Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Shape Tested: Έκανα εργομέτρηση (και έμαθα αν πρέπει να πάω στο επόμενο Survivor!)

Κάνω τακτικά γυμναστική, έχει όμως αποτέλεσμα; Έκανα εργομέτρηση και πήρα τις απαντήσεις που ήθελα. Survivor, έρχομαι!

08.03.2017

εχεις διαβασει

εργομέτρηση

H Health Editor του Shape, Ελένη Δασκαλάκη, δοκίμασε εργομέτρηση και μοιράζεται μαζί σου την εμπειρία της.

Μπαίνοντας στο εργαστήριο εργομέτρησης του Νίκου Δημητριάδη, καθηγητή φυσικής αγωγής και εργοφυσιολόγου, με χτύπησε ένα κρύο ρεύμα. Τουλάχιστον δεν θα ιδρώσω, σκέφτηκα. (Λάθος εκτίμηση, αλλά θα σου τα πω στη συνέχεια.)

Αφού χαιρετηθήκαμε με το Νίκο, του ζήτησα να μου λύσει μία πολύ βασική απορία: τι ακριβώς είναι η εργομέτρηση. Όπως μου εξήγησε, εργομέτρηση είναι η μέτρηση του ανθρώπινου έργου, η οποία περιλαμβάνει τη διαδικασία συλλογής δεδομένων για τη διεξαγωγή συμπερασμάτων. «Πιο συγκεκριμένα η εργομέτρηση μας δίνει τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε την φυσική κατάσταση του αθλητή ή του αθλούμενου. Οι μετρήσεις γίνονται με επιστημονικά όργανα και οι τιμές που μετριούνται μας δίνουν πληροφορίες για το επίπεδο των φυσικών ικανοτήτων του ανθρώπου».

Yupiii Survivor Update

Survivor Πόσο κοστίζει κάθε επεισόδιο του reality του ΣΚΑΪ;

Όσα έγιναν στο επεισόδιο της Τρίτης: Ο αγώνας επάθλου, το μασάζ και το παιχνίδι ερωτήσεων

Η ερώτηση στον Σπαλιάρα για το σεξ και η ξεκαρδιστική αντίδρασή του: Video

ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ Όσα δεν ξέρεις για τον δημοφιλή «πρώην μισθοφόρο» του Survivor

Εξαιρετικά, σκέφτηκα. Θα ανακαλύψω με έναν έγκυρο τρόπο αν οι ώρες που περνάω στο γυμναστήριο έχουν τελικά αντίκρυσμα στο σώμα μου, στη σύστασή του (δηλαδή τη μυική μου μάζα και το λίπος), στην αντοχή και στην αερόβια ικανότητά μου. Βλέποντας, όμως, γύρω μου τις φωτογραφίες αθλητών, – και όχι όποιων κι όποιων αλλά ολυμπιονικών – ρώτησα το Νίκο αν έχει νόημα να κάνω την εργομέτρηση αφού δεν είμαι αθλήτρια. «Το 90% όσων έρχονται για εργομέτρηση είναι άνθρωποι σαν εσένα, όχι αθλητές, που θέλουν να δουν αν κάνουν σωστά γυμναστική, αν αυτό φαίνεται στο σώμα τους και πώς μπορούν να έχουν καλύτερη ανταμοιβή για τις ώρες που περνάνε στο γυμναστήριο ή στο δρόμο τρέχοντας», με καθησύχασε.

Οι τιμές που παίρνεις από την εργομέτρηση χαρακτηρίζουν τη φυσική σου κατάσταση από χαμηλή ή μέτρια έως άριστη με όλες τις ενδιάμεσες διαβαθμίσεις. Τα δεδομένα αξιολόγησης είναι διεθνή και προέρχονται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και το Αμερικανικό Κολέγιο Αθλιατρικής.

Η εργομέτρηση

 


Ναι, ήταν λίγο περίεργη αίσθηση όταν το δοκίμαζα…

Δοκίμασα το βασικό πακέτο της εργομέτρησης που συμπεριλαμβάνει τρεις σημαντικές μετρήσεις:

  • Αεροβική ικανότητα (VO2max), μία πολύ σημαντική μέτρηση της λειτουργικής προσαρμοστικότητας του αναπνευστικού, καρδιαγγειακού, κυκλοφορικού και μυικού συστήματος και που ουσιαστικά είναι συνώνυμη με την αντοχή του ατόμου.
  • Ευλυγισία ποδιών, που είναι η βασικότερη μυική ομάδα στο σώμα μας και που, όταν είναι σε καλή κατάσταση, προλαμβάνει πολλούς τραυματισμούς.
  • Λιπομέτρηση, που είναι αυτό που καταλαβαίνεις κι εσύ και που μας απασχολεί όλες ειδικά όσο πλησιάζει το καλοκαιράκι και θέλουμε να βγούμε στην παραλία με το καλύτερο bikini body μας!

Tip: Γιατί έχει τόσο κρύο;
Επειδή η εργομέτρηση πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένες συνθήκες, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρντ, που καθορίζουν τις τιμές θερμοκρασίας και υγρασίας στο εργαστήριο.

Η διαδικασία

Η πιο εντυπωσιακή είναι η μέτρηση του φάσματος της αεροβικής ικανότητας. Για να τη μετρήσουμε, ανέβηκα στον ειδικό διάδρομο και ο Νίκος τοποθέτησε ένα ειδικό σύστημα με σωλήνες και στόμιο στο οποίο θα έπρεπε να αναπνέω σε συγκεκριμένα διαστήματα, σύμφωνα με την καθοδήγησή του. «Πόσο θα τρέξω;» ρώτησα. «Όσο αντέξεις, Θα σε παροτρύνω να προσπαθήσεις λίγο περισσότερο από όσο νομίζεις ότι αντέχεις για να φτάσεις κοντά στο όριό σου, αλλά τελικα θα τρέξεις μέχρι εκεί που αντέχεις» ήταν η απάντηση του εργοφυσιολόγου. Έτσι ξεκίνησα από ένα χαλαρό προς μέτριο τρέξιμο και κάθε τρία λεπτά ανέβαινε κατά ένα επίπεδο η δυσκολία στο διάδρομο, ενώ στα τελευταία 30» κάθε φάσης ανέπνεα στο ειδικό στόμιο – από το 7 έφτασα στο 11 χλμ/ώρα και κάπου εκεί σταμάτησα μετά από 15 ολόκληρα λεπτά αυξανόμενης έντασης.

Γιατί στο συστήνω;

Για να δεις το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης, είτε ξεκινάς τώρα, είτε γυμνάζεσαι τακτικά, και να ακολουθήσεις τις οδηγίες του Νίκου για να το βελτιώσεις (η ανάλυση των μετρήσεων και οι προπονητικές οδηγίες συμπεριλαμβάνονται στην τιμή του βασικού πακέτου). Επιπλέον, αν έχεις έναν αγωνιστικό στόχο, π.χ. να τρέξεις το 10άρι στον επόμενο Μαραθώνιο, η εργομέτρηση είναι ένα πολύ καλό πρώτο βήμα για να δεις πού βρίσκεσαι σωματικά και να πάρεις πολύτιμες συμβουλές για το πώς θα κυνηγήσεις το στόχο σου αυτό.

FAQ

  • Πόσο κοστίζει το βασικό πακέτο; Το κόστος ξεκινά από τα 43 ευρώ και αν προσθέσεις κι άλλες μετρήσεις μπορεί να φτάσει έως τα 60.
  • Τι θα χρειαστεί να έχω μαζί μου; Τα ρούχα με τα οποία κάνεις συνήθως τη γυμναστική σου. Να ξέρεις ότι θα ιδρώσεις, οπότε καλό είναι να έχεις ρούχα για να αλλάξεις μετά.
  • Κάθε πότε πρέπει να το κάνω; Ο μέσος όρος συχνότητας της εργομετρικής μέτρησης είναι κάθε 8-14 μήνες. Εννοείται πως μπορείς να κάνεις και πιο σύντομα αν θέλεις να διαπιστώσεις κάτι πιο συγκεκριμένο.
  • Πού θα το κάνω; Η εργομέτρηση που έκανα έγινε από το εργαστήριο myathlete, Γρηγορίου Λαμπράκη 83, στη Γλυφάδα.

Η μόνη λύση είναι το Survivor

Όταν πήρα τα αποτελέσματα της εργομέτρησης διαπίστωσα πως η μόνη μου λύση για να χάσω το λίπος που θέλω (πρέπει) και να αποκτήσω περισσότερους μυς είναι να πάω στην επόμενη σεζόν στο Survivor! Εντάξει, όταν το συζήτησα με τον προπονητή, η κατάσταση δεν ήταν τόσο τραγική, ωστόσο μου επισήμανε μερικές σημαντικές συμβουλές και τρόπους για να βελτιώσω τη φυσική μου κατάσταση και να αυξήσω τη μυική μου μάζα, με άμεση συνέπεια να μειωθεί το λίπος.

Περισσότερα από Fitness

Τα 10 είδη γυμναστικής για να χάνεις ΟΝΤΩΣ κιλά

10 διαφορετικά είδη άσκησης που καίνε ΓΡΗΓΟΡΑ πολλές ΘΕΡΜΙΔΕΣ.

Σούπερ πρόγραμμα απώλειας βάρους με περπάτημα!

Ακολούθησε ένα από τα δύο προγράμματα απώλειας βάρους με μοναδικό όπλο το περπάτημα

Σοκ: Μία δρομέας δέχτηκε επίθεση και το fitness tracker της κατέγραψε τα πάντα

Τελικά, κατάφερε να τον κλειδώσει στο μπάνιο και η εμπειρία της μας έδωσε ένα σοβαρό μάθημα.

Aυτό είναι το νέο παπούτσι της Reebok για σταθερό τρέξιμο

Άφησε το αποτύπωμά σου κάθε φορά που τρέχεις με το νέο υπέρκομψο Print Smooth.

Ξεκίνα σήμερα: Φτιάξε σέξι πόδια σε 30 ημέρες!

Απόκτησε λεπτά, γραμμωμένα και σέξι πόδια σε ένα μήνα αφιερώνοντας μόνο 15 λεπτά την ημέρα με τις ασκήσεις της Ελένης Πετρουλάκη

#shapegreece