
Σε πρόσφατη μελέτη τους ερευνητές στη Δανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η οποία δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of the American Medical Association, ισχυρίζονται ότι η λήψη βιταμινών μπορεί στην ουσία να μεγαλώσει τη διάρκεια ζωής. Είναι αλήθεια; Η Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD δίνει τις απαντήσεις.
«Είναι ασφαλείς οι πολυβιταμίνες;»
Οι βιταμίνες συστήνονται εδώ και χρόνια, επειδή σε βοηθούν να πάρεις βασικά θρεπτικά στοιχεία αν η διατροφή σου είναι φτωχή σε φρούτα και λαχανικά – και ίσως να βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου και των παθήσεων της καρδιάς. Ειδικοί στις βιταμίνες στο Πανεπιστήμιο Tufts και το Ινστιτούτο Linus Pauling του Πανεπιστημίου του Όρεγκον υποστηρίζουν ότι οι πολυβιταμίνες δεν είναι επικίνδυνες. Η καλύτερη επιλογή είναι να προτιμάς γνωστά ονόματα και να ελέγχεις αν το προϊόν είναι εγκεκριμένο από τον ΕΟΦ. Προσοχή στα «γνωστοποιημένα» προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι έχουν μεν γνωστοποιηθεί στον ΕΟΦ, αλλά δεν έχουν ακόμη εγκριθεί και, άρα, δεν είναι απαραίτητα και ασφαλή.
«Πώς θα βρω ποια είναι η σωστή πολυβιταμίνη για μένα;»
«Είναι ασφαλείς οι πολυβιταμίνες;»
Οι βιταμίνες συστήνονται εδώ και χρόνια, επειδή σε βοηθούν να πάρεις βασικά θρεπτικά στοιχεία αν η διατροφή σου είναι φτωχή σε φρούτα και λαχανικά – και ίσως να βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου και των παθήσεων της καρδιάς. Ειδικοί στις βιταμίνες στο Πανεπιστήμιο Tufts και το Ινστιτούτο Linus Pauling του Πανεπιστημίου του Όρεγκον υποστηρίζουν ότι οι πολυβιταμίνες δεν είναι επικίνδυνες. Η καλύτερη επιλογή είναι να προτιμάς γνωστά ονόματα και να ελέγχεις αν το προϊόν είναι εγκεκριμένο από τον ΕΟΦ. Προσοχή στα «γνωστοποιημένα» προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι έχουν μεν γνωστοποιηθεί στον ΕΟΦ, αλλά δεν έχουν ακόμη εγκριθεί και, άρα, δεν είναι απαραίτητα και ασφαλή.
«Πώς θα βρω ποια είναι η σωστή πολυβιταμίνη για μένα;»
- Όταν είσαι σε ηλικία τεκνοποίησης, φρόντισε η πολυβιταμίνη σου να περιέχει 300 μικρογραμμάρια (mcg) φυλλικό οξύ, το οποίο βοηθά στη δημιουργία και διατήρηση νέων κυττάρων.
- Οι έγκυες πρέπει να παίρνουν επίσης μία βιταμίνη με 600 mcg φυλλικού οξέος καθημερινά. Αυτό το θρεπτικό στοιχείο μειώνει επίσης την πιθανότητα ανωμαλιών του νευρικού σωλήνα, όπως η δισχιδής ράχη.
- Οι γυναίκες πριν από την εμμηνόπαυση πρέπει να παίρνουν πολυβιταμίνη με σίδηρο, ώστε να αντικαθίσταται ο σίδηρος που χάνεται κατά την έμμηνη ρύση.





