Τι να τρως μετά την άσκηση;

Οι περισσότεροι διατροφολόγοι συστήνουν να φας κάτι μέσα στα 30 λεπτά μετά από μια προπόνηση.

30.04.2018

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

Τι προπόνηση να κάνεις ανάλογα με το ποσοστό σωματικού λίπους που έχεις

Το σώμα σου, αφού έχει χρησιμοποιήσει τη διαθέσιμη ενέργεια, χρειάζεται να πάρει καινούργια καύσιμα. Συγκεκριμένα, προτείνουν να φας κάτι που να περιέχει υδατάνθρακες και πρωτεΐνες – για ενέργεια και για «επιδιόρθωση» των μικροφθορών που προκαλεί η άσκηση στους μυς σου.

Έλα, όμως, που δεν προλαβαίνεις πάντα ή δεν είναι πρακτικά δυνατό να φας κάτι μέσα σε αυτό το παράθυρο της μισής ώρας μετά την προπόνηση. Αν δεν έχεις προνοήσει να έχεις μαζί σου μία μπάρα πρωτεΐνης ή κάποιο άλλο βολικό σνακ, ίσως δεν πάρεις ποτέ αυτά τα τόσο απαραίτητα συστατικά. Όλα αυτά κατανοητά και μπορεί να συμβαίνουν σε όλες μας.

Αλλά…

Ξέρεις πως αν η παράλειψη των σνακ μετά την προπόνηση σού γίνει συνήθεια, ρισκάρεις να μην βλέπεις στο σώμα σου τα οφέλη της γυμναστικής; Κάποιοι άνθρωποι θα νιώσουν απλά κουρασμένοι ενώ άλλοι μπορεί ακόμη και να αποπροσανατολιστούν από το χαμηλό σάκχαρο στο αίματος. Επιπλέον, το να αγνοείς τα μετά-την-προπόνηση-βήματα που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκαμψή σου, όπως η σωστή διατροφή, μπορεί να συμβάλει σε κατάγματα κόπωσης.

Οι ειδικοι επισημάινουν πως πολλά από τα κατάγματα κόπωσης συμβαίνουν όταν οι άνθρωποι δεν αναπληρώνουν μέσω της σωστής διατροφής τα βασικά δομικά συστατικά τόσο άμεσα όσο θα έπρεπε. Αυτό μπορεί να γίνει πραγματικά πρόβλημα εάν ασχολείσαι με δραστηριότητες για την αύξηση της μυικής σου μάζας και παραμελείς να προσφέρεις στο σώμα σου αυτά που χρειάζεται για να επιδιορθώσει τις μικροφθορές και τις βλάβες. Η επιδιόρθωση αυτών των φθορών είναι ο τρόπος που χτίζει το σώμα σου μυς κι αν δεν τα καταφέρει οι μύες σου κινδυνεύουν να πάθουν σοβαρές φθορές την επόμενη φορά που θα γυμναστείς.

Yupiii Daily Update

Ελένη Τσολάκη Η επιστροφή στο Happy Day μετά τη γέννηση του γιου της Τσιμτσιλή: Video

Φαίη Σκορδά Επέστρεψε στο «Πρωινό»! Τα πρώτα λόγια on air

Ελένη Μενεγάκη Νέα δεδομένα στη συνεργασία της με τον Alpha! Τι σχεδιάζει για τη νέα σεζόν;

Η τροφή περιέχει επίσης ηλεκτρολύτες, μέταλλα που χρειάζεται το σώμα για να λειτουργούν σωστά οι μύες και τα νεύρα. Εάν ίδρωσες πολύ στην προπόνηση, η αναπλήρωση του ασβεστίου, των αλάτων και του καλίου, που όλα τους βρίσκονται στις περισσότερες τροφές, είναι επίσης πολύ σημαντική.

 

Το να παραλείπεις το γεύμα μετά την γυμναστική μερικές φορές δεν είναι μεγάλο πρόβλημα, δεν θα πρέπει όμως να σου γίνει συνήθεια. Θα πρέπει να προσπαθείς να αποκτήσεις καλές συνήθειες. Να κάποιες καλές επιλογές μετά την άσκηση:

Αν κάνεις προπόνηση αντοχής

Βάλε στόχο τα 25 γρ. πρωτεΐνη και 1 γρ. υδατάνθρακες ανά κιλό σωματικού βάρους.

  •  200 γρ. γιαούρτι με φρούτα και μία χούφτα αμύγδαλα
  •  2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως μαζί με αβοκάντο και 2 αβγά ποσέ
  • Σνακ με κράκερς και Philadelphia Αctive – πλούσιο σε πρωτεΐνη.

Τι να τρως μετά την άσκηση;

Είναι ιδανικό για να βάλεις την πρωτεΐνη στη διατροφή σου γιατί:

  • Περιέχει 40% περισσότερη πρωτεΐνη σε σχέση με το κανονικό Philadelphia γιατί παρασκευάζεται με στραγγιστό γιαούρτι.
  • Έχει 7% λιπαρά.
  • Έχει πλούσια γεύση και απολαυστική κρεμώδη υφή.
  • Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε αλμυρές και γλυκές συνταγές.

Αν κάνεις προπόνηση υψηλής έντασης

2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με τυρί κρέμα Philadelphia Active και 2 αβγά ποσέ.

Προπόνηση ήπιας έντασης

Δε θα χρειαστείς απαραίτητα σνακ «ανάκαμψης». Φρόντισε όμως το επόμενο γεύμα σου να
περιλαμβάνει καλές πρωτεΐνες (γαλακτοκομικά, κρέας).

Περισσότερα από Love your Shape

#shapegreece

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.