Crash test στις πιο διάσημες δίαιτες αποτοξίνωσης

Βάζουμε στο μικροσκόπιο τρεις διάσημες δίαιτες αποτοξίνωσης και εξηγούμε τα υπέρ και τα κατά.

29.02.2012

εχεις διαβασει

διάσημες δίαιτες

Η δίαιτα της λεμονάδας, η χορτοφαγική και η δίαιτα της ωμοφαγίας είναι από τις πιο γνωστές δίαιτες αποτοξίνωησς. Τι ακριβώς πρέπει να κάνεις για να τις ακολουθήσεις, ποια τα ωφέλη τους και τελικά πόσο επικίνδυνες είναι για την υγεία σου. Μάθε τα πάντα στο crash test στις δίαιτες αποτοξίνωσης που ακολουθεί!

Crash test στις πιο διάσημες δίαιτες αποτοξίνωσης:

Η δίαιτα της λεμονάδας

Τι μπορείς να φας

Mόνο ένα υγρό μείγμα που αποτελείται από 2 κουταλιές της σούπας χυμό λεμονιού, 2 κουταλιές της σούπας σιρόπι σφενδάμου και 1/10 κουταλάκι του γλυκού πιπέρι καγιέν ανακατεμένο με 236 ml αποσταγμένο νερό. Για 10 και πλέον ημέρες, μπορείς να πίνεις 6 με 12 ποτήρια από αυτό το μείγμα καθημερινά, ένα ποτήρι νερό με θαλασσινό αλάτι το πρωί και ένα φλιτζάνι καθαρτικό αφέψημα το βράδυ. Η συνολική ημερήσια πρόσληψη θερμίδων θα είναι περίπου 650 με 1300 θερμίδες.

Τι ισχυρίζεται ότι προσφέρει

Απώλεια βάρους έως και 450 γραμμάρια την ημέρα, πιο καθαρό δέρμα, οξύνοια και περισσότερη ενέργεια.

Η γνώμη της ειδικού

Η κατανάλωση αποκλειστικά και μόνο υγρών θα έχει όντως ένα αποτέλεσμα απώλειας βάρους, όπως πολλές δίαιτες που βάζουν τον οργανισμό σε κατάσταση πείνας (η οποία ορίζεται από την πρόσληψη λιγότερων από 1.000 θερμίδων την ημέρα). Ωστόσο, θα χάσεις περισσότερα υγρά παρά σωματικό λίπος και όταν ο μεταβολισμός σου επιβραδυνθεί (όπως συμβαίνει όταν ο οργανισμός σου πεινάει), οι μηχανισμοί φυσικής αποτοξίνωσης του οργανισμού σου δε θα λειτουργούν σωστά. Πιθανόν θα ξαναπάρεις το βάρος που έχασες μόλις σταματήσεις αυτή τη δίαιτα.

Η χορτοφαγική δίαιτα

Τι μπορείς να φας

Καμία τροφή δεν απαγορεύεται, αρκεί να είναι βιολογική, ακατέργαστη και να μην προέρχεται από ζώο ή άλλο ζωικό προϊόν (όπως το γάλα, το τυρί και το αβγό).

Τι ισχυρίζεται ότι προσφέρει

Οι δημιουργοί αυτής της δίαιτας και συγγραφείς του βιβλίου Skinny Bitch ισχυρίζονται ότι αν ακολουθήσεις το πρόγραμμά τους για 30 ημέρες, θα κάνεις «επαναφορά» στον εγκέφαλο και τις γευστικές απολήξεις, με αποτέλεσμα να προτιμάς, πλέον, όχι μόνο τις πιο υγιεινές χορτοφαγικές τροφές, αλλά και έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Η γνώμη της ειδικού

Δεν πρόκειται για πρόγραμμα αποτοξίνωσης. Είναι τρόπος ζωής. Οι άνθρωποι που επιλέγουν την ακραία χορτοφαγία δε θέλουν απαραιτήτως να είναι αδύνατοι. Το βιβλίο παρέχει, επίσης, εξαιρετικές πληροφορίες για τις φρικιαστικές πρακτικές καλλιέργειας στη βιομηχανία τροφίμων.

Η δίαιτα της ωμοφαγίας

Τι μπορείς να φας

Φρέσκα φρούτα ή φρέσκο χυμό το πρωί, σαλάτα με ωμά λαχανικά για μεσημεριανό και δείπνο και, περιστασιακά, μαγειρεμένο γεύμα που αποτελείται από ακατέργαστες τροφές και βιολογικό κρέας. Δεν επιτρέπονται τα γαλακτοκομικά. Σε 1 μήνα θα αρχίσεις να προτιμάς τις ωμές από τις μαγειρεμένες τροφές. Στο τέλος, θα ακολουθείς την 100% ωμοφαγία για πάντα.

Τι ισχυρίζεται ότι προσφέρει

Οι ωμές τροφές περιέχουν και αυτές «ζωντανά» ένζυμα που βοηθούν στη αντιμετώπιση της κακής πέψης. Η λογική πίσω από αυτή τη δίαιτα είναι ότι για το άμυλο και τις ζωικές πρωτεΐνες χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αφομοιωθούν, ενώ οι ωμές τροφές διασπώνται πιο γρήγορα και πιο εύκολα από τον οργανισμό. Βασίζεται, επίσης, στην υπόθεση ότι οι περιττές ουσίες στον οργανισμό είναι η βασική αιτία επιπλέον βάρους, οπότε όταν καταναλώνεις τροφές που αποβάλλονται γρήγορα από τον οργανισμό σου, μπορείς να αποφύγεις την αύξηση βάρους.

Η γνώμη της ειδικού

Οι ωμές τροφές είναι γεμάτες ζωντανά ένζυμα και απαραίτητα αντιοξειδωτικά που χάνονται με τη διαδικασία του μαγειρέματος. Η κατανάλωση ωμής τροφής μία φορά την εβδομάδα, για παράδειγμα, συστήνεται, καθώς δίνει στο συκώτι και τα νεφρά τη δυνατότητα να αναρρώσουν και να επανορθώσουν τη «βλάβη» που έχει γίνει από τις ιδιαίτερα επεξεργασμένες τροφές. Ωστόσο, ένας ωμοφάγος ενδεχομένως να χρειαστεί τη λήψη συμπληρωμάτων, που παρέχουν θρεπτικά στοιχεία που λείπουν από τη διατροφή τους, όπως η βιταμίνη Β12 και τα λιπαρά οξέα, και τα οποία βρίσκονται κυρίως στο κρέας, τα γαλακτοκομικά και το ψάρι.
Συνεργάστηκε η Μαργαρίτα Οκτωράτου, διαιτολόγος- διατροφολόγος

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece