Green Mediterranean Diet | Τι είναι και γιατί να τη δοκιμάσεις;

Μάθε ποια είναι τα υπέρ και τα κατά της πράσινης μεσογειακής διατροφής ή όπως το λέμε και στο χωριό μας: Green Mediterranean Diet!

Green Mediterranean Diet istock

Η μεσογειακή διατροφή έχει πλέον μια νέα παραλλαγή: την Πράσινη Μεσογειακή διατροφή ή Green Mediterranean Diet. 

Η μεσογειακή διατροφή θεωρείται εδώ και πολύ καιρό ως μια από τις πιο υγιεινές διατροφικές προσεγγίσεις στον κόσμο. Αναγνωρίζεται ακόμη και από την UNESCO ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της ανθρωπότητας. Περικλείει έναν τρόπο ζωής και τον τρόπο που τρώνε οι άνθρωποι για αιώνες σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ιταλία: πολλά φρέσκα προϊόντα, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, ψάρια, μικρές ποσότητες κρέατος, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί και κόκκινο κρασί με μέτρο.

Μεσογειακή διατροφή: Το " κλειδί " της μακροζωίας σύμφωνα με τους επιστήμονες

Τι είναι η Πράσινη Μεσογειακή Διατροφή;

Η Πράσινη Μεσογειακή διατροφή είναι μια παραλλαγή της παραδοσιακής μεσογειακής διατροφής, δίνοντας έμφαση στα φυτικά τρόφιμα και στη μειωμένη κατανάλωση κρέατος. 

Σύμφωνα με το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας (ΕΛ.Ι.ΚΑΡ.) "τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του Πανεπιστημίου BEN – Gurion, δείχνουν ότι η Πράσινη Μεσογειακή διατροφή δίνει έμφαση στις πράσινες φυτικές τροφές όπως πράσινο τσάι, ελαιόλαδο, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, πράσινα λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί και ψάρια, μειώνει σημαντικά τον σπλαχνικό λιπώδη ιστό (κοιλιακό λίπος), που περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα και είναι εξαιρετικά επιβλαβής για την υγεία μας, γιατί συνδέεται με την ανάπτυξη πολλαπλών καρδιαγγειακών παραγόντων κινδύνου, όπως η  υπέρταση, η δυσλιπιδαιμία και ο διαβήτης τύπου 2." 

Ποια είναι η διαφορά με την μεσογειακή διατροφή;

Αν αναρωτιέσαι για τη βασική διαφορά μεταξύ της κλασικής μεσογειακής διατροφής και της πράσινης μεσογειακής διατροφής, αυτή έγκειται κυρίως στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Ενώ μπορείς να απολαύσεις το κόκκινο κρέας με μέτρο στη μεσογειακή διατροφή, η πράσινη το αφαιρεί από την εξίσωση και αυξάνει την κατανάλωση λαχανικών και φυτικών τροφών. Δίνεται επίσης λίγη περισσότερη έμφαση στις τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες με την προσθήκη χορταρικών και πράσινου τσαγιού.

Εκτός αυτού, και τα δύο στυλ διατροφής επικεντρώνονται σε ολόκληρα, μη επεξεργασμένα γεύματα που παρέχουν άφθονα αντιοξειδωτικά και καλά λιπαρά.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Πράσινης Μεσογειακής Διατροφής

Ποια είναι τα πιθανά οφέλη και τα μειονεκτήματα της Πράσινης Μεσογειακής διατροφής;

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του είναι ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Μια μελέτη αποκάλυψε ότι η πράσινη μεσογειακή δίαιτα ενισχύει τα οφέλη της κλασικής μεσογειακής διατροφής για την υγεία της καρδιάς.

Επιπλέον, η εστίαση της διατροφής στα φρούτα, τα λαχανικά και τα καλά λιπαρά παρέχει αντιοξειδωτικά για την προστασία του οργανισμού από το οξειδωτικό στρες, συμβάλλοντας επομένως σε ένα ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα.

Βοηθά επίσης στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα που με τη σειρά του βοηθά στη διαχείριση του βάρους.

Μειώνει το σπλαχνικό λίπος κατά 14%, το οποίο είναι διπλάσιο από την κλασική έκδοση καθώς και τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, καρδιαγγειακών παθήσεων, κατάθλιψης και γνωστικής εξασθένησης.

Σχετίζεται με χαμηλότερη χοληστερόλη και αρτηριακή πίεση ενώ είναι πιο προστατευτική έναντι της ατροφίας του εγκεφάλου που σχετίζεται με την ηλικία από την κλασική εκδοχή.

Το πιθανό μειονέκτημα είναι ότι βασίζεται στις φυτικές πρωτεΐνες και όχι στις ζωικές, κάτι που μπορεί να μην είναι καλό για όλους, αφού ενδέχεται να υπάρξει ανεπάρκεια σε πρωτεΐνες, σίδηρο και βιταμίνη Β12 εάν η διατροφή δεν έχει ποικιλία και σωστούς διατροφικούς συνδυασμούς. Υπάρχει πιθανότητα να κινδυνεύσεις από ανεπάρκεια θρεπτικών συστατικών εάν τα γεύματα δεν προγραμματίζονται προσεκτικά.

Να δοκιμάσεις ή όχι την πράσινη μεσογειακή διατροφή;

Για να προσδιορίσεις εάν η πράσινη μεσογειακή διατροφή είναι κατάλληλη για εσένα, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να λάβεις υπόψη.

  • Θα ήταν μια δραστική αλλαγή για εσένα το να καταναλώνεις μόνο φυτικές τροφές;
  • Επίσης, ποιοι είναι οι στόχοι για την υγεία και τη φυσική σου κατάσταση; Για παράδειγμα, εάν ο γιατρός σου σε έχει συμβουλεύσει να αλλάξεις τον τρόπο ζωής σου για να μειώσεις τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης (LDL), αυτή η φυτική προσέγγιση μπορεί να είναι απίστευτα αποτελεσματική.

Εάν σκέφτεσαι να την ακολουθήσεις, πρόσθεσε μια μεγάλη ποικιλία από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους στο καθημερινό σου πρόγραμμα γευμάτων. Αυτά είναι η βάση αυτής της διατροφής, επομένως βάλε ποικιλία για να αυξήσεις τα οφέλη της διατροφής για την υγεία σου.

10 κανόνες της μεσογειακής διατροφής που θα σου χαρίσουν υγεία και ευεξία

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i