Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Καλλισθενική αγωγή: η προπόνηση που κάνει θραύση!

Καλλισθενική αγωγή: η προπόνηση που κάνει θραύση!

17.01.2014

εχεις διαβασει

Η καλλισθενική αγωγή σου χαρίζει σθένος και κάλλος, συν του ότι σφίγγει, δίνει γράμμωση, αδυνατίζει χωρίς μηχανήματα και βάρη, χρησιμοποιώντας μόνο το βάρος του σώματός σου και ισορροπώντας στο σώμα του άλλου ή σε κάποιο μονόζυγο.

Τι ακριβώς είναι

Το σύστημα προπόνησης που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες πολεμιστές και αθλητές για να προετοιμάσουν το σώμα και το πνεύμα τους για μάχη, αγώνες ή απλώς για να αθληθούν και να επιτύχουν το σωματικό αλλά και πνευματικό κάλλος και σθένος.

Πώς γίνεται

Το σύστημα περιλαμβάνει κυρίως αναερόβιες ασκήσεις που δρουν συνεργατικά και συντονισμένα, με βασική αντίσταση το ίδιο σωματικό βάρος χρησιμοποιώντας ελάχιστο ή καθόλου εξοπλισμό.

  • Στόχος είναι η συμμετρική ενδυνάμωση όλων των μυών του σώματος, καρδιακών και σκελετικών, η ανάπτυξη της λειτουργικής δύναμης και κινητικότητας, καθώς και άλλων δεξιοτήτων όπως η ισορροπία, ο συντονισμός και ο σωματικός έλεγχος.
  • Εκτός από το ότι αυξάνει και συντηρεί τη μυϊκή δύναμη, βοηθά στην αύξηση της οστικής μάζας, την ενδυνάμωση του συνδετικού ιστού και την αύξηση του μεταβολισμού.
  • Για το σκοπό αυτό δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον πυρήνα του κορμού που είναι οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι, ως κέντρο της ισορροπίας του σώματος.
  • Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται, επίσης, στη σωστή τεχνική εκτέλεσης όχι μόνο των ασκήσεων αλλά και της αναπνοής.

Συγκεκριμένα, η καλλισθενική κιναισθητική αγωγή περιλαμβάνει:

– Βασικές προοδευτικές ασκήσεις σωματικού βάρους.
– Συνδυαστικές ασκήσεις σωματικού βάρους.
– Ακροβατική γυμναστική.
– Hand balancing.
– Ισομετρικές στηρίξεις.
– Ακροβατικές και εκρηκτικές ασκήσεις.
– Ασκήσεις με αντίσταση πέραν του ίδιου σωματικού βάρους.

Είναι για όλους;

Αν είσαι αρχάρια, μπορείς να το ακολουθήσεις για να διατηρήσεις σε καλή φυσική κατάσταση το σώμα σου ή αν είσαι προχωρημένη ή αθλήτρια, για να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις.

Πού θα το κάνεις;

Στην Ελλάδα μπορείς να παρακολουθήσεις τα μαθήματα που παραδίδουν οι Δημήτρης Γιαμπουράς, Τάσος Βορέας και Άγγελος Ανδριώτης, μέλη του Greek Calisthenics Movement (www.calisthenics.gr).

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Yoga για γλουτούς! Βρήκαμε την τέλεια άσκηση!

Η στάση της yoga που σφίγγει τους γλουτούς! Κάν’το!

Tι χρειάζεσαι για τέλειους κοιλιακούς; 10 μόλις λεπτά για καλλίγραμμη κοιλιά!

Το καλύτερο, δωρεάν πρόγραμμα για να αποκτήσεις καλλίγραμμη κοιλιά σε 10 λεπτά.

Ασκήσεις για κοιλιακούς: Έτσι απέκτησε γράμμωση η Gigi Hadid!

O κορυφαίος trainer της αποκάλυψε το πρόγραμμα που ακολουθεί το διάσημο μοντέλο.

Χάσε κιλά αλλιώς: Οι στρατηγικές απώλειας βάρους που δεν έχουν σχέση με τη δίαιτα

Ναι, μπορείς να χάσεις βάρος χωρίς να αδειάσεις το ψυγείο σου και να αλλάξεις τον τρόπο που τρως.

Κάψε λίπος και θερμίδες με περπάτημα! Βρήκαμε 6 τρόπους!

Ναι, το περπάτημα είναι ο πιο εύκολος τρόπος να κάψεις λίπος και θερμίδες!

#shapegreece