3 αλλαγές στη διατροφή σου που θα μειώσουν το αλάτι που τρως άμεσα

Γιατί δεν πρέπει να τρώμε πολύ αλάτι και ποιες αλλαγές μπορούμε να κάνουμε στα γεύματά μας;

16.04.2018

εχεις διαβασει

Γιατί δεν πρέπει να τρώμε πολύ αλάτι

‣ Η αυξημένη πρόσληψή του συμβάλλει στην ανάπτυξη υπέρτασης σε άτομα με σχετική προδιάθεση.

‣ Άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν στεφανιαία νόσο, και κυρίως εγκεφαλικό επεισόδιο, σε σύγκριση με αυτούς που έχουν φυσιολογική πίεση.

‣ Το νάτριο είναι το στοιχείο εκείνο που ενοχοποιείται για την υπέρταση. Επιπλέον, ενώ το νάτριο δεν είναι καρκινογόνο αυτό καθ’ αυτό, η υψηλή πρόσληψη αλατιού μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στο στομάχι σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, όπως π.χ. λοίμωξη με το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού.

3 αλλαγές που μειώνουν το αλάτι στη διατροφή σου

Βάλε μαύρο ψωμί του τοστ στο πρωινό

Γλιτώνεις 105  mg νάτριο

Το ψωμί είναι από τους μεγαλύτερους προμηθευτές αλατιού στη διατροφή των Ελλήνων. Το νάτριο συνήθως προέρχεται από αυξητικούς παράγοντες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του. Τα ολικής αλέσεως, τα πολύσπορα και κάποια νέα προϊόντα με εναλλακτικά αλεύρια είναι καλές επιλογές που περιέχουν λιγότερο νάτριο και περισσότερες φυτικές ίνες αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Επίλεξε σάντουιτς με τόνο στο γραφείο

Γλιτώνεις 690 mg νάτριο

Είναι καλή αντικατάσταση, αφού όχι μόνο ο τόνος σε νερό έχει ελάχιστο αλάτι σε σχέση με το ζαμπόν, αλλά περιέχει και Ω3 λιπαρά οξέα. Άλλες επιλογές είναι βρασμένα αβγά ή ψητό κρέας που σου έχει περισσέψει με σαλάτα.

Φάε ξηρούς καρπους για σνακ

Γλιτώνεις 476 mg νάτριο

Απόφυγε τα κράκερ και τα αλμυρά σνακ και προτίμησε ξηρούς καρπούς που είναι από τα πιο θρεπτικά σνακ. Όχι μόνο δεν περιέχουν πολύ αλάτι, αλλά προσφέρουν πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Το καρύδι, το φουντούκι και το αμύγδαλο είναι καλές επιλογές, λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε καλά λιπαρά οξέα. Plus: Έχουν επιπλέον καλά στοιχεία, όπως η αργινίνη, που διατηρούν υγιείς τις αρτηρίες.

 

Συνεργάστηκε η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, MSc στη Συμβουλευτική Ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο (ΚΕΚ) (coachmydiet.wordpress.com).

Περισσότερα από News & Trends

Πάσχεις από ημικρανία; Δεν είσαι μόνη!

Περίπου 1 εκατομμύριο άνθρωποι στην Ελλάδα πάσχουν από ημικρανία ή κάποια μορφή έντονου πονοκεφάλου που τους εμποδίζει να ζουν μια φυσιολογική καθημερινότητα.

Αχ βρε μάνα, βιάστηκες να φύγεις. Τι νόμισες; Μεγαλώσαμε και δε σε χρειαζόμαστε;
Αχ βρε μάνα, βιάστηκες να φύγεις. Τι νόμισες; Μεγαλώσαμε και δε σε χρειαζόμαστε;

Όσα χρόνια και αν περάσουν, όσα και αν πέρασαν η μάνα παραμένει μάνα

Foam rolling: Πότε να κάνεις, πόση ώρα, ποια τα οφέλη και πού βρήκαμε τα καλύτερα foam rollers

Το foam roller συγκαταλέγεται στις διάσημες προσθήκες στο «οπλοστάσιο» των σύγχρονων γυμναστηρίων, αλλά και στο σπίτι . Τι είναι, τελικά, το foam rolling και γιατί αξίζει να το κάνεις;

Fun With My Mum | Γιόρτασε την Ημέρα της Μητέρας με το πιο ξεχωριστό happening!
Fun With My Mum | Γιόρτασε την Ημέρα της Μητέρας με το πιο ξεχωριστό happening!

Το Σάββατο 12 Μαΐου στην πλατεία Εσπερίδων στη Γλυφάδα.

Τα 6 πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να είσαι για το παιδί σου
Τα 6 πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να είσαι για το παιδί σου

Την ώρα που ο δίχρονος γιος σας έχει πέσει στο πάτωμα και χτυπιέται, την ώρα που η οκτάχρονη κόρη σας έχει πεισμώσει και δε συνεργάζεται, την ώρα που η δωδεκάχρονη κόρη σας τσακώνεται μαζί σας για ασήμαντο λόγο, την ώρα που σου έρχεται να ξεστομίσεις μια βαριά κουβέντα (κάτι που πιθανότατα θα το μετανιώσεις την […]

#shapegreece