Αν κάνεις διάλειμμα από τη δίαιτα μπορεί να βοηθήσει να χάσεις τα κιλά που θέλεις (και παραπάνω)

Το να κάνεις ένα διάλειμμα από την καθημερινή δίαιτα που ακολουθείς, ίσως σε βοηθήσει να χάσεις μακροπρόθεσμα παραπάνω βάρος.

11.10.2017

εχεις διαβασει

Έτσι υποστηρίζει τουλάχιστον έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Τασμανίας.
 
 Φαίνεται πως αγαπώντας τις ημέρες που βγαίνεις εκτός προγράμματος, ή τρώγοντας κάτι παραπάνω το Σαββατοκύριακο, δίνεις στον εαυτό σου το ψυχολογικό κίνητρο για να καταφέρεις να τηρήσεις ένα πιο αυστηρό πλάνο διατροφής την υπόλοιπη εβδομάδα.
 
Και δεν είναι μόνο το ψυχολογικό κίνητρο, φαίνεται πως υπάρχουν και σωματικά οφέλη. Σύμφωνα με την υπεύθυνη της έρευνας, Nuala Byrne τα διαλείμματα από τη δίαιτα, βοηθούν το σώμα να καταπολεμήσει την προσαρμοστική θερμογένεση, η οποία όπως φάνηκε σε προηγούμενες έρευνες, δημιουργεί την ιδανική κατάσταση για επαναφορά του βάρους, μετά την αρχική απώλεια.
Αυτή η διαδικασία προκαλείται σε μεγάλο βαθμό από τη στέρηση της λεπτίνης στο σώμα, της ορμόνης του κορεσμού που βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων της ενέργειάς μας, ειδικά όταν είμαστε πεινασμένοι.
Η λεπτίνη φτάνει να είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε εκείνους που ακολουθούν αυστηρό πλάνο διατροφής, με αποτέλεσμα το σώμα να έρθει σε κατάσταση επιβίωσης από την πείνα και ο μεταβολισμός να επιβραδυνθεί σημαντικά.
 
Οι Αυστραλιανοί καταλήγουν πως όσοι κάνουν αυστηρές δίαιτες, θα πρέπει να προσπαθούν να αποκαταστήσουν την ισορροπία των θερμιδικών τους αναγκών, όταν έχουν χάσει αρκετό βάρος, για να διατηρήσουν την απώλεια και να προλάβουν την προσαρμοστική θερμογένεση. Για παράδειγμα, στις δύο εβδομάδες δίαιτας, μπορείς να κάνεις ένα μικρό διάλειμμα για να διατηρήσεις την ισορροπία.
 
 Οι ειδικοί δοκίμασαν τη θεωρία σε 51 υπέρβαρα άτομα αρσενικού φύλου που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες για 4 μήνες: εκείνους που έκαναν δίαιτα χωρίς διάλειμμα και σε εκείνους που έκαναν διαλείμματα ανάμεσα στη δίαιτα.
 
Στα άτομα που έκαναν δίαιτα δόθηκαν τα 2/3 των θερμίδων που χρειάζονταν για να διατηρήσουν απλά το βάρος τους για τέσσερις μήνες και έτσι η απώλεια βάρους ήρθε μέσα σε 16 εβδομάδες. Τελικά, τα άτομα που έκαναν διάλειμμα στη δίαιτα ανά δύο εβδομάδες, επαναλαμβάνοντας τον κύκλο αυτό οκτώ φορές, έχασαν 50% παραπάνω βάρος από την πρώτη ομάδα, ζυγίζοντας μάλιστα κατά μέσο όρο, οκτώ κιλά λιγότερα έξι μήνες μετά το τέλος της έρευνας και έχοντας χάσει παραπάνω λίπος.
 
Πάντως, οι ερευνητές τόνισαν πως αυτή η μέθοδος αδυνατίσματος δεν αποδείχτηκε πιο αποτελεσματική από άλλες δημοφιλείς δίαιτες αλλά μπορεί να χρησιμεύσει σε εκείνους που θέλουν να είναι πιο χαλαροί στον τρόπο που ακολουθούν μια δίαιτα.

Editor's Picks

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Aυτό είναι το ρόφημα που πίνουμε όλο το καλοκαίρι!

Επιτέλους το τσάι matcha ήρθε και στην κρύα εκδοχή του!

Καλοκαιρινή δίαιτα: Πλάνο για απώλεια πόντων και 4 κιλά λιγότερα από τη διατροφολόγο

Γίνεται να χάσεις πόντους, κιλά και να αποκτήσεις ενυδατωμένο δέρμα μέσα στο καλοκαίρι; Ναι, αν μάθεις να τρως σωστά

Σύνδρομο Νυχτερινής Υπερφαγίας: Ναι υπάρχει, μήπως πάσχεις και δεν το γνωρίζεις;

Το σύνδρομο νυχτερινής υπερφαγίαςα συμπεριλαμβάνεται στις διαταραχές πρόσληψης τροφής μη προσδιοριζόμενες αλλιώς.

αφαίρεση χολής
Διατροφή μετά από αφαίρεση χολής: Τι μπορείς να τρως μετά την εγχείρηση

Οι αλλαγές που πρέπει να κάνεις στη διατροφή σου ύστερα από την αφαίρεση της χοληδόχου κύστης

Λιπαρά και έλαια για αδυνάτισμα
Τροφές με καλά λιπαρά και έλαια για αδυνάτισμα, ενέργεια, υγεία: Αμύγδαλα ή αβοκάντο; Τι σου δίνει κάθε ένα

Σε αντίθεση με όσα μπορεί να πιστεύεις, τα λιπαρά (φυσικά εννοούμε τα καλά λιπαρά) μπορούν να σε βοηθήσουν τόσο στην απόκτηση ενέργειας και υγείας όσο και στην απώλεια βάρους! Δες παρακάτω ποια θα πρέπει να επιλέξεις για κάθε περίπτωση.

Αντιγηραντικές τροφές
Αντιγηραντικές τροφές: Πρόγραμμα διατροφής 7 ημερών από τη δρ Μαρία Ψωμά

Οι καλύτεροι συνδυασμοί για να καθυστερήσεις τις επιπτώσεις του χρόνου στο δέρμα και στην υγεία σου από τη Δρ μαρία Ψωμά!

#shapegreece