Πώς μπορείς να μειώσεις την κατανάλωση των τρανς λιπαρών;

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ζήτησε να εξαλειφθούν τα τρανς λιπαρά μέσα σε μία πενταετία

17.05.2018

εχεις διαβασει

τρανς λιπαρά

Με ανακοίνωσή του πριν από λίγες μέρες, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έκανε γνωστή την πρόθεσή του να εξαλείψει την κατανάλωση των τρανς λιπαρών μέχρι το 2023. Ο περιορισμός της κατανάλωσής τους είναι το κλειδί για την προστασία της υγείας και την αύξηση του προσδόκιμου ζωής. Ο Π.Ο.Υ. εκτιμά ότι κάθε χρόνο, η πρόσληψη τρανς λιπαρών οδηγεί σε περισσότερους από  500.000 θανάτους από καρδιαγγειακές παθήσεις!

Δες επίσης: Τροφές πλούσιες σε κάλιο και γιατί είναι τόσο σημαντικό για το σώμα σου

«Τα τρανς λιπαρά είναι ένα μη απαραίτητο τοξικό χημικό το οποίο σκοτώνει και δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνεχίσουν να εκτίθενται σ’ αυτό άνθρωποι σε όλο τον κόσμο» δήλωσε ο Tom Frieden, πρώην επικεφαλής των αμερικανικών Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Κάποιες ανεπτυγμένες χώρες έχουν ήδη ξεκινήσει την προσπάθεια εξάλειψης των τρανς λιπαρών και έχουν θέσει όρια στις ποσότητες που επιτρέπονται στις συσκευασμένες τροφές, ενώ άλλες  έχουν απαγορεύσει εν μέρει τα υδρογονωμένα λίπη, κύρια πηγή των βιομηχανικής παραγωγής τρανς λιπαρών, επισήμανε ο ΠΟΥ.

Η Δανία είναι η πρώτη χώρα που επέβαλε περιορισμούς στα τρανς λιπαρά που παράγονται βιομηχανικά. Το αποτέλεσμα ήταν η περιεκτικότητα σε τρανς-λιπαρά στα τρόφιμα να μειωθεί δραματικά και οι θάνατοι από καρδιαγγειακές παθήσεις να μειωθούν επίσης. Η Νέα Υόρκη, ακολουθώντας το παράδειγμα της Δανίας, έχει ξεκινήσει ήδη αντίστοιχες διαδικασίες.

Δες επίσης: Η ειδικός απαντά: Τελικά βοηθούν τα σνακ στη δίαιτα και απώλεια βάρους;

Ποια είναι η επιτρεπόμενη πρόσληψη; 

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ,  οι ενήλικες και τα παιδιά θα πρέπει να καταναλώνουν το πολύ το 1% των ημερήσιων θερμίδων τους με τη μορφή τρανς λιπαρών.

Γιατί είναι τόσο βλαβερά; 

Τα τρανς λιπαρά έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, και για τον λόγο αυτό προτιμούνται στη βιομηχανία τροφίμων, όμως είναι βλαβερά για τους καταναλωτές, καθώς αυξάνουν κατά 21% τον κίνδυνο καρδιακών νόσων και κατά 28% τον κίνδυνο θανάτου, σύμφωνα με έρευνες του ΠΟΥ.

Ποιες τρoφές περιέχουν τα βλαβερά τρανς λιπαρά;

Οι κύριες πηγές των trans λιπαρών είναι τα επεξεργασμένα προϊόντα.

Πώς μπορείς να μειώσεις την κατανάλωση τρανς λιπαρών μέσω της διατροφής σου;

Πες όχι στα έτοιμα τρόφιμα και σνακ, στο τηγάνισμα αλλά και σε τρόφιμα που περιέχουν μερικώς υδρογονωμένα λίπη.

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

Κέικ σοκολάτας
Κέικ σοκολάτας με παντζάρι, μία πρωτότυπη και σούπερ νόστιμη συνταγή

Για να αξιοποιήσεις με έναν διαφορετικό τρόπο τα παντζάρια

γυναίκα που γυμναζεται πίνει νερο
Μάθε τα 5 λάθη που κολλάνε το «μεταβολισμό» σου

Μερικές μικρές αλλαγές μπορούν να σε βοηθήσουν να μεγιστοποιήσεις την καύση των θερμίδων σου.

άδειο στομάχι
Να πάω γυμναστήριο χωρίς να έχω φάει ή αν έχω φάει πολύ;

Να πάω γυμναστήριο χωρίς να έχω φάει ή αν έχω φάει πολύ; Τι λέει η ειδικός;

λαχανικά σούπα λαχανικών υγιεινή σούπα
Σούπα λαχανικών για δυνατό ανοσοποιητικό

Μύθος: Οι σούπες είναι χειμωνιάτικο φαγητό. Δοκίμασε αυτή τη σούπα λαχανικών για να «φορτώσεις» βιταμίνες και ενέργεια και να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου – όλο το χρόνο!

miso
Miso: Πώς θα χρησιμοποιήσεις και εσύ το Νο1 συστατικό της ιαπωνικής κουζίνας;

To miso είναι το συστατικό που θα βρεις σχεδόν σε κάθε ιαπωνική συνταγή. Να πώς θα το χρησιμοποιήσεις κι εσύ. 

#shapegreece