Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

7 μυρωδιές από τροφές και λουλούδια που κάνουν καλό στην υγεία σου

Το λεμόνι σου φτιάχνει τη διάθεση, η μπανάνα σου κόβει την όρεξη κι ακόμα 5 μυρωδιές που κάνουν καλό στην υγεία σου.

10.08.2017

Άφησε την αρωματοθεραπεία να κάνει καλό στην υγεία σου. Μύρισε αυτές τις ισχυρές μυρωδιές για να κοιμάσαι καλύτερα, να κόψεις το τσιγάρο και πολλά ακόμα.

Το λεμόνι νικάει τη μελαγχολία

Η μυρωδιά του λεμονιού μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση. Σε μια ιαπωνική μελέτη, οι ερευνητές εξέθεσαν 12 ασθενείς με διαγνωσμένη κατάθλιψη σε ένα ανάμικτο άρωμα εσπεριδοειδών –αποτελούμενο κυρίως από έλαιο λεμονιού- κυκλοφορώντας το στο δωμάτιο όπου περνούσαν τον περισσότερο χρόνο τους. Το άρωμα ρύθμισε τα επίπεδα των ορμονών, τόνωσε τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και χαμήλωσε σημαντικά τις δοσολογίες των αντικαταθλιπτικών που χρειάζονταν οι ασθενείς. Για να «ανέβεις» φυσικά, άλειψε μπαλμ λεμονιού στο εσωτερικό των καρπών σου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Το σωστό έλαιο για κάθε χρήση σύμφωνα με την αρωματοθεραπεία»

Τα αμύγδαλα ανακουφίζουν τον πόνο

Μερικοί ξηροί καρποί μπορεί να σε ανακουφίσουν όταν πονάς. Καναδοί ερευνητές ζήτησαν από 20 άντρες και 20 γυναίκες να βυθίσουν τα χέρια τους σε επώδυνα ζεστό νερό (ένα συνηθισμένο τεστ αντοχής στον πόνο) για όσο περισσότερο χρόνο μπορούσαν, ενώ τους εξέθεταν σε διαφορετικές μυρωδιές. Όταν οι γυναίκες μύρισαν ευχάριστες μυρωδιές όπως εκχύλισμα αμυγδάλου, ανέφεραν 38% λιγότερο πόνο. Τα υψηλότερα επίπεδα πόνου αναφέρθηκαν με όξινες μυρωδιές, όπως το ξύδι. Οι μυρωδιές δεν είχαν καμία επίδραση στον πόνο στους άντρες, αλλά και τα δύο φύλα ανέφεραν καλύτερη διάθεση όταν μύριζαν ευχάριστες μυρωδιές. Οι ειδικοί λένε πως συγκεκριμένες μυρωδιές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν μετεγχειρητικούς ασθενείς να νιώθουν καλύτερα, απαιτείται ωστόσο περισσότερη έρευνα.

Το γιασεμί σε βοηθάει να κοιμάσαι καλύτερα

Αν νιώθεις κουρασμένη όταν ξυπνάς, δοκίμασε να μυρίσεις γιασεμί. Σε μια μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Eastern Psychological Association Conference το 2011, ερευνητές ανέλυσαν 20 ανθρώπους την ώρα που κοιμόντουσαν σε δωμάτια αρωματισμένα με γιασεμί, με λεβάντα ή όχι αρωματισμένα. Οι συμμετέχοντες που μύριζαν το γιασεμί είχαν πιο ήρεμο ύπνο και δήλωσαν ότι ένιωθαν λιγότερο άγχος. Απέδωσαν επίσης καλύτερα σε διανοητικά τεστ, ενώ οι ερευνητές λένε πως το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για μαθητές ή αθλητές που δυσκολεύονται να κοιμηθούν πριν από ένα σημαντικό διαγώνισμα ή παιχνίδι.

Για τις υπόλοιπες τέσσερις μυρωδιές που κάνουν καλό στην υγεία σου, κάνε κλικ στη γκάλερι:

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Μήπως έχεις γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση; Γιατί, ποια είναι τα συμπτώματα και πώς αντιμετωπίζεται;

Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση μπορεί να δημιουργήσει ωτορινολαρυγγολογικά προβλήματα. Μάθε πως θα την αντιμετωπισεις.

Φυσική θεραπεία για τον πόνο: Σαφράν για το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο και έλαιο μέντας για τον πονοκέφαλο

Ξέρεις πως μπορείς να απαλλαγείς εύκολα από τον πονοκέφαλο; Δεν το φαντάζεσαι αλλά το έλαιο μέντας έχει τη δύναμη να διώξει τον πονοκέφαλο μακρυά από εσένα πολύ γρήγορα, ίσως γρηγορότερα και από τη χρήση παυσίπονου.

Ακράτεια κατά την άσκηση; Μπορεί να γίνει παρελθόν

Τωρα η ακράτεια κατά τη διάρκεια της γυμναστικής μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Ο έμμηνος κύκλος σου έχει μεγαλώσει πολύ; Τι μπορεί να σημαίνει για την υγεία σου;

Τι σημαίνει όταν ο κύκλος περιόδου έχει μεγαλώσει με αποτέλεσμα να έχεις περίοδο σε πιο αραιά διαστήματα; Ο γυναικολόγος απαντά

Μύκητες στα νύχια και κακοσμία ποδιών: Ξύδι και έλαιο τεϊόδεντρου για φυσική θεραπεία!

Να πώς θα γλιτώσεις φυσικά από τους μύκητες στα νύχια και την κακοσμία ποδιών

Κολπική χαλάρωση τέλος: Αναίμακτα μέσα σε 30 λεπτά

Κολπική χαλάρωση τέλος: Αναίμακτα μέσα σε 30 λεπτά

#shapegreece