Love Your Shape Μάιος 2018

Πόσα φρούτα μπορώ να τρώω; Ολόκληρα, σε smoothie ή χυμό;

Στο καλάθι του Μαΐου περιλαμβάνονται αρκετά φρούτα από την φράουλα και το κεράσι μέχρι βερίκοκα ροδάκινα και νεκταρίνια. Το ξεκίνημα του καλοκαιριού έφτασε.

φρούτα

Aπό την διαιτολόγο – διατροφολόγο Ανδρονίκη Πάντα

Στο καλάθι του Μαΐου περιλαμβάνονται αρκετά φρούτα από την φράουλα και το κεράσι μέχρι βερίκοκα ροδάκινα και νεκταρίνια. Το ξεκίνημα του καλοκαιριού έφτασε.

Άκρως καλοκαιρινή σούπα αβοκάντο με αγγούρι: νόστιμη και light

Μπορούμε να καταναλώσουμε άφοβα όσα φρούτα θέλουμε;

Ξέρω ότι στο μυαλό σου έχεις κατατάξει σε κατηγορίες τα φρούτα και θεωρείς ότι υπάρχουν τα γλυκά φρούτα, που φοβάσαι και λίγο να τα καταναλώσεις και τα πιο ξινά ή ουδέτερα φρούτα που σε προδιαθέτουν θετικά αφού θεωρείς ότι έχουν λιγότερα σάκχαρα.

Τα σάκχαρα που περιέχονται σε ένα φρούτο καταρχήν δεν είναι ζάχαρη λευκή επεξεργασμένη. Είναι απλοί υδατάνθρακες που μας δίνουν μια έκρηξη ενέργειας όταν την χρειαζόμαστε και μην ξεχνάς τα φρούτα περιέχουν φυτικές ίνες, που αλλάζουν την διαδικασία της πέψης τους.

 

Φράουλα, άριστα αντικαθιστά ένα γλυκό, σίγουρα έχει σάκχαρα από την διατροφική της σύσταση ανακαλύπτουμε ότι  στα 100 γρ φράουλας περιέχονται 32 θερμίδες και 7,7 γρ υδατανθράκων εκ των οποίων σάκχαρα 4,9 γρ. από τις θερμίδες της και μόνο καταλαβαίνεις ότι μπορείς να φας φράουλες αρκεί να ελέγξεις την ποσότητα και το συνδυασμό. Μπορείς άριστα να την σερβίρεις  με λίγο γιαούρτι, σκέτη ή να συνοδεύσει μια φρουτοσαλάτα σου με βερίκοκα και ροδάκινα. Μην τρως την φράουλα βουτηγμένη στην ζάχαρη, όπως καταλαβαίνεις δεν είναι και ο πιο σωστός συνδυασμός. Εύκολα όμως μπορείς να την κάνεις smoothies, δίνοντας τόσο την γλυκεία της γεύση όσο και όλες τις ωφέλιμες φυτικές ίνες της.

Κεράσια, μπορεί να μπορούμε να τα απολαύσουμε φρέσκα για μικρό χρονικό διάστημα, όμως πραγματικά είναι ένα φρούτο με πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Στα 100γρ αποδίδει περίπου 70 θερμίδες εκ των οποίων υδατάνθρακες είναι 13 γρ περίπου, αυτό μόνο εμπόδιο δεν στέκει στην κατανάλωση τους καθώς το κεράσι ιδιαίτερα στις ολιγοθερμιδικές δίαιτες μας δίνει την αίσθηση του γλυκού.

Ροδάκινα περιέχουν πολύ καλή ποιότητα φυτικών ινών, βιταμίνη C και βιταμίνη Α. 1 μέτριο ροδάκινο αποδίδει 60 θερμίδες και περιλαμβάνει περίπου 15γρ υδατανθράκων εκ των οποίων περίπου τα 12 γρ είναι σάκχαρα. Το ροδάκινο είναι ιδανικό φρούτο για προστεθεί σε ένα smoothie, καθώς είναι ιδιαίτερα ζουμερό. Τρώγεται πολύ ευχάριστα ολόκληρο.

Βερίκοκα πλούσια σε βιταμίνη Α και κάλιο, βιταμίνη Β1 και Β2.  Δυο φρέσκα βερίκοκα αποδίδουν περίπου 60 θερμίδες και περιέχουν 15 γρ υδατανθράκων. Το πορτοκαλί τους χρώμα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, με αντικαρκινική δράση. Επίσης ωφέλιμο στην φυσιολογική λειτουργία του εντέρου. Μπορεί να καταναλωθεί ωμό αλλά και αποξηραμένο. Τόσο εύκολο φρούτο στην κατανάλωση που δεν απαιτείται η παρασκευή smoothie για την κατανάλωση του, παρόλο που μπορεί να συνδυαστεί άριστα με γάλα αμυγδάλου και αχλάδι. 

Δες επίσης: Η δίαιτα των μονάδων και γιατί να (μην) την κάνεις

Ολόκληρα, σε smoothies ή χυμό;

Εννοείται ότι ένα ολόκληρο φρούτο υπερτερεί, γιατί θα μας δώσει όλες τις φυτικές ίνες αναλλοίωτες και όλα τα θρεπτικά του συστατικά, από τον χυμό παίρνουμε συνήθως τις λιγότερες φυτικές ίνες και αυτό σημαίνει ότι απορροφούμε πολύ γρήγορα τα σάκχαρα που ούτως ή άλλως περιέχονται στα φρούτα.

10 απλά πράγματα που θα ήθελαν να πουν οι έφηβοι στους γονείς τους

Τα προειδοποιητικά σημάδια και τα συμπτώματα του αυτισμού σε κάθε ηλικία

Τα απανωτά «όχι» των δίχρονων – έξυπνοι τρόποι για να τα διαχειριστούμε

Τα smoothie από την άλλη υπερτερούν καθώς πρόκειται για την άλεση ολόκληρου του φρούτου, που σημαίνει ότι περιέχονται μέσα στο smoothie και οι φυτικές ίνες. Προσοχή πρέπει να δώσουμε αρκετά στα smoothie που περιέχουν γάλα, γιαούρτι, ξηρούς καρπούς κ.τ.λ.  όχι γιατί δεν είναι θρεπτικά και δεν θα μας κάνουν καλό απλά γιατί μπορούν να μας ανεβάσουν τις θερμίδες της ημερήσιας κατανάλωσης.

Ιδανικά λοιπόν θα λέγαμε ότι καθημερινά καλό είναι να καταναλώνουμε ολόκληρα φρούτα, να επιλέγουμε φρούτα εποχής και ανάλογα με τις ανάγκες μας. Όταν θέλω αρκετή ενέργεια τρώω δυο φρούτα. Επιλέγω το smoothie 2-3 φορές την εβδομάδα και τον χυμό πιο σπάνια ειδικά αν προέρχεται  από αποχυμωτή. Αν όμως σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορώ να καταναλώσω ολόκληρο φρούτο από το να μην φάω καθόλου θα επιλέξω ένα smoothie.