Θερμίδες στις γιορτές: Να πώς θα διαλέξεις ποτά, ορεκτικά, γλυκά και φαγητά

Οι θερμίδες των γιορτών είναι πολλές. Γεμιστή γαλοπούλα, ψητό γουρουνόπουλο, κουραμπιέδες, μελομακάρονα: ποιος μπορεί ν’ αντισταθεί; Κάνε έξυπνες επιλογές και απόλαυσε τα πάντα.

26.12.2018

εχεις διαβασει

Δε θες να πάρεις κιλά στις γιορτές, αλλά θες να γευτείς κάθε χριστουγεννιάτικο έδεσμα. Δεν είναι απλό, αλλά γίνεται. Αυτό που χρειάζεσαι είναι ένα πλάνο δράσης, το οποίο θα βασίζεται στις έξυπνες επιλογές σου στα εορταστικά τραπέζια και στις ακόμη εξυπνότερες τις ενδιάμεσες ημέρες. Δες, λοιπόν, πώς φέρεται μια έξυπνη γυναίκα που καταφέρνει να αποχωρεί ικανοποιημένη από το τραπέζι, χωρίς να χρειάζεται να νιώθει τύψεις ότι παραμέλησε εντελώς τη σιλουέτα της.

«Kαλώς ήρθες! θα πιεις ένα ποτό;»

Το απεριτίφ είναι σχεδόν απαραίτητο πριν από το φαγητό. Μπορείς να επιλέξεις άφοβα όποιο θες. Το μυστικό είναι να αρκεστείς στο ένα και να το συνοδεύσεις με στικ λαχανικών, αντί για ξηρούς καρπούς. Επίσης, προτίμησε να το αραιώσεις με πάγο ή νερό και όχι με αναψυκτικό ή χυμό. Εάν δεν μπορείς να βγάλεις τις θερμίδες από το μυαλό σου, ο παρακάτω πίνακας θα σε βοηθήσει να τις υπολογίσεις σωστά.

Θερμίδες και αλκοόλ

  • Κρασί (λευκό ή ερυθρό) – 75 θερμίδες
  • Λικέρ μαρασκίνο – 88
  • Λικέρ φρούτων – 74
  • Μαρτίνι – 220
  • Κονιάκ – 110
  • Καλούα – 106
  • Τεκίλα – 190
  • Βότκα – 175
  • Ουίσκι – 95
  • Ούζο – 150
  • Σαμπάνια – 155

 

«Τα ορεκτικά σερβιρίστηκαν!»

Εάν η ποικιλία τους είναι μεγάλη, δοκίμασε αυτά που πραγματικά λαχταράς και όχι όλα. Το ιδανικό θα ήταν να μην υποκύψεις σε πολλά τηγανητά. Νόστιμες και υγιεινές επιλογές συνιστούν ο σολομός και τα γεμιστά λαχανικά, π.χ., μικρές ντομάτες με τυρί. Από τα καναπεδάκια προτίμησε αυτά με ψωμί και όχι με μπισκότα. Η τάση, πάντως, πλέον είναι να χρησιμοποιούν λιγότερο παχυντικά υλικά. Ρίξε μια ματιά στον πίνακα θερμίδων.

Ορεκτικά

  • Καπνιστός σολομός (μία λεπτή φέτα) – 70 θερμίδες
  • Τυρόπιτα (1 κομμάτι) – 474
  • Σπανοκόπιτα (1 κομμάτι) – 351
  • Κρέπα (1 κομμάτι) – 170-300
  • Λαχανοντολμάς (1 κομμάτι) – 160
  • 1 κουταλάκι του γλυκού χαβιάρι – 22
  • 1 κουταλάκι του γλυκού φουαγκρά – 35
  • Βολοβάν (σκέτο) – 45 θερμίδες
  • Βολοβάν με γέμιση – 90 θερμίδες
  • Καναπεδάκια – από 60 έως 100 θερμίδες

 

«Περάστε στον μπουφέ…»

Κι εσύ πάρε ένα μεγάλο πιάτο! Αυτό γιατί είναι προτιμότερο να το γεμίσεις μία φορά και όχι να τον επισκεφτείς δύο ή τρεις φορές. Ο πιο αποδεκτός διατροφικά κανόνας είναι ότι το γεύμα μας πρέπει να αποτελείται κατά το 1/3 από σαλάτα, το άλλο 1/3 από πρωτεΐνες (κρέας, κοτόπουλο, αβγό κ.λπ.) και το υπόλοιπο 1/3 από υδατάνθρακες (άμυλο, ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί, γλυκά κ.λπ.).

Η απόλυτα διαιτητική επιλογή είναι μία σαλάτα με βινεγκρέτ, ψητή γαλοπούλα και δύο ή τρεις πατάτες φούρνου. Μην ξεχνάς όμως ότι δεν κάνεις δίαιτα. Γι’ αυτό συμβουλέψου τον ακόλουθο θερμιδομετρητή και γέμισε το πιάτο σου ανάλογα.

Θερμίδες στις σαλάτες

(υπολογισμένες με 2 κουταλιές της σούπας λάδι στη μερίδα)

  • Μαρουλοσαλάτα – 296 θερμίδες
  • Σαλάτα ανάμεικτων λαχανικών – 300
  • Λαχανοσαλάτα με καρότο – 356
  • Σαλάτα του σεφ – 744
  • Σαλάτα με ντομάτα, μοτσαρέλα και βασιλικό – 492
  • Σος μαγιονέζας (1 κουταλιά της σούπας) – 100
  • Σος blue cheese (1 κουταλιά της σούπας) – 80
  • Βινεγκρέτ (1 κουταλιά της σούπας) – 90

Θερμίδες στα κρεατικά

  • Χοιρινό με σέλινο (1 μερίδα) – 685-875 θερμίδες
  • Γεμιστή γαλοπούλα (1 μερίδα) – 500-800
  • Γαλοπούλα ψητή (120 γραμμ.) – 235 θερμίδες

«Θα δοκιμάσεις οπωσδήποτε τα γλυκά!»

Για τις περισσότερες γυναίκες είναι η πιο απολαυστική στιγμή της βραδιάς. Το γεγονός δε ότι τα Χριστούγεννα έχεις τη δυνατότητα να φας μετά από πολύ καιρό τα παραδοσιακά γλυκά των γιορτών αυτών σε κάνει πιο ελαστική στον αριθμό που τελικά θα καταναλώσεις.

Φρόνιμο είναι να αναλογιστείς από την αρχή της βραδιάς τη συγκεκριμένη αδυναμία σου και να φανείς εγκρατής με το φαγητό. Επίσης, σκέψου πως σίγουρα θα έχεις περισσότερες της μιας ευκαιρίες να γευτείς τα χριστουγεννιάτικα γλυκά και άρα δεν είναι ανάγκη να τα τιμάς όλα σε κάθε περίσταση.

Επιπλέον, γνωρίζοντας τις θερμίδες που περιέχει το καθένα, θα ξέρεις που βαδίζεις…

Γλυκές θερμίδες:

…από 100 έως 150 θερμίδες

  • Αμυγδαλωτό νησιώτικο
  • Δίπλες
  • Μαρόν γλασέ

…από 150 έως 250 θερμίδες

  • Κουραμπιές
  • Μελομακάρονο
  • Σου
  • Μικρή τάρτα

…από 250 έως 350 θερμίδες

  • Φλογέρα
  • Μπαμπάς
  • Ρολό με μαρμελάδα
  • Στρούντελ με μήλο
  • Ραβανί

…από 350 έως 450 θερμίδες

  • Βασιλόπιτα
  • Γαλακτομπούρεκο
  • Ισλί
  • Καρυδόπιτα

…από 450 έως 550 θερμίδες

  • Κανταΐφι
  • Κορμός Χριστουγέννων
  • Μπακλαβάς
  • Πουτίγκα
  • Τούρτα Χριστουγέννων

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece