Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

Νέα έρευνα: Η ήπια γυμναστική «προπονεί» και το μυαλό σου!

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η ήπια άσκηση μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο στη βελτίωση της μνήμης αλλά και σε άλλα σχετιζόμενα με την ηλικία προβλήματα του εγκεφάλου.

09.01.2017

εχεις διαβασει

ρυτίδες στο πρόσωπο

Νέα μελέτη που έγινε στα πλαίσια της έρευνας «The Fitness for the Ageing Brain Study» (Η άσκηση για τη γήρανση του εγκεφάλου) από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας διαπίστωσε ότι το βάδισμα και άλλες μορφές ήπιας άσκησης, μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και τα άτομα που έχουν προβλήματα μνήμης.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ειδικούς το βάδισμα, λίγο ποδήλατο, το κολύμπι ακόμα και ο χορός αποτελούν τους καλύτερους και πιο ήπιους τρόπους άσκησης που βοηθούν, όχι μόνο στο να διατηρήσουμε τη σιλουέτα μας, αλλά και να καταπολεμήσουμε το άγχος και το στρες!

Στην έρευνα πήραν μέρος 170 άτομα άνω τω 50 ετών με προβλήματα μνήμης χωρίς ωστόσο, να έχουν διαταραχές άνοιας. Οι ερευνητές τους χώρισαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ακολούθησε ένα πρόγραμμα μέτριας έντασης άσκησης 24 εβδομάδων, που συμπεριελάμβανε είτε 3 φορές την εβδομάδα περπάτημα 50 λεπτών κάθε φορά ή άλλη μέτριας έντασης σωματική άσκηση στο σπίτι. Η δεύτερη ομάδα συνέχισε να έχει τις ίδιες δραστηριότητες όπως προηγουμένως.

πονάω στα πέλματα
Συνολικά τα άτομα της πρώτης ομάδας έκαναν για 142 λεπτά περισσότερη σωματική άσκηση από τα άτομα της δεύτερης ομάδας, δηλαδή περίπου 20 λεπτά περισσότερο κάθε μέρα.

Όταν τελικά έγινε η αξιολόγηση των πνευματικών ικανοτήτων στα άτομα αυτά διαπιστώθηκε ότι όσοι έκαναν άσκηση βάδισης είχαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις στον τομέα των πνευματικών ικανοτήτων και μνήμης από τη δεύτερη ομάδα.

Όπως λένε οι ειδικοί, η σωματική άσκηση και ειδικά το βάδισμα βελτιώνουν τα επίπεδα της μνήμης και γενικά βοηθούν τις πνευματικές δυνατότητες ενός ατόμου όταν μεγαλώνει. Προτείνουν επίσης, τα άτομα άνω των 50 ετών να υιοθετήσουν ένα ελαφρύ πρόγραμμα άσκησης όπως περπάτημα, κολύμβηση, χορό, ποδηλασία για να ισχυροποιήσουν τη μνήμη τους και να αντισταθούν “φυσικά” στην πιθανότητα εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ.

Editor's Picks

Περισσότερα από Fitness

Αδύνατη μέχρι το καλοκαίρι; Μάθε πώς θα το κάνεις με τις σωστές ασκήσεις!

Τι πρέπει να προσέξεις στην άσκηση για να καταφέρεις το στόχο σου: να είσαι πιο αδύνατη μέχρι το καλοκαίρι!

Τι άσκηση να κάνω; Δες 100 χρόνια fitness σε ένα βίντεο και πάρε ιδέες!

Πώς γυμνάζονται οι γυναίκες από το 1910 μέχρι σήμερα σε 100 δευτερόλεπτα.

Η σωστή διατροφή πριν και μετά την άσκηση αν κάνεις προπόνηση αντοχής, ήπιας ή υψηλής έντασης

Δες τι να φας πριν, μετά και κατά τη διάρκεια της άσκησης που κάνεις.

Τι τρώνε οι μπαλαρίνες; Μας απάντησε η Ελληνίδα μπαλαρίνα που προπονεί τα μοντέλα της Victoria’s Secret

Η Αλεξάνδρα Αβράμη που κάνει καριέρα στη Νέα Υόρκη δίνει στις αναγνώστριες του Shape τα δικά της tips για να έχεις φυσική κατάσταση… 1st position!

#shapegreece