Οι 10 βασικές προϋποθέσεις για μια υγιεινή γρήγορη δίαιτα από τη Μαρία Ψωμά

Θέλεις να χάσεις κιλά… Όμως είσαι διατεθειμένη να βάλεις σε κίνδυνο για να το πετύχεις; H ειδικός στο αδυνάτισμα, Μαρία Ψωμά, ιατρός βιοπαθολόγος, μας δίνει τους κανόνες για για μία υγιεινή δίαιτα εξπρες!

09.04.2016

Γράφει: Ελένη Καραγιάννη

εχεις διαβασει

Οι 10 βασικές προϋποθέσεις για μια υγιεινή γρήγορη δίαιτα από τη Μαρία Ψωμά
Της Μαρίας Αθ. Ψωμά, M.D., Ph.D., DU, ιατρού-βιοπαθολόγου, Ιατρική της Παχυσαρκίας, διδάκτορος Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI)

Στο αδυνάτισμα πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Το σημαντικό είναι να κάνεις σωστή διατροφή –όχι δίαιτα–, ισορροπημένη και πλήρης σε αμινοξέα, λίπη, υδατάνθρακες, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Οι περισσότερες από τις δίαιτες που ακούς ότι κάνουν οι celebrities ή από αυτές που υπόσχονται άμεση απώλεια κιλών υπολείπονται των παραπάνω, είναι μονοφαγικές και έχουν αρνητικά αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, μπορούν να υπάρξουν σχήματα διατροφής που δε στερούνται θρεπτικών στοιχείων και έχουν σχετικά γρήγορα αποτελέσματα. Αυτοί είναι οι βασικοί κανόνες για μια υγιεινή δίαιτα:

Φρόντισε τα γεύματα να διατηρούν το σάκχαρο του αίματος σταθερό

Όλα τα γεύματα να έχουν ως βάση την πρωτεΐνη (κρέας, κοτόπουλο, ξηρούς καρπούς, όσπρια). Η πρωτεΐνη μάς κρατάει χορτασμένους για περισσότερη ώρα. Προτίμησε υδατάνθρακες σύμπλοκους και ανεπεξέργαστους, όπως ψωμί ολικής αλέσεως ή πολύσπορο, ρύζι καστανό ή μπασμάτι, ζυμαρικά ολικής, γλυκοπατάτα.

(Δες επίσης:  Η καλύτερη δίαιτα εξπρές 15 ημερών από την Δρ Μαρία Ψωμά!)

Κατανάλωσε «πραγματικές τροφές»

Δηλαδή όσο πιο ανεπεξέργαστα και αγνά γίνεται (φρούτα, λαχανικά, ωμούς ξηρούς καρπούς). Επίσης, κρέατα ελευθέρας βοσκής, ψάρια «ανοιχτής θαλάσσης» χωρίς βαρέα μέταλλα. Εναλλακτικές μορφές σε φυτική πρωτεΐνη είναι και τα δημητριακά υψηλά σε πρωτεΐνη, όπως κινόα και φαγόπυρο. Από υδατάνθρακες, προτίμησε ψωμί,ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι.

Απόφυγε τα τρανς λιπαρά

Μόνο κακό κάνουν. Βρίσκονται σε μαργαρίνες και  υδρογονοποιημένα φυτικά έλαια, που χρησιμοποιούνται στα επεξεργασμένα φαγητά.

Επίλεξε Ω-3 λιπαρά

Βασικά για τη λειτουργία εγκεφάλου και σώματος, αντιφλεγμονώδη, βοηθούν στην πρόληψη της νόσου του Alzheimer, καρδιαγγειακών και στο αδυνάτισμα. Οι φυτικές πηγές είναι: καρύδια, λιναρόσπορος, λινέλαιο, φασόλια. Οι ζωικές, τα λιπαρά ψάρια: σολομός, τόνος, σαρδέλα, ρέγκα, πέρκα. Επίλεγε ψάρι τρεις φορές την εβδομάδα.

(Δες επίσης: Τα τοπ προγράμματα διατροφής για δίαιτα!)

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece