Peganism: Η νέα διατροφική τάση που συνδυάζει vegan και paleo διατροφή (ναι, γίνεται!)

Η pegan διατροφή φαίνεται να είναι η επόμενη hot τάση στις δίαιτες. Μάθε γιατί και τι λέει η διαιτολόγος

21.08.2018

εχεις διαβασει

φαγητό, διατροφή

Το νέο διατροφικό υβρίδιο που συνδυάζει την paleo διατροφή με την αυστηρή χορτοφαγία ονομάζεται peganism! Όσο κι αν ακούγεται αυτό αντιφατικό και όμως υπάρχει! Προσοχή όμως, ενώ θυμίζει την διατροφή ενός flexiterian, η pegan διατροφή έχει πολύ πιο ξεκάθαρη δομή και φιλοσοφία.

ΔΕΣ ΕΠΙΣΗΣ: Είναι η flexitarian διατροφή η καλύτερη δίαιτα που μπορείς να κάνεις;

  • Η παλαιολιθική διατροφή να θυμίσουμε πως δεν περιλαμβάνει γαλακτοκομικά, όσπρια, δημητριακά, επεξεργασμένη λευκή ζάχαρη, πατάτες, σόγια, αλκοόλ και γενικότερα επεξεργασμένα τρόφιμα. Περιλαμβάνει ωστόσο, κρέας, ψάρι, αυγά, φρούτα και λαχανικά, ξηρούς καρπούς και άφθονα υγιεινά λιπαρά.
  • Η αυστηρή χορτοφαγία δεν περιλαμβάνει οτιδήποτε ζωικό (περιλαμβάνει ωστόσο όσπρια, δημητριακά, πατάτες και σόγια).

ΔΕΣ ΕΠΙΣΗΣ: Έγινες πρόσφατα vegan και δεν ξέρεις τι να φας στις διακοπές; Η ειδικός απαντά!

Peganism: Πώς κατόρθωσε να παντρέψει αυτά τα δύο;

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει μία ξεκάθαρη διάθεση προς το μη επεξεργασμένο ανεξάρτητα από το διατροφικό μοτίβο που ακολουθεί ο καθένας. Ο σκοπός λοιπόν, δεν είναι απλά ένας χορτοφάγος να καταναλώσει κρέας, αλλά να φάει κάποιο βιολογικό ζωικό προϊόν που θα προέρχεται από επιλεγμένη κτηνοτροφία (ή αντίστοιχα ψάρι, θαλασσινά κλπ)

Τι μπορεί να φάει δηλαδή κάποιος pegan;

-Σε πρώτη φάση τα κοινά τρόφιμα των δύο διατροφών: φρούτα και λαχανικά, καλά λιπαρά, ξηρούς καρπούς (εκτός από φιστίκια).

-Αξίζει να σημειωθεί πως δίνεται σημασία στον γλυκαιμικό δείκτη των τροφών, κάτι που δε συνηθίζεται σε τέτοια διατροφικά πλάνα.

-Περιστασιακά μπορεί κανείς να καταναλώσει βιολογικό κρέας.

-Για τα υπόλοιπα τα επιτρεπτά από τους χορτοφάγους όπως τα δημητριακά και τα όσπρια υπάρχει η σύσταση για μέτρια κατανάλωση.

Γιατί κανείς να την προτιμήσει;

Αξιολογώντας αυτή διατροφή θα έλεγε κανείς, πως είναι αρκετά περιοριστική (όπως εξάλλου και η paleo diet και η χορτοφαγία), αλλά συνδυάζει τα θετικά στοιχεία της χορτοφαγίας με την επαρκή πρόσληψη πρωτεΐνης.

Θυμίζει σημαντικά την φιλοσοφία της διατροφής των yogis, όπου όλα επιτρέπονται με μετρό, απλά δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και την προέλευση της τροφής!

Ευχαριστούμε την Κλειώ Δημητριάδου Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Χαροκοπείου Πανεπιστημίου) MSc στη συμβουλευτική ψυχολογία Life Coaching Καποδιαστριακό Πανεπιστήμιο coachmydiet.wordpress.com

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

κεράσια
Τι σου προσφέρουν τα κεράσια; 6 οφέλη που έχουν για την υγεία μας

Plus: Ιδέες για να τα απολαύσεις με διαφορετικούς τρόπους

γυναίκα που γυμναζεται πίνει νερο
Μάθε τα 5 λάθη που κολλάνε το «μεταβολισμό» σου

Μερικές μικρές αλλαγές μπορούν να σε βοηθήσουν να μεγιστοποιήσεις την καύση των θερμίδων σου.

άδειο στομάχι
Να πάω γυμναστήριο χωρίς να έχω φάει ή αν έχω φάει πολύ;

Να πάω γυμναστήριο χωρίς να έχω φάει ή αν έχω φάει πολύ; Τι λέει η ειδικός;

λαχανικά σούπα λαχανικών υγιεινή σούπα
Σούπα λαχανικών για δυνατό ανοσοποιητικό

Μύθος: Οι σούπες είναι χειμωνιάτικο φαγητό. Δοκίμασε αυτή τη σούπα λαχανικών για να «φορτώσεις» βιταμίνες και ενέργεια και να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου – όλο το χρόνο!

#shapegreece