Οι 13 κανόνες σωστής διατροφής από το Ευρωπαϊκό συνέδριο διατροφής

Η διατροφολόγος- διαιτολόγος Αναστασία Κόκκαλη, έδωσε το παρών στο 12ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Διατροφής στο Βερολίνο FENS 2015. Τα συμπεράσματα πολλά και ενδιαφέροντα.

sinedrio-diatrofis

Με τεράστιο επιστημονικό ενδιαφέρον παρακολούθησα το 12ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Διατροφής (FENS), που  πραγματοποιήθηκε  στις 20 - 23 Οκτωβρίου στο Βερολίνο, με  τον τίτλο «Διατροφή και υγεία σε όλο τον κύκλο ζωής - Επιστήμη για τον ευρωπαίο καταναλωτή».

Το συνέδριο πέτυχε την ανταλλαγή επιστημονικών γνώσεων μεταξύ κορυφαίων Ευρωπαίων αλλά και  διεθνώς αναγνωρισμένων επιστημόνων σχετικά με τις τρέχουσες διατροφικές έρευνες.

Η θεματολογία  του συνεδρίου αφορούσε μια ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με τη σωστή διατροφή, την υγεία και τις χρόνιες παθήσεις στα διάφορα στάδια της ζωής και της ασφάλειας των τροφίμων ενός αυξανόμενου παγκόσμιου πληθυσμού.

IMG_5382

Διακεκριμένοι επιστήμονες στον τομέα της διατροφής παρουσίασαν τα πρόσφατα συμπεράσματά τους σχετικά με τα τρόφιμα και την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, τις διατροφικές συνήθειες, αλλά και τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες σχετικά με τα ιχνοστοιχεία όπως το ιώδιο, το φυλλικό οξύ και την βιταμίνη D.

Επίσης, πολλές εισηγήσεις ασχολήθηκαν με τη σωστή διατροφή και την  ανοσοποιητική λειτουργία, την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων , τον θηλασμό στην Ευρώπη, την βιώσιμη διατροφή και τα βιολογικά τρόφιμα, αλλά και την διατροφική συμβολή στην  πρόληψη και θεραπεία χρόνιων νοσημάτων.

  • - Για άλλη μία φορά, φαίνεται πόσο σημαντική είναι η  Μεσογειακή Δίαιτα στην πρόληψη χρόνιων νοσημάτων, αλλά και στην μακροζωία.
  • - Επίσης, η  πρόσληψη σωστής ποιότητα λιπαρών και η αντικατάσταση των ζωικών και τρανς λιπαρών με καλά  φυτικά λίπη από μαργαρίνες και ξηρούς καρπούς συμβάλλει στην βελτίωση της καρδιαγγειακής  λειτουργίας και του λιπιδαιμικού προφίλ.
  • - Η προσθήκη πολλών φυτικών τροφίμων στην καθημερινή μας διατροφή θα βοηθήσει και στον καλύτερο έλεγχο βάρους αλλά και στους καλύτερους δείκτες υγείας.

Ο Walter Willett, επιδημιολόγος /διατροφολόγος, από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, επισήμανε ότι:

«Τα ευρήματα πολλαπλών μελετών έχουν δείξει σαφώς ότι η διατροφή κατά τη διάρκεια της  μέσης ηλικίας που αποτελείται από υγιεινά λίπη, δημητριακά ολικής αλέσεως και αφθονία των φρούτων και λαχανικών με έμφαση στις φυτικές πρωτεΐνες θα μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου».

Σύμφωνα με τον Γουίλετ και  πρόσφατα ευρήματα η εφηβική διατροφή μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική για ορισμένες μορφές καρκίνου στην ενήλικη ζωή.

Η Διατροφή και ο τρόπος ζωής στην ενήλικη ζωή σαφώς επηρεάζουν την αύξηση του προσδόκιμου ζωής. Η άνοια και άλλες νευροεκφυλιστικές ασθένειες μας

απασχολούν όλο και περισσότερο και πρόσφατα ευρήματα δείχνουν ότι οι σωστές διατροφικές  επιλογές μπορούν επίσης να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση της εμφάνισης τους αλλά και στην επιδείνωσή τους από την στιγμή που θα εμφανιστούν.

Ο καθηγητής Pekka Puska, τόνισε ότι:

«Από την άποψη της δημόσιας υγείας σαφώς οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι τα διατροφικά προβλήματα πίσω από χρόνιες μη μεταδοτικές ασθένειες. Η  Δημόσια υγεία στην Ευρώπη (και η γενική επιβάρυνση σε υπηρεσίες υγείας) είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από μη μεταδοτικές νόσους και κατά τη γνώμη μου, η διατροφή έχει το μεγαλύτερο δυναμικό για την πρόληψη».

Οι σημαντικές πτυχές της υγιεινής διατροφής είναι γνωστές: μείωση στην πρόσληψη αλατιού, σωστή ποιότητα λιπαρών, ελάττωση ζάχαρης , και άφθονα φρούτα και λαχανικά.

Λόγω των ευρημάτων και την έρευνά του στον τομέα της γήρανσης, ο Thomas Kirkwood από το  Πανεπιστήμιο Newcastle ανεφερε: «Σε αντίθεση με την ευρέως διαδεδομένη πίστη, το σώμα δεν  είναι προγραμματισμένο να πεθάνει, είναι προγραμματισμένο να επιβιώσει.

Η διαδικασία της  γήρανσης επηρεάζεται από την ποιότητα της διατροφής , αφού η γήρανση των κυττάρων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως θρεπτικά συστατικά, άγχος και περιβάλλον.

Επιγραμματικά, μερικά από τα σημαντικά συμπεράσματα του Συνεδρίου Διατροφής:

  1. *Η Μεσογειακή διαιτα βοηθάει στην ρύθμιση του διαβήτη και στην βελτίωση της καρδιαγγειακής λειτουργίας....‪#‎fens2015‬
  2. * Πιο πολλά λαχανικά, λιγότερο κρέας για καλή υγεία  ‪#‎fens2015‬
  3. * Η καλύτερη δίαιτα είναι αυτή που περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά, ελάχιστο κρέας , πολύ ψάρι, καλά λιπαρά, και ημιάπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα ‪#‎fens2015‬
  4. * Τα γαλακτοκομικά προϊόντα συμβάλλουν και στην καλή καρδιαγγειακή λειτουργία ! ‪#‎fens2015‬
  5. *Η ποιότητα των λιπαρών μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά τα επίπεδα της χοληστερίνης ... Ελάττωσε τα ζωικά λιπαρά και προτιμήστε καλά λιπαρά φυτικής προέλευσης όπως οι φυτικές μαργαρίνες και οι ξηροί καρποί. 12ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Διατροφής ‪#‎fens2015‬
  6. *Προσθέστε γιαούρτι καθημερινά στη διατροφή σας! ‪#‎fens2015‬
  7. *Όσοι καταναλώνουν ξηρούς καρπούς , συνήθως έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος ! ‪#‎fens2015‬
  8. *Η υιοθέτηση της Μεσογειακής Δίαιτας συμβάλλει στην μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου ...12ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Διατροφής
  9. *Τα σωστά και συχνά σνακ μέσα στην ημέρα συμβάλλουν στην απώλεια βάρους και στην διατήρηση του σωστού σωματικού βάρους! 12ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Διατροφής ‪#‎fens2015‬
  10. *Η έλλειψη ύπνου προκαλεί μεγάλη επιθυμία για αλμυρά σνακ και γλυκίσματα καταναλώνοντας 200 θερμίδες επιπλέον /μερα ‪#‎fens2015‬ 12ο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Διατροφής
  11. * Η Μεσογειακή Δίαιτα αποδεδειγμένα συμβάλλει και στην παράταση της νεότητας ..... ‪#‎Fens2015‬
  12. *Παρατείνεται ο μέσος όρος ζωής ... Με τις κατάλληλες διατροφικές επιλογές θα έχουμε και καλύτερη υγεία όσο μεγαλώνουμε ! 12ο Πανευρωπαϊκό Συνεδριο Διατροφής ‪#‎Fens2015‬
  13. *Ένα γρήγορο 25λεπτο περπάτημα κάθε μέρα προσθέτει 7 χρόνια ζωής και μειώνει στο μισό την πιθανότητα εμφράγματος  ‪#‎Fens2015‬

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i