6 πράγματα που δείχνει το χρώμα της περιόδου σου για την υγεία σου

Το χρώμα της περιόδου εκτός του ότι μπορεί να σου προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για την υγεία των ορμονών σου για να γνωρίζεις όσα πρέπει.

17.03.2017

εχεις διαβασει

Το χρώμα της περιόδου μπορεί να σου πει πολλά για την υγεία σου. Την προηγούμενη χρονιά, το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων δημοσίευσε μία έρευνα συνιστώντας να χρησιμοποιείται η περίοδος σαν ένα σημαντικό στοιχείο, όπως είναι η πίεση, οι παλμοί και η θερμοκρασία.

Γιατί; Επειδή, το χρώμα της περιόδου εκτός του ότι μπορεί να σου δώσει σημάδι για το αν είσαι έγκυος ή όχι, η περίοδός σου μπορεί να σου προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για την υγεία των ορμονών σου (οι οποίες φροντίζουν για την καλή λειτουργία όλων των συστημάτων, από τον εγκέφαλο μέχρι το αναπαραγωγικό σου σύστημα).

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ξέρεις γιατί έχεις περίοδο;
Και ενώ μπορεί κάτι που θεωρείται φυσιολογικό για μία γυναίκα να μην είναι τόσο φυσιολογικό για κάποια άλλη, υπάρχουν κάποιες αλλαγές τις οποίες οφείλεις να προσέχεις, ειδικά όταν πρόκειται για το χρώμα της περιόδου σου. Ανακάλυψε παρακάτω έξι πράγματα που μπορεί να σου μαρτυρήσει το χρώμα του αίματος της περιόδου σου για την υγεία σου.

Εάν ροζίζει…

Μπορεί να έχεις χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων. Ειδικά αν συνοδεύεται από μία πιο ελαφριά από το συνηθισμένο ροή ή εάν τρέχεις με πολύ ζήλο, σύμφωνα με την Margaret Romero, νοσοκόμα στη Νέα Υόρκη. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η υπερβολική άσκηση μπορεί να μειώσει τα επίπεδα των οιστρογόνων, γεγονός που μπορεί ακολούθως να προκαλέσει αλλαγές στην περίοδό σου, ακόμα και να την εξαφανίσει εντελώς. Δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο να σταματούν να έχουν ωορρηξία οι γυναίκες που είναι επαγγελματίες αθλήτριες.
Αν και μπορεί αυτό να μην φαίνεται και τόσο φοβερό (ποια γυναίκα δεν θα έχει ονειρευτεί να μην χρειαστεί να έχει ξανά περίοδο;), τα χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης, εάν δεν αντιμετωπιστούν. Εάν πρόσφατα ξεκίνησες να γυμνάζεσαι για το μαραθώνιο ή ανέβασες την ένταση των ασκήσεων στο γυμναστήριο και παρατηρείς ότι οι περίοδοί σου ξαφνικά έγιναν πιο ελαφριές ως προς το χρώμα και τη ροή ή λιγότερο συχνές, καλό θα ήταν να συμβουλευτείς το γιατρό σου.

Η Romero αναφέρει ότι άλλοι πιθανοί ένοχοι για τη ροή σου που ροζίζει μπορεί να είναι η κακή διατροφή, το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) ή η περιεμμηνόπαυση, η οποία συμβαίνει όταν οι ωοθήκες αρχίζουν να παράγουν λιγότερα οιστρογόνα στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εμμηνόπαυση (σε γενικές γραμμές, αυτό συμβαίνει γύρω από τέσσερα έως πέντε έτη πριν από την εμμηνόπαυση).

 

Εάν έχει παχύ, κατακόκκινο χρώμα σαν μαρμελάδα με μεγάλους θρόμβους…

Μπορεί να έχεις χαμηλά επίπεδα προγεστερόνης και υψηλά επίπεδα οιστρογόνων. Ενώ κάποιοι θρόμβοι είναι φυσιολογικό να υπάρχουν, αυτοί που είναι μεγαλύτεροι μπορεί να υποδεικνύουν κάποια σοβαρή ορμονική ανισορροπία. Η Romero συμβουλεύει να μειώσεις την κατανάλωση των γαλακτοκομικών, της σόγιας και της ζάχαρης και να παρατηρήσεις εάν βλέπεις κάποια διαφορά.

 

Εάν μοιάζει με νερό στην όψη…

Τότε αντιμετωπίζεις κάποια διατροφική ανεπάρκεια. Η Alyssa Dweck, M.D., μαιευτήρας γυναικολόγος στο Mount Sinai School of Medicine στη Νέα Υόρκη, αναφέρει ότι μία πιο λευκή, αραιή ροή μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα σοβαρής αναιμίας, ειδικά αν παρατηρείς ότι η περίοδός σου γίνεται όλο και πιο ελαφριά ενώ θα έπρεπε κανονικά να γίνεται πιο βαριά.

Εάν, αφού θα έχεις παρατηρήσει την περίοδό σου για δύο με τρεις κύκλους, ανησυχείς ότι μπορεί να σου συμβαίνει αυτό, μίλησε με το γιατρό σου ώστε να ξεκινήσεις εξετάσεις για διατροφικές ελλείψεις.

Από την άλλη, μία έλλειψη σιδήρου που μπορεί να οφείλεται σε βαριές περιόδους, μπορεί να μπερδέψει περισσότερο τα πράγματα (Μια φινλανδική μελέτη του 2014 που εξέτασε 236 γυναίκες με βαριές περιόδους διαπίστωσε ότι το 27 τοις εκατό είχαν ανεπάρκεια σιδήρου και το 60 τοις εκατό από αυτές είχαν σοβαρή αναιμία).

Εάν αιμορραγείς υπερβολικά, γεμίζοντας σερβιέτες ή ταμπόν σε λιγότερο από μία ώρα, ξυπνάς το βράδυ για να αλλάξεις πολλές φορές ή νιώθεις συχνά κουρασμένη, δεν θα ήταν κακό να ελέγξεις τα επίπεδα του σιδήρου σου.

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Τι είναι οι κορτιζόνη, ποιες χρήσεις και ποιες παρενέργειες έχει;

Κορτιζόνη: Σχεδόν όλοι έχουμε πάρει ή θα χρειαστεί να πάρουμε κάποια στιγμή. Και παρ’ ότι είναι ένα πολύ αποτελεσματικό φάρμακο, η κορτιζόνη διατηρεί ένα αμφιλεγόμενο προφίλ. Να τι πρέπει να γνωρίζεις.

15 πραγματικά έξυπνοι τρόποι για να είσαι πιο υγιής πριν μπει το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι έεεεερχεται και οφείλεις να προετοιμαστείς για να είσαι πιο υγιής πριν πιάσουν οι μεγάλες ζέστες. Σου έχουμε 15 εύκολες συμβουλές.

12 αλλαγές στη συμπεριφορά – πιθανά συμπτώματα του Αλτσχάιμερ

Το Αλτσχάιμερ μπορεί να είναι μια μοναχική νόσος που οδηγεί στην απομόνωση και έχει ως αποτέλεσμα μια γενική έλλειψη ενδιαφέροντος για τις δραστηριότητες στο περιβάλλον του ανθρώπου. Δεν είναι μόνο αυτό όμως σημάδι που οδηγεί στο Αλτσχάιμερ. Μάθε τα όλα.

Παγκόσμια Ημέρα Μηνιγγίτιδας: Πόσο κινδυνεύουν τα παιδιά σου από τη νόσο;

Είναι ο εμβολιασμός η καλύτερη προστασία από τη μηνιγγίτιδα; Τι πρέπει να γνωρίζεις για τη νόσο και πώς να προστατεύσεις το παιδί σου;

Τα Ω3 λιπαρά «κρατούν ψηλά» τη σεξουαλική διάθεση των ανδρών

Τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται πως δρουν ευεργετικά στη σεξουαλική λειτουργία, ενώ αποτελούν ένα φυσικό ενισχυτικό διάθεσης.

Γιατί έχεις ξηρό δέρμα; (έκζεμα, θυρεοειδής, διατροφή ή κάτι άλλο;)

Έχεις ξηρό δέρμα: Αντιμετώπισε το πρόβλημα και βρες απαντήσεις για την υγεία σου με αυτή την 5λεπτη αξιολόγηση συμπτωμάτων.

#shapegreece