10 τρόποι με τους οποίους πίνεις το νερό με λάθος τρόπο (ναι, συμβαίνει και αυτό)

Υπάρχουν μερικά "λάθη" που μπορεί να γίνουν κατά την εκτέλεση αυτής της τόσο ωφέλιμης και ζωτικής σημασίας συνήθειας.

water woman iStock

Μια από τις καλύτερες συνήθειες που μπορεί να υιοθετήσει κανείς αναφορικά με την υγεία του δεν είναι άλλη από τη συχνή κατανάλωση νερού, σε ημερήσια βάση. Υπάρχουν ωστόσο μερικά "λάθη" που μπορεί να γίνουν κατά την εκτέλεση αυτής της τόσο ωφέλιμης και ζωτικής σημασίας συνήθειας.

Ας δούμε ποια είναι αυτά:

Χρήση μπουκαλιών με BPA

Το BPA είναι η συντομογραφία της χημικής ουσίας δισφαινόλη Α. Χρησιμοποιείται για την κατασκευή πολλών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των μπουκαλιών νερού, αλλά η έρευνα δείχνει ότι η BPA μπορεί να μπει στο φαγητό και τα ροφήματα. Υπάρχει επίσης ανησυχία ότι η υπερβολική έκθεση σε αυτή μπορεί να οδηγήσει σε γενετικές ανωμαλίες. Χρειάζονται περισσότερες έρευνες, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι μπορεί επίσης να παίζει ρόλο σε ορισμένες παθήσεις της υγείας. Σε αυτές περιλαμβάνονται η υψηλή αρτηριακή πίεση, η ορμονική ανισορροπία, ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιαγγειακές παθήσεις.

Διαβάστε Επίσης

Υιοθέτηση του μύθου του κρύου νερού

Το κρύο νερό δεν στενεύει τα αιμοφόρα αγγεία ούτε κάνει την πέψη των τροφών πιο δύσκολη. Είναι ένας εύκολος τρόπος δροσιάς και ενυδάτωσης όταν κάνει ζέστη.

Προσθήκη φετών φρούτων ή λαχανικών

Μπορεί να κάνουν το νερό πιο νόστιμο και πιο δροσιστικό, αλλά αν δεν γίνεται προσεκτικά, μπορεί επίσης να το γεμίσουν με τροφικές ασθένειες όπως η σαλμονέλα και το E.coli. Αυτό συμβαίνει επειδή όταν η φλούδα δεν είναι καθαρή, η κοπή της φλούδας μεταφέρει τα βακτήρια στη σάρκα. Τα φρούτα και τα λαχανικά που κόβονται στην ίδια επιφάνεια που χρησιμοποιείται για την κοπή ωμού κρέατος μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε τροφική ασθένεια. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με αντικείμενα που δεν έχουν αποθηκευτεί στη σωστή θερμοκρασία.

Να μην "συνοδεύει" το αλκοόλ

Τα αλκοολούχα ποτά είναι διουρητικά, που σημαίνει ότι κάνουν το σώμα να παράγει περισσότερα ούρα και η πολλή διούρηση μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση. Για να αποφευχθεί αυτό, πρέπει να καταναλώνει κανείς ένα ποτήρι νερό για κάθε φλιτζάνι καφέ ή αλκοολούχου ποτού που πίνει.

Να μην καταναλώνεται ολόκληρο ποτήρι νερού μαζί με τα χάπια

Οι από του στόματος βιταμίνες και τα φάρμακα πρέπει να αποτελούν ευκαιρία για ενυδάτωση. Η κατανάλωση ενός γεμάτου ολόκληρου ποτηριού νερό κατά την κατάπωσή τους, βοηθά επίσης να μην κολλήσει το φάρμακο στον οισοφάγο και τον ερεθίσει. Βοηθά ακόμη το σώμα να απορροφήσει καλύτερα τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες.

Διαβάστε Επίσης

Προσθήκη οτιδήποτε τεχνητού

Έρευνες δείχνουν ότι οι τεχνητές γεύσεις και τα γλυκαντικά μπορεί να θέσουν κάποιον σε υψηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και καρκίνο. Μπορούν επίσης να τον κάνουν να αισθάνεται πιο συχνά πεινασμένος. Καλό είναι να αποφεύγεται οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, ασπαρτάμη ή σουκραλόζη και να χρησιμοποιείται αντ' αυτού λεμόνι, λάιμ, δυόσμος, βότανα ή αγγούρια- αφού έχουν πρώτα πλυθεί.

Να αμελείται η κατανάλωσή του σε περίοδο κόπωσης

Η κούραση θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι αφυδάτωσης και δεν χρειάζεται να μεσολαβεί κάποια αρρώστια ή σκληρή άσκηση για να οδηγηθεί κανείς σε αφυδάτωση, αφού ο οργανισμός χάνει νερό κάθε μέρα μέσω βασικών λειτουργιών του σώματος, όπως η αναπνοή και η αφόδευση.

Δεν καταναλώνεται σταδιακά μέσα στην ημέρα

Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού το πρωί μπορεί να εκκινήσει τον μεταβολισμό ούτε είναι πολύ χρήσιμο να καταναλώνεται πολύ νερό λίγο πριν τον ύπνο καθώς θα προκαλέσει συχνές βραδινές επισκέψεις στην τουαλέτα, κάτι που διαταράσσει τον ύπνο. Αντ' αυτού, καλό είναι να καταναλώνεται σταδιακά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι ειδικοί συνιστούν όχι περισσότερο από 1 λίτρο την ώρα.

Η κατανάλωση νερού από ποτάμια ή ρυάκια

Οι φυσικές πηγές νερού αν και φαίνονται διαυγείς και καθαρές, πολλά πράγματα μπορούν να τις μολύνουν. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα τοξικά φυτά, τα ούρα, τα κακά των ζώων και η παράνομη απόρριψη χημικών ουσιών. Το φυσικό νερό πρέπει να περνά από επεξεργασίες όπως οι ταμπλέτες φιλτραρίσματος ή τα φίλτρα νερού πριν το πιεί κανείς.

Ελλιπής κατανάλωση νερού

Το σώμα αποτελείται κυρίως από νερό και το χρησιμοποιεί με πολλούς τρόπους. Βοηθά την πέψη και μπορεί να διευκολύνει και να αποτρέψει τη δυσκοιλιότητα. Επίσης, απομακρύνει τις τοξίνες, εμποδίζει τον σχηματισμό πέτρας στα νεφρά και ενυδατώνει το δέρμα. Η συνιστώμενη ελάχιστη ημερήσια ποσότητα είναι 11,5 φλιτζάνια για τις γυναίκες και 15,5 φλιτζάνια για τους άνδρες.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i