Παίρνεις σωστά τις βιταμίνες σου;
10-02-2012
Να πάρω βιταμίνες ή όχι; Πολλές έρευνες ανατρέπουν τη χρησιμότητα των συμπληρωμάτων. Τι ισχύει τελικά;
Κατά καιρούς, οι βιταμίνες βρίσκονται στο στόχαστρο επιθέσεων με την κατηγορία είτε ότι δεν προσφέρουν όσα υπόσχονται είτε ότι δεν προωθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Με αφορμή πρόσφατη μελέτη Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα των Πανεπιστημίων της Μινεσότα στις ΗΠΑ και της Φινλανδίας, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Archives of Internal Medicine που έδειξε ότι η λήψη πολυβιταμινών μπορεί να είναι βλαβερή για την υγεία, ζητήσαμε από την Κάλλια Γιαννιτσοπούλου να μας δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.

Τι Ισχύει

«Συνήθως στις έρευνες χορηγούν μεγάλες δόσεις. Οι βιταμίνες είναι εντελώς ακίνδυνες όταν τις λαμβάνεις σε μικρές δόσεις» λέει η Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD. ΟΙ μεγάλες δόσεις μπορεί να έχουν παρενέργειες όπως άμεση τοξικότητα και αλληλεπίδραση με άλλα φάρμακα , με αποτέλεσμα την αύξηση ή τη μείωση της δράσης των βιταμινών και την κάλυψη των συμπτωμάτων άλλων παθήσεων.

Πώς να τις λάβεις σωστά 
  • Κάνε πρόγραμμα: Για να είναι αποτελεσματικές, χρειάζεσαι να τις λαμβάνεις 3 - 12 μήνες, σύμφωνα με τις υποδείξεις του ειδικού. Μη σταματάς απότομα, αλλά μείωνε σταδιακά τη δοσολογία.
  • Πίνε νερό: Παίρνε τα σκευάσματα με λίγο νερό, όταν το στομάχι σου είναι γεμάτο ή όταν είναι άδειο με ένα μεγάλο ποτήρι νερό. Αυτό γιατί περιέχουν συμπυκωμένα συστατικά που «φορτώνουν» το συκώτι.
  • Διάβαζε την ετικέτα Εκεί αναγράφονται το είδος και η ποσότητα που περιέχονται καθώς και το ποσοστό των ημερήσιων αναγκών στη συγκεκριμένη βιταμίνη. Μία ασφαλής δόση βιταμίνης δε θα πρέπει να ξεπερνά τη Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση (ΣΗΠ) ή RDA (Recommended Dietary Allowances).
  • Τα μέταλλα και οι βιταμίνες (ιδίως Ε και Β)  είναι καλύτερα να τις παίρνεις μετά το φαγητό, ενώ όσα περιέχουν αμινοξέα 1 ώρα πρίν ή 3 ώρες μετά το φαγητό.
  • Σκευάσματα με βότανα αν είναι σε μορφή κάψουλας πάρ'τα μετά το φαγητό, αν είναι σε υγρή μορφή 15-30 λεπτά πριν το φαγητό. 

Shape Tip: Αν έχεις ξηρό δέρμα, αναιμία, χάνεις βάρος ή σπάνε τα νύχια σου, μπορεί να οφείλεται σε υψηλή δόση βιταμίνης Α.
Συνεργάστηκε η Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc, MBA, SRD
 
 
Σχετικά Άρθρα
Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή φυσικά συστατικά των λιποδιαλυτικών σκευασμάτων που σε βοηθούν να χάσεις πόντους στο σώμα και να κερδίσεις σε εμφάνιση.
Οι έντονοι ρυθμοί, το καθημερινό στρες, το φαγητό στο πόδι, η έλλειψη ύπνου δεν είναι ό,τι καλύτερο για τη διατήρηση ενός λαμπερού δέρματος, την προστασία των μαλλιών και των νυχιών σου. Υπάρχουν όμως οι κατάλληλες βιταμίνες που μπορούν να «φωτίσουν» το πρόσωπό σου!
Η εγκυμοσύνη είναι μία ιδιαίτερα απαιτητική περίοδος για το σώμα και τον οργανισμό σου. Εκτός από καλής ποιότητας διατροφή έχεις ανάγκη και από βιταμίνες σε συμπληρώματα.