Δίαιτα 5 factor: Δες τη φιλοσοφία της και ένα ενδεικτικό μενού

Το ιδανικό πρόγραμμα για σένα που θέλεις να μείνεις αδύνατη για πάντα είναι η δίαιτα 5 factor!

05.01.2012

Γράφει: Shape.gr

εχεις διαβασει

Δίαιτα 5 factor

Ο διάσημος προσωπικός γυμναστής Χάρλεϊ Πάστερνακ, που εργάζεται στο Χόλιγουντ, είναι και φημισμένος σύμβουλος διατροφής για ηθοποιούς όπως η Κάθριν Χέιγκλ, η Μάντι Μουρ, η Χάλι Μπέρι, η Ρέιτσελ Βάις, η Αλίσια Κις και η Εύα Μέντες. Στο βιβλίο του Η δίαιτα των 5 σημείων (The 5-Factor Diet) σκιαγραφεί τη στρατηγική του για το πώς να «σταματήσεις το φαινόμενο γιο γιο για πάντα».

Ποιο στόχο έχει η δίαιτα 5 factor;

Να χάσεις κιλά με λογικό τρόπο και να διατηρήσεις μακροπρόθεσμα την απώλεια αυτή. «Η ποικιλία των τροφών και η συχνότητα των γευμάτων είναι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία. Δεν νιώθεις ποτέ στερημένη ή λαίμαργη, η ενέργειά σου διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και μπορείς να την ακολουθείς ακόμη κι αν περνάς μεγάλο μέρος της ζωής σου στο πλατό ή σε επαγγελματικά ταξίδια», τονίζει ο ίδιος.

Η φιλοσοφία της

Τα πάντα γύρω από τη δίαιτα 5 factor βασίζονται, –μάντεψε!– στον αριθμό 5:

  • Τρως 5 γεύματα την ημέρα, το καθένα με 5 στοιχεία – υδατάνθρακες με χαμηλό Γλυκαιμικό Δείκτη – ΓΔ, 5 ή περισσότερα γραμμάρια φυτικών ινών, άπαχη πρωτεΐνη, καλά λιπαρά και ένα ρόφημα χωρίς ζάχαρη. Αυτά διατηρούν την ενέργειά σου και σε κρατούν χορτάτη με τον ελάχιστο αριθμό θερμίδων. Δες και εδώ τη δίαιτα του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη!
  • Ο γλυκαιμικός δείκτης μετρά τροφές βάσει του χρόνου που χρειάζεται το σώμα για να τις διασπάσει σε γλυκόζη, την οποία χρησιμοποιεί ο οργανισμός για καύσιμα
  • Οι τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα φασόλια, προκαλούν σταδιακή άνοδο στα επίπεδα της γλυκόζης, που σε βοηθούν να ελέγξεις την όρεξή σου, ενώ νιώθεις χορτασμένη για περισσότερο.) «Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες κάθε γεύματος των πέντε παραγόντων, νιώθεις ότι έχεις χορτάσει πριν καταναλώσεις πολλές θερμίδες. Εάν διαλέξεις σωστά τα συστατικά κάθε γεύματος και τη συχνότητά τους, τα υπόλοιπα γίνονται μόνα τους» σημειώνει ο Χάρλεϊ Πάστερνακ.
  • Αυτό που καθιστά τη δίαιτα ελκυστική για πολλούς είναι ότι δεν χρειάζεται να μετράς επιμελώς τι τρως. «Συμβουλεύω τους πελάτες μου να μη δίνουν τόσο σημασία στο μέγεθος των μερίδων και το ζύγισμα των τροφών, αλλά απλώς να χρησιμοποιούν την κοινή λογική. Όταν τους λέω να φάνε μία μερίδα στήθος κοτόπουλου, αυτό δε σημαίνει οχτώ στήθη κοτόπουλου» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος.
  • Η δίαιτα των 5 σημείων επιτρέπει ακόμη μία «ελεύθερη μέρα» την εβδομάδα, κατά την οποία μπορείς να φας ό,τι θέλεις. Η τακτική αυτή σχεδιάστηκε έτσι ώστε να εμποδίζει την κούραση από τη δίαιτα, κάνοντάς σε λιγότερο επιρρεπή σε κραιπάλες στη διάρκεια της εβδομάδας. Ο ίδιος εφιστά, ωστόσο, την προσοχή στους πελάτες του να μην αντιμετωπίζουν εκείνη τη μέρα ως ευκαιρία να τσιμπολογούν ό,τι βρουν μπροστά τους, αλλά ως μια μέρα όπου απλώς μπορούν να χαλαρώσουν λίγο τους κανόνες. «Φάε αυτό το τσουρεκάκι που λαχταράς», λέει ο Χάρλεϊ Πάστερνακ, «ή απόλαυσε ένα κοκτέιλ ή ένα κομμάτι κέικ».

Το μενού της δίαιτας 5 factor…

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece