Trend | Γιατί να βάλω κολλαγόνο στον καφέ μου;

Θέλεις να πάρεις περισσότερο κολλαγόνο; Το μυστικό είναι να εκμεταλλευτείς τον πρωινό καφέ.

γυναίκα πίνει καφέ με κολλαγόνο istock

Το κολλαγόνο είναι μια ομάδα πρωτεϊνών, που βρίσκονται σε αφθονία σε όλο το σώμα μας, κυρίως στους συνδετικούς ιστούς. Παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία και την ελαστικότητα του δέρματος, των οστών, των χόνδρων, των αρθρώσεων, των μυών και άλλων ιστών.

Υπάρχουν περίπου 20 διαφορετικά είδη κολλαγόνου στο σώμα μας, το καθένα με τις δικές του μοναδικές ιδιότητες και λειτουργίες.

Τα περισσότερα από τα συμπληρώματα κολλαγόνου είναι σε μορφή σκόνης και κάψουλες. Η ουσία συνήθως διατίθεται στο εμπόριο ως πεπτίδια κολλαγόνου όταν υπάρχουν παραλλαγές άλλων υγιεινών συστατικών όπως βιταμίνες και βιοτίνη.
Αυτά τα συστατικά, μαζί με το κολλαγόνο, είναι αποτελεσματικά για την υγεία των αρθρώσεων, για τη βελτίωση της ενυδάτωσης του δέρματος, για την υγεία των νυχιών και των μαλλιών.

Κάνε αυτή την μικρή αλλαγή στον καφέ σου και δες την υγεία σου να βελτιώνεται

Γιατί να προσθέσω κολλαγόνο στον καφέ μου;

Η προσθήκη συμπληρώματος κολλαγόνου στον καφέ σου έχει τρία πιθανά οφέλη.

  1. Βελτιώνει την επιδερμίδα σου: Όσο μεγαλώνουμε το σώμα μας παράγει λιγότερο κολλαγόνο και επηρεάζεται η ελαστικότητα και η ενυδάτωση του δέρματος, γεγονός που οδηγεί σε ρυτίδες. Μελέτη διαπίστωσε ότι η από του στόματος λήψη συμπληρωμάτων κολλαγόνου ενίσχυσε την ελαστικότητα του δέρματος, την ενυδάτωση και την πυκνότητα του κολλαγόνου. Μάλιστα, η δια στόματος λήψη του κολλαγόνου έχει μεγαλύτερα αποτελέσματα από τις κρέμες με κολλαγόνο! 
  2. Μειώνει τον πόνο στις αρθρώσεις: Ο χόνδρος που περιβάλλει τις αρθρώσεις μας αποτελείται από ίνες κολλαγόνου. Μαζί με την απώλεια κολλαγόνου συμβαίνουν δομικές αλλαγές στον χόνδρο σε όλο το σώμα μας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πόνο στις αρθρώσεις. Μελέτες έχουν δείξει ότι η λήψη ενός συμπληρώματος κολλαγόνου μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα του πόνου στις αρθρώσεις που προκαλείται από την αρθρίτιδα.
  3. Αποτρέπει την απώλεια οστικής πυκνότητας: Τα οστά μας αποτελούνται, επίσης, από πρωτεϊνικές ίνες κολλαγόνου. Καθώς η παραγωγή κολλαγόνου μειώνεται με την ηλικία, η οστική μάζα μειώνεται σιγά-σιγά, οδηγώντας δυνητικά σε οστικές ασθένειες όπως η οστεοπόρωσηΟρισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι τα συμπληρώματα κολλαγόνου συμβάλλουν στην πρόληψη της οστικής διάσπασης.

Το κολλαγόνο θα αλλάξει τη γεύση του καφέ μου;

Τα περισσότερα συμπληρώματα κολλαγόνου είναι χωρίς γεύση, άοσμα στην καθαρή τους μορφή, οπότε αν αναμειχθούν με κάτι άλλο όπως ο καφές ή ένα smoothie, δεν θα αλλοιώσει τη γεύση τους.

 

Είναι ιδανικό εάν θέλεις να πίνεις κολλαγόνο για να πάρεις γρήγορα μια δόση βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων. 

Μπορεί η υψηλή θερμοκρασία του καφέ να βλάψει τη δομή του κολλαγόνου;

Οι σκόνες κολλαγόνου ταιριάζουν τέλεια στον καφέ καθώς διαλύονται εύκολα. Αν και υπάρχουν κάποιες αμφιβολίες σχετικά με την προσθήκη κολλαγόνου στον ζεστό καφέ, σχετικά με τα μόρια που μπορεί να αλλοιωθούν από τη θερμότητα.

Η υψηλή θερμοκρασία θα μπορούσε να επιδράσει στην ποιότητα του συμπληρώματος. Γνωρίζουμε ότι οι πρωτεΐνες μετουσιώνονται (μια μικρή δομική τροποποίηση) όταν εκτίθενται σε όξινο/αλκαλικό μέσο ή έντονες θερμοκρασίες.

Ωστόσο, το υδρολυμένο κολλαγόνο έχει ήδη τη μορφή μιας μερικώς αφομοιωμένης ουσίας. Έτσι, ενισχύεται η απορρόφηση του συμπληρώματος στο πεπτικό σύστημα.

Εδώ πρέπει να γνωρίζεις το εξής: το κολλαγόνο μπορεί να υποστεί πρόσθετη διάσπαση πρωτεΐνης (αποικοδόμηση) εάν εκτεθεί σε υψηλότερες θερμοκρασίες. Η πρωτεΐνη μπορεί να μην εκτελεί πλέον τη βασική της λειτουργία καθιστώντας το συμπλήρωμα αναποτελεσματικό και άχρηστο.

Επίσης, σύμφωνα με έρευνα, είναι ασφαλές να καταναλώνεις καφέ με κολλαγόνο εάν η θερμοκρασία είναι κάτω από 150°C.

Η πρωτεΐνη κολλαγόνου αρχίζει να αποικοδομείται σε περίπου στους 150°C. Η συνηθισμένη θερμοκρασία του καφέ είναι περίπου από 90°C έως 96°C και αυτό είναι πολύ χαμηλότερο από την παραπάνω θερμοκρασία.

Έτσι, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι η ποιότητα της σκόνης κολλαγόνου είναι απίθανο να επηρεαστεί όσο ο καφές σου είναι κάτω από 150°C (τη στιγμή που προσθέτεις το συμπλήρωμα κολλαγόνου).

Πόσο κολλαγόνο πρέπει να προσθέσω στον καφέ μου;

Στην ιδανική περίπτωση, η κατανάλωση 15 gm έως 20 g υδρολυμένων πεπτιδίων κολλαγόνου θεωρείται ασφαλής και ωφέλιμη. Για αρχή, πρόσθεσε 1 με 2 μεζούρες σκόνης κολλαγόνου στον καθημερινό σου καφέ. Ξεκίνα με μικρότερες ποσότητες και στη συνέχεια αύξησε σταδιακά τη δόση.

Ποιες τροφές συμβάλλουν στη φυσική παραγωγή κολλαγόνου;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i