
Μην ξεχνάς τη βιταμίνη D
Tags: βιταμίνη D, χοληστερόλη, αρτηριακή πίεση
Ημερομηνία: 05/07/2010
Μπορεί να μην υπάρχει μαγικό χάπι που να σου χαρίζει αυτόματα υγεία και ευεξία, υπάρχει όμως μια μαγική βιταμίνη!
Η βιταμίνη D, που δημιουργείται κυρίως από την έκθεσή μας στην ηλιακή ακτινοβολία, γνωρίζαμε μέχρι τώρα ότι μπορεί να σε προστατεύσει από τον καρκίνο, σε νέα έρευνα όμως αποκαλύπτεται ότι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για παθήσεις της καρδιάς και διαβήτη. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι παρουσίαζαν τα χαμηλότερα επίπεδα αυτής της βιταμίνης σημείωναν τρεις φορές μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου, το οποίο αποτελεί προάγγελο και των δύο παραπάνω παθήσεων, σε σχέση με αυτούς που είχαν υψηλά επίπεδα βιταμίνης D. «Ταυτόχρονα βρήκαμε ότι όσο περισσότερη βιταμίνη D έχει ένας άνθρωπος στο αίμα του τόσο υψηλότερη είναι η HDL ή “καλή” χοληστερόλη του» αναφέρει ο Κέβιν Μέικι, Ph.D. Τα ευρήματα όμως δε σταματούν εδώ: ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν βρήκαν ότι οι γυναίκες με έλλειψη της βιταμίνης έχουν τρεις φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν υψηλή αρτηριακή πίεση τα επόμενα 15 χρόνια. Για να προστατευτείς από όλες τις παραπάνω δυσοίωνες καταστάσεις, φρόντισε να λαμβάνεις... ηλιακή ακτινοβολία 20 λεπτά την ημέρα, φορώντας πάντα αντηλιακή κρέμα, και κατανάλωνε τουλάχιστον 2 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα.








