Ζυμαρικά, κρέας, γλυκά, σνακ: Ποια είναι η σωστή μερίδα για κάθε τροφή; (Ο οδηγός του Shape)

Η μείωση της ποσότητας φαγητού μέσα από μια μικρότερη μερίδα, είναι το πιο εύκολο μυστικό για να παραμένεις αδύνατη.

12.11.2015

εχεις διαβασει

Ζυμαρικά, κρέας, γλυκά, σνακ: Ποια είναι η σωστή μερίδα για κάθε τροφή; (Ο οδηγός του Shape)

Πατατάκια

Κλασικό µέγεθος: 60 γραµµ.
Καλύτερο µέγεθος: 30 γραµµ.
Διαφορα σε θερµιδες: 154

Πατατάκια και κράκερ

Τα µεγέθη των σνακ είναι συνήθως διπλάσια σε µέγεθος απ’ όσο ήταν 30 χρόνια πριν. Και παρότι στις ετικέτες τους µπορεί να αναφέρεται ότι περιέχουν δύο ή περισσότερες µερίδες, οι περισσότεροι αδειάζουµε όλο το σακουλάκι µόνοι µας. Ένα από τα πιο δηµοφιλή σνακ, τα τσιπς, µπορεί να συµβάλλουν πολύ περισσότερο στη µακροπρόθεσµη αύξηση βάρους συγκριτικά µε άλλες τροφές ή ροφήµατα: σε µελέτη στην επιθεώρηση New England Journal of Medicine διαπιστώθηκε πως για κάθε επιπλέον µερίδα τσιπς που καταναλώνει κάποιος τη µέρα παίρνει σχεδόν 1 κιλό κάθε 4 χρόνια.

Πώς θα τη µειώσεις
Διάλεξε πατατάκια φούρνου αντί για τηγανητά ώστε να τρως περισσότερο (περίπου 23 πατατάκια αντί για 13) για λιγότερες θερµίδες. Αν προτιµάς την κλασική εκδοχή, επίλεξε τη µικρότερη συσκευασία ή µοιράσου τη µε µια φίλη.

Ζυµαρικά

Ζυμαρικά:

Κλασικό µέγεθος: 3 φλιτζάνια, µαγειρεµένα
Καλύτερο µέγεθος: 1 φλιτζάνι, µαγειρεµένο
Διαφορα σε θερµιδες: 440
Αν υπάρχει ένα πιάτο που σερβίρεται σε τεράστια ποσότητα, αυτό είναι τα ζυµαρικά. Ερευνητές από την αµερικανική ΜΚΟ Center for Science in the Public Interest βρήκαν πως σε πολλά εστιατόρια η µερίδα ζυµαρικών αποτελούνταν από 3 έως 3½ φλιτζ. ζυµαρικών, ή 840 µε 1.040 θερµίδες µαζί µε τη σάλτσα.

Πως θα τη µειώσεις
Σε πολλά εστιατόρια σερβίρουν µισές (ή παιδικές) µερίδες. Δε βλέπεις αυτή τη δυνατότητα; «Ζήτησε να σου σερβίρουν τη µισή µερίδα και να σου δώσουν την υπόλοιπη σε πακέτο για το σπίτι ή µοιράσου τη µε τη φίλη σου» προτείνει η ειδικός. «Επίσης, ζήτα επιπλέον µανιτάρια στην κόκκινη σάλτσα. Αυτές οι προσαρµογές είναι συνηθισµένες πλέον και οι περισσότεροι τις ικανοποιούν εύκολα».

[related id="52597"]

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

Best of network

#shapegreece