Επηρεάζει η ώρα που τρως, τα κιλά που χάνεις;

Η ερώτηση: Για να χάσω κιλά, έχει σημασία η ώρα που τρώω; Ή απλώς το τι τρώω; Τελικά, επηρεάζει η ώρα που τρως τα κιλά που χάνεις;

25.04.2018

Γράφει: Τάνια Ζερβού

εχεις διαβασει

Στροφή στην υγιεινή διατροφή κάνουν οι Έλληνες [έρευνα]

Επηρεάζει η ώρα που τρως τα κιλά που χάνεις; Οι ειδικοί, Susan Kleiner, Ph.D., R.D., Διατροφολόγος στο USANA Health Sciences και Jacqui Justice, κλινική εξειδικευμένη νοσηλεύτρια, διευθύντρια της διατροφής στο Womens Healthy Hormones μας απαντούν.

Η απάντηση: Όπως συμβαίνει και με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ, η υγιεινή διατροφή εξαρτάται απολύτως από το σωστό χρόνο.

Φυσικά μία θερμίδα είναι μόνο “μία” θερμίδα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο «συγχρονίζεις» αυτές τις θερμίδες μπορεί να επηρεάσει το μεταβολισμό σου και τα επίπεδα κορεσμού σου, δημιουργώντας έτσι πιθανότατα μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη μείωση και στην αύξηση των κιλών σου.

«Ο έλεγχος των κιλών στο σώμα σου είναι μία περίπλοκη διαδικασία στην οποία παίρνουν μέρος το μυαλό, οι ορμόνες, οι νευροδιαβιβαστές», λέει η Kleiner. Και εάν κάποιος από αυτούς τους παράγοντες αντιληφθεί ότι έχεις χαμηλό επίπεδο θερμίδων κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα καθυστερήσει το μεταβολισμό σου, θα αυξήσει την όρεξή σου και θα επιβραδύνει τις προσπάθειές σου να χάσεις κιλά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Όσοι χάνουν κιλά επιτυχημένα… ακολουθούν ΑΥΤΕΣ τις συνήθειες!

  • Επομένως, αυτό που πρέπει να κάνεις για να ξεκινήσεις σωστά τη μέρα σου είναι να φας πρωινό! Και όχι όταν φτάσεις στη δουλειά, αλλά αμέσως μόλις ξυπνήσεις το πρωί.
  • Η Justice προτείνει να τρως πρωινό 1 ώρα αφού ξυπνήσεις και αν μπορείς να πίνεις και νερό, ακόμα καλύτερα, αφού και τα δύο ενεργοποιούν το μεταβολισμό σου «λέγοντας» στο σώμα σου ότι δε χρειάζεται να αποθηκεύσει ενέργεια, δηλαδή θερμίδες.
  • Εάν το στομάχι σου δεν είναι στα καλύτερά του το πρωί, τουλάχιστον πιες μόνο νερό. Απλώς να θυμάσαι ότι όσο περισσότερο περιμένεις μέχρι να φας πρωινό, τόσο περισσότερο θα «περιμένεις» μέχρι να κάψεις τις θερμίδες.
  • Επίσης, προσπάθησε να μην ξεπερνάς τις 3 ώρες ανάμεσα στα γεύματα και στα σνακ σου. «Αυτό θα βοηθήσει να διατηρηθεί σε ισορροπία το σάκχαρο στο αίμα σου στη διάρκεια της ημέρας, το μεταβολισμό σου ενεργοποιημένο και την ενέργειά σου στα ύψη», όπως αναφέρει η Justice.
  • Και καθώς δύει ο ήλιος, το ίδιο πρέπει να γίνεται και με το φαγητό σου. «Η πείρα μου δείχνει ότι οι πελάτες μου που τελειώνουν το βραδινό τους πριν τις 7:30 χάνουν περισσότερα κιλά και έχουν περισσότερη ενέργεια την επόμενη μέρα σε σχέση με αυτούς που τρώνε αργά τη νύχτα», λέει η Justice, η οποία τονίζει ότι ο μεταβολισμός μας αρχίζει να επιβραδύνει περίπου στις 4μ.μ. και φτάνει στο χαμηλότερο σημείο του όταν κοιμόμαστε.

Φυσικά, δεν υπάρχει αυστηρό πρόγραμμα για τα γεύματα, το οποίο θα σου εγγυηθεί την απώλεια βάρους, αλλά, εάν θέλεις να αδυνατίσεις, η Justice συμβουλεύει να κάνεις μεγαλύτερα γεύματα νωρίτερα μέσα στη μέρα και ελαφρύτερα από το απόγευμα και μετά.

Ευτυχώς, αν “γεμίσεις” με ένα υγιεινό και ικανοποιητικό πρωινό, η υπόλοιπη μέρα σου- και η απώλεια βάρους- θα πάρουν μόνα τους το δρόμο τους.

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.