Οι 10 συμβουλές για ένα καθαρό σπίτι!

Πώς θα εξασφαλίσεις ότι ο προσωπικός σου χώρος είνα ιόσο υγιεινός πρέπει; Ακολούθησε αυτές τις δέκα συμβουλές για ένα καθαρό σπίτι!

04.08.2016

εχεις διαβασει

 

5. Χρησιμοποίησε κεριά από φυσικό κερί μέλισσας

Καίγονται με πιο «καθαρό» τρόπο απ’ ό,τι τα κεριά που φτιάχνονται από παραφίνη. Πρόσεξε ώστε το φιτίλι τους να είναι από βαμβάκι και απόφυγε να ανάβεις αρωματικά στικ σε κλειστό χώρο – γεμίζουν τον αέρα με ένα μείγμα μικροσωματιδίων και υγρών σταγονιδίων που μπορούν να προκαλέσουν ενοχλήσεις στην αναπνευστική οδό και στο δέρμα.

Διάβασε κι εδώ πώς θα διαλέξεις το κερί με το άρωμα για κάθε περίσταση!

6. Απαγόρευσε το κάπνισμα

Είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την ποιότητα του αέρα μέσα στο σπίτι σου.

7. Προτίμησε τα γυμνά πατώματα

Τα χαλιά και οι μοκέτες μαζεύουν και συγκεντρώνουν βρομιά, σκόνη και τρίχες και είναι ιδιαίτερα δύσκολο να καθαριστούν. Αυτό, όμως, δεν αποτελεί το μοναδικό σου πρόβλημα: σε πολλές περιπτώσεις, οι κατασκευαστές έχουν προσθέσει τοξικά βραδυφλεγή χημικά, που ονομάζονται PBDE (Polybrominated Diphenylethers), τόσο στα χαλιά όσο και στα έπιπλα, ακόμη και σε ηλεκτρονικές συσκευές. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι αυτές οι χημικές ενώσεις συνδέονται με προβλήματα του θυρεοειδούς αδένα και του αναπαραγωγικού συστήματος. Μπορείς να μειώσεις την έκθεση σε αυτά αφήνοντας τα πατώματα γυμνά, χωρίς μοκέτα ή χαλί.

Διάβασε κι εδώ κάθε πότε πρέπει να αλλάζεις τα σεντόνια και τις μαξιλαροθήκες!

8. Βάψε με κατάλληλα χρώματα 

Εάν διαλέξεις τις παλαιότερες βαφές, οι τοίχοι σου μπορεί να εκλύουν βλαβερές αναθυμιάσεις έως και για ένα χρόνο. Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να φρεσκάρεις το σπίτι σου με ένα βάψιμο, δοκίμασε χρώματα με χαμηλή περιεκτικότητα σε VOC.

9. Περιόρισε το στεγνό καθάρισμα

Ρούχα, καλύμματα για το κρεβάτι, χαλιά και κουρτίνες που στέλνεις στο στεγνοκαθαριστήριο μπορεί να εκλύουν ένα διαλυτικό που ονομάζεται perchloroethylene – πιθανόν καρκινογόνο για τους ανθρώπους, σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ερευνών και τον Καρκίνο. Για να προστατεύσεις τον εαυτό σου, προσπάθησε να αγοράζεις ρούχα και υφάσματα που μπορείς να πλύνεις στο σπίτι σου.

10. Αγόραζε έπιπλα από μασίφ ξύλο

Ράφια, έπιπλα για την τηλεόραση ή το στερεοφωνικό, τραπέζια, καρέκλες –σχεδόν κάθε είδος επίπλου- κατασκευάζονται συχνά από πεπιεσμένο ξύλο (πριονίδι) το οποίο μπορεί να περιέχει φορμαλδεΰδη, ένα χημικό που μπορεί να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις και κρίσεις άσθματος. Αν και τα έπιπλα από μασίφ ξύλο είναι συνήθως πιο ακριβά, γιατί είναι ανώτερης ποιότητας, σκέψου ότι θα κάνεις και μια επένδυση στην υγεία σου.

Διάβασε κι εδώ 9 τρόπους για ένα πιο υγιεινό και οικολογικό σπίτι!

Editor's Picks

Περισσότερα από Υγεία

Ποια είναι τα 5 συμπτώματα εγκεφαλικού; (Ναι, μπορεί να συμβεί σε κάθε ηλικία)

Το εγκεφαλικό δεν είναι ασθένεια που «χτυπάει» μόνο ηλικιωμένους. Δες τι πρέπει να προσέξεις, όσο νέα κι αν είσαι.

τσάι ρόφημα μάτσα λεμόνι πράσινο
Αυτά είναι τα βότανα για κάθε ανάγκη, ώρα και πρόβλημα! Απόλαυσέ τα ως ζεστά αφεψήματα ή κρύα ροφήματα

Ποια είναι τα βότανα για κάθε ενόχληση και κάθε στιγμή της ημέρας; Διάλεξε ένα από τα πολλά αφεψήματα που σου προτείνουμε και ανακάλυψε τις μοναδικές τους ιδιότητες.

σπίτι καθαρό σπίτι υγιεινό σπίτι οικολογικό σπίτι
Άφησες το ψυγείο ανοιχτό, δεν καθάρισες το air condition; Τι πρόβλημα υγείας σου δημιουργούν τα «λάθη» που κάνουμε όλοι στο σπίτι;

Ιδού τα επτά λάθη που μπορεί να κάνεις στο νοικοκυριό και να σου δημιουργούν πρόβλημα υγείας!

Πώς θα βρεις καθαρή τουαλέτα (και πώς δεν θα ντραπείς να τη χρησιμοποιήσεις) στη δουλειά, το σπίτι του φίλου σου ή το αεροπλάνο!

Πώς θα βρεις καθαρή τουαλέτα στο γραφείο ή στο σπίτι του καινούργιου σου φίλου και πώς θα τη χρησιμοποιήσεις… διακριτικά; Τα παρακάτω tips θα σε βοηθήσουν.

Τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν δεν πίνεις αρκετό νερό;

Τι εξασφαλίζει το νερό στον οργανισμό, τι συμβαίνει όταν έχεις αφυδάτωση και τελικά πόσο πρέπει να πίνεις κάθε μέρα;

5 μικρές αλλαγές τώρα για καλή υγεία και καλύτερη ζωή στα 20, στα 30 και αργότερα!

Υπάρχουν 5 αλλαγές που μπορείς να εφαμόσεις στη ζωή σου και να έχεις καλή υγεία και καλύτερη ποιότητα ζωής στα 20, τα 30 και μετά.

#shapegreece