι οπίσθιοι μηριαίοι και οι γλουτιαίοι.

Συμβουλή: Μπορείς να καλύψεις μικρές αποστάσεις, γυμνάζοντας εναλλάξ τα χέρια, κρατώντας τα πόδια κλειστά, έχοντας τα χέρια τεντωμένα μπροστά και ενωμένα, χωρίς να σπρώχνουν το νερό, ή δίπλα στον κορμό.

Δες τι σου πρσφέρει το πρόσθιο και η πεταλούδα…

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

κάψιμο θερμίδων
Τρέξιμο για κάψιμο θερμίδων: Χάσε λίπος και χτίσε αντοχή με ΑΥΤΟ το πρόγραμμα

Η personal trainer μας φτιάχνει το καλύτερο πρόγραμμα τρεξίματος για απώλεια θερμίδων.

8 τροφές για μυική ενδυνάμωση βάσει έρευνας! Έτσι χτίζεις μυική μάζα και καις λίπος

Δεν αρκεί μόνο η γυμναστική για να αποκτήσεις τέλειο σώμα. Μάθε ποιες τροφές μπορούν να αυξήσουν τη μυϊκή σου μάζα.

yoga για γλουτούς
Yoga για γλουτούς! Βρήκαμε την τέλεια άσκηση!

Η στάση της yoga που σφίγγει τους γλουτούς! Κάν’το!

#ShapeSquatChallenge: Σφιχτοί γλουτοί σε 1 μήνα κάνοντας μόνο καθίσματα μαζί με το SHAPE

30 μέρες. 1 squat πρόκληση. 12 παραλλαγές. Δεν θα πιστεύεις τι γλουτούς θα αποκτήσεις. Ξεκίνα σήμερα μαζί με τη SHAPE team

#shapegreece