Keep your mind & body in good shape

Μην ξεχάσεις την εγγραφή σου στο newsletter

6 πράγματα που δείχνει το χρώμα της περιόδου σου για την υγεία σου

Το χρώμα της περιόδου εκτός του ότι μπορεί να σου προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για την υγεία των ορμονών σου για να γνωρίζεις όσα πρέπει.

17.03.2017

εχεις διαβασει

Το χρώμα της περιόδου μπορεί να σου πει πολλά για την υγεία σου. Την προηγούμενη χρονιά, το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων δημοσίευσε μία έρευνα συνιστώντας να χρησιμοποιείται η περίοδος σαν ένα σημαντικό στοιχείο, όπως είναι η πίεση, οι παλμοί και η θερμοκρασία.

Γιατί; Επειδή, το χρώμα της περιόδου εκτός του ότι μπορεί να σου δώσει σημάδι για το αν είσαι έγκυος ή όχι, η περίοδός σου μπορεί να σου προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για την υγεία των ορμονών σου (οι οποίες φροντίζουν για την καλή λειτουργία όλων των συστημάτων, από τον εγκέφαλο μέχρι το αναπαραγωγικό σου σύστημα).

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ξέρεις γιατί έχεις περίοδο;
Και ενώ μπορεί κάτι που θεωρείται φυσιολογικό για μία γυναίκα να μην είναι τόσο φυσιολογικό για κάποια άλλη, υπάρχουν κάποιες αλλαγές τις οποίες οφείλεις να προσέχεις, ειδικά όταν πρόκειται για το χρώμα της περιόδου σου. Ανακάλυψε παρακάτω έξι πράγματα που μπορεί να σου μαρτυρήσει το χρώμα του αίματος της περιόδου σου για την υγεία σου.

Εάν ροζίζει…

Μπορεί να έχεις χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων. Ειδικά αν συνοδεύεται από μία πιο ελαφριά από το συνηθισμένο ροή ή εάν τρέχεις με πολύ ζήλο, σύμφωνα με την Margaret Romero, νοσοκόμα στη Νέα Υόρκη. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η υπερβολική άσκηση μπορεί να μειώσει τα επίπεδα των οιστρογόνων, γεγονός που μπορεί ακολούθως να προκαλέσει αλλαγές στην περίοδό σου, ακόμα και να την εξαφανίσει εντελώς. Δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο να σταματούν να έχουν ωορρηξία οι γυναίκες που είναι επαγγελματίες αθλήτριες.
Αν και μπορεί αυτό να μην φαίνεται και τόσο φοβερό (ποια γυναίκα δεν θα έχει ονειρευτεί να μην χρειαστεί να έχει ξανά περίοδο;), τα χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης, εάν δεν αντιμετωπιστούν. Εάν πρόσφατα ξεκίνησες να γυμνάζεσαι για το μαραθώνιο ή ανέβασες την ένταση των ασκήσεων στο γυμναστήριο και παρατηρείς ότι οι περίοδοί σου ξαφνικά έγιναν πιο ελαφριές ως προς το χρώμα και τη ροή ή λιγότερο συχνές, καλό θα ήταν να συμβουλευτείς το γιατρό σου.

Η Romero αναφέρει ότι άλλοι πιθανοί ένοχοι για τη ροή σου που ροζίζει μπορεί να είναι η κακή διατροφή, το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) ή η περιεμμηνόπαυση, η οποία συμβαίνει όταν οι ωοθήκες αρχίζουν να παράγουν λιγότερα οιστρογόνα στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εμμηνόπαυση (σε γενικές γραμμές, αυτό συμβαίνει γύρω από τέσσερα έως πέντε έτη πριν από την εμμηνόπαυση).

 

Εάν έχει παχύ, κατακόκκινο χρώμα σαν μαρμελάδα με μεγάλους θρόμβους…

Μπορεί να έχεις χαμηλά επίπεδα προγεστερόνης και υψηλά επίπεδα οιστρογόνων. Ενώ κάποιοι θρόμβοι είναι φυσιολογικό να υπάρχουν, αυτοί που είναι μεγαλύτεροι μπορεί να υποδεικνύουν κάποια σοβαρή ορμονική ανισορροπία. Η Romero συμβουλεύει να μειώσεις την κατανάλωση των γαλακτοκομικών, της σόγιας και της ζάχαρης και να παρατηρήσεις εάν βλέπεις κάποια διαφορά.

 

Εάν μοιάζει με νερό στην όψη…

Τότε αντιμετωπίζεις κάποια διατροφική ανεπάρκεια. Η Alyssa Dweck, M.D., μαιευτήρας γυναικολόγος στο Mount Sinai School of Medicine στη Νέα Υόρκη, αναφέρει ότι μία πιο λευκή, αραιή ροή μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα σοβαρής αναιμίας, ειδικά αν παρατηρείς ότι η περίοδός σου γίνεται όλο και πιο ελαφριά ενώ θα έπρεπε κανονικά να γίνεται πιο βαριά.

Εάν, αφού θα έχεις παρατηρήσει την περίοδό σου για δύο με τρεις κύκλους, ανησυχείς ότι μπορεί να σου συμβαίνει αυτό, μίλησε με το γιατρό σου ώστε να ξεκινήσεις εξετάσεις για διατροφικές ελλείψεις.

Από την άλλη, μία έλλειψη σιδήρου που μπορεί να οφείλεται σε βαριές περιόδους, μπορεί να μπερδέψει περισσότερο τα πράγματα (Μια φινλανδική μελέτη του 2014 που εξέτασε 236 γυναίκες με βαριές περιόδους διαπίστωσε ότι το 27 τοις εκατό είχαν ανεπάρκεια σιδήρου και το 60 τοις εκατό από αυτές είχαν σοβαρή αναιμία).

Εάν αιμορραγείς υπερβολικά, γεμίζοντας σερβιέτες ή ταμπόν σε λιγότερο από μία ώρα, ξυπνάς το βράδυ για να αλλάξεις πολλές φορές ή νιώθεις συχνά κουρασμένη, δεν θα ήταν κακό να ελέγξεις τα επίπεδα του σιδήρου σου.

Δημοφιλή

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Η επιστήμη ξέρει τι φταίει και έχεις αϋπνίες τα βράδια
Η επιστήμη ξέρει τι φταίει και έχεις αϋπνίες τα βράδια

Κάτι πολύ πιο αρχέγονο ευθύνεται για τις νύχτες που δεν κλείνεις μάτι.

Ποια είναι τα 5 συμπτώματα εγκεφαλικού; (Ναι, μπορεί να συμβεί σε κάθε ηλικία)

Το εγκεφαλικό δεν είναι ασθένεια που «χτυπάει» μόνο ηλικιωμένους. Δες τι πρέπει να προσέξεις, όσο νέα κι αν είσαι.

Πώς θα έχω ενέργεια; 8 φυσικοί τρόποι για τόνωση!

Η καφεΐνη δεν αποτελεί τον μοναδικό τρόπο που έχεις για να γεμίζεις τις μπαταρίες σου το πρωί. Βρες περισσότερη ενέργεια με φυσικό τρόπο με τις συμβουλές που σου προτείνουμε!

Πόσες φορές μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πετσέτα μπάνιου πριν μπει για πλύσιμο;

Κάθε πότε πρέπει να πλένεις την πετσέτα σου και πώς θα πλύνεις σωστά και οικολογικά την πετσέτα αλλά και όλα σου τα ρούχα;

Η British Airways μόλις κυκλοφόρησε το πιο χιουμοριστικό βίντεο με οδηγίες ασφαλείας
Η British Airways μόλις κυκλοφόρησε το πιο χιουμοριστικό βίντεο με οδηγίες ασφαλείας

Συμμετέχει μια σειρά από διάσημες προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Gordon Ramsay και ο… Mr. Bean!

Ο γρηγορότερος τρόπος να δροσιστείς μες στη ζέστη (χωρίς να επιβαρύνεις την τσέπη σου)

Μια εναλλακτική θεραπεία για να αντιμετωπίσεις έξυπνα και γρήγορα τη ζέστη.

#shapegreece