Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

7 μυρωδιές από τροφές και λουλούδια που κάνουν καλό στην υγεία σου

Το λεμόνι σου φτιάχνει τη διάθεση, η μπανάνα σου κόβει την όρεξη κι ακόμα 5 μυρωδιές που κάνουν καλό στην υγεία σου.

10.08.2017

Άφησε την αρωματοθεραπεία να κάνει καλό στην υγεία σου. Μύρισε αυτές τις ισχυρές μυρωδιές για να κοιμάσαι καλύτερα, να κόψεις το τσιγάρο και πολλά ακόμα.

Το λεμόνι νικάει τη μελαγχολία

Η μυρωδιά του λεμονιού μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση. Σε μια ιαπωνική μελέτη, οι ερευνητές εξέθεσαν 12 ασθενείς με διαγνωσμένη κατάθλιψη σε ένα ανάμικτο άρωμα εσπεριδοειδών –αποτελούμενο κυρίως από έλαιο λεμονιού- κυκλοφορώντας το στο δωμάτιο όπου περνούσαν τον περισσότερο χρόνο τους. Το άρωμα ρύθμισε τα επίπεδα των ορμονών, τόνωσε τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και χαμήλωσε σημαντικά τις δοσολογίες των αντικαταθλιπτικών που χρειάζονταν οι ασθενείς. Για να «ανέβεις» φυσικά, άλειψε μπαλμ λεμονιού στο εσωτερικό των καρπών σου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Το σωστό έλαιο για κάθε χρήση σύμφωνα με την αρωματοθεραπεία»

Τα αμύγδαλα ανακουφίζουν τον πόνο

Μερικοί ξηροί καρποί μπορεί να σε ανακουφίσουν όταν πονάς. Καναδοί ερευνητές ζήτησαν από 20 άντρες και 20 γυναίκες να βυθίσουν τα χέρια τους σε επώδυνα ζεστό νερό (ένα συνηθισμένο τεστ αντοχής στον πόνο) για όσο περισσότερο χρόνο μπορούσαν, ενώ τους εξέθεταν σε διαφορετικές μυρωδιές. Όταν οι γυναίκες μύρισαν ευχάριστες μυρωδιές όπως εκχύλισμα αμυγδάλου, ανέφεραν 38% λιγότερο πόνο. Τα υψηλότερα επίπεδα πόνου αναφέρθηκαν με όξινες μυρωδιές, όπως το ξύδι. Οι μυρωδιές δεν είχαν καμία επίδραση στον πόνο στους άντρες, αλλά και τα δύο φύλα ανέφεραν καλύτερη διάθεση όταν μύριζαν ευχάριστες μυρωδιές. Οι ειδικοί λένε πως συγκεκριμένες μυρωδιές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν μετεγχειρητικούς ασθενείς να νιώθουν καλύτερα, απαιτείται ωστόσο περισσότερη έρευνα.

Το γιασεμί σε βοηθάει να κοιμάσαι καλύτερα

Αν νιώθεις κουρασμένη όταν ξυπνάς, δοκίμασε να μυρίσεις γιασεμί. Σε μια μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Eastern Psychological Association Conference το 2011, ερευνητές ανέλυσαν 20 ανθρώπους την ώρα που κοιμόντουσαν σε δωμάτια αρωματισμένα με γιασεμί, με λεβάντα ή όχι αρωματισμένα. Οι συμμετέχοντες που μύριζαν το γιασεμί είχαν πιο ήρεμο ύπνο και δήλωσαν ότι ένιωθαν λιγότερο άγχος. Απέδωσαν επίσης καλύτερα σε διανοητικά τεστ, ενώ οι ερευνητές λένε πως το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για μαθητές ή αθλητές που δυσκολεύονται να κοιμηθούν πριν από ένα σημαντικό διαγώνισμα ή παιχνίδι.

Για τις υπόλοιπες τέσσερις μυρωδιές που κάνουν καλό στην υγεία σου, κάνε κλικ στη γκάλερι:

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Ομοιοπαθητική, βελονισμός, ρέικι: Οι εναλλακτικές θεραπείες και όσα πρέπει να γνωρίζεις γι’ αυτές

Ομοιοπαθητική, βελονισμός, ρέικι: Οι εναλλακτικές! Θεραπείες που αν σκέφτεσαι να χρησιμοποιήσεις πρέπει να κάνειςτη σχετική έρευνα.

Οι top 12 αντικαρκινικές τροφές που πρέπει να μπουν στο πιάτο σου!

Οι τοπ αντικαρκινικές τροφές: δες ποιες τροφές είναι πανίσχυρες και μάθε αν πραγματικά κάνουν ό,τι υπόσχονται.

Αυτές είναι οι 20 βασικές γυναικείες ορμόνες! Πώς σε επηρεάζουν και πώς μπορείς να τις επηρεάσεις εσύ;

Σε παχαίνουν, σε αδυνατίζουν, σε θυμώνουν, σου δημιουργούν σπυράκια. Μάθε τα πάντα για τις γυναικείες ορμόνες με τις οδηγίες του ενδοκρινολόγου.

6 απόλυτα φυσικοί τρόποι για ενέργεια στη στιγμή (και το μαγικό smoothie!)

Απόκτησε ενέργεια και ενεργοποίησε το μεταβολισμό σου με τις 6 τεχνικές που είναι εύκολα εφαρμόσιμες στην καθημερινότητά σου.

Πόσο ασφαλή είναι τα προϊόντα ομορφιάς που χρησιμοποιείς καθημερινά;

Μία πρόσφατη έρευνα, όμως, αποκάλυψε ότι οι γυναίκες βάζουν 168 χημικά στο σώμα τους κάθε μέρα. Πόσο ασφαλή είναι τελικά τα προϊόντα ομορφιάς.

#shapegreece