Η τάση του mindful eating: Πώς θα κάνεις ενσυνείδητη διατροφή με τα 6 βήματα της διατροφολόγου

Οι σωστές και εύκολες τακτικές για να καταφέρεις να ακολουθήσεις την απόλυτη τάση υγείας και διατροφής

05.06.2018

εχεις διαβασει

mindful eating

Από την Ιωάννα Μανδηλάρη, ολιστική διαιτολόγο – διατροφολόγο, σύμβουλο θηλασμού.

Είναι γνώριμο το συναίσθημα να οδηγείς γρήγορα και μηχανικά, φτάνοντας στον προορισμό σου πριν ακόμη καταλάβεις το πώς έφτασες. Είναι αντίστοιχο του να καταναλώνεις ένα σακουλάκι πατατάκια μπροστά στην τηλεόραση βλέποντας με έκπληξη ότι έφαγες και το τελευταίο χωρίς ακόμα να έχεις συνειδητοποιήσει πότε τελείωσαν. Μια τέτοια διατροφική συμπεριφορά, στην οποία δεν δίνεις σημασία στο τι, πως, πότε και που θα φας, δημιουργεί μια αρνητική σχέση με το φαγητό, οδηγώντας σε υπερφαγία και αυξάνοντας το stress.

Δες επίσης:Πώς θα φτιάξεις υγιεινές μπρουσκέτες σαν γεύμα: Δες ιδέες από τις συντάκτριες του Shape

Η ενσυνείδητη διατροφή ή mindful eating από την άλλη, δεν αποτελεί μια ακόμη «τάση διατροφής». Είναι μια πρακτική που θα σε βοηθήσει να επαναπροσδιορίσεις τη σχέση σου με το φαγητό, δημιουργώντας πιο υγιείς συνήθειες. Δες πως μπορείς να την εφαρμόσεις, μέσα από 6 απλά βήματα.

Mindful Eating ή ενσυνείδητη διατροφή σε 6 βήματα:

1 Ξεκίνα από τη λίστα του supermarket
Ή ακόμη καλύτερα του μανάβη, της τοπικής αγοράς ή και προϊόντων που θα φυτέψεις η ίδια στο μπαλκόνι σου. Επίλεξε υλικά τοπικά, εποχιακά και όσο πιο φρέσκα γίνεται. Όταν πρόκειται για συσκευασμένα προϊόντα, μάθε να διαβάζεις προσεκτικά την ετικέτα, χωρίς να αρκείσαι στις ενδείξεις «χωρίς συντηρητικά». Διάλεξε αυτό που θα σου προσφέρει τα περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη το σώμα σου, και θα σου δώσει υγεία και ευεξία.

2. Μαγείρεψε
Θα μπορούσες να φανταστείς ότι το «ενσυνείδητο» μαγείρεμα, είναι το επόμενο βήμα για να επαναπροσδιορίσεις τη σχέση σου με το φαγητό; Μπες στην κουζίνα και προσπάθησε να συνδυάσεις υλικά, να παίξεις με τις υφές και τα χρώματα. Βάζοντας μάλιστα στο παιχνίδι όλη την οικογένεια, το μαγείρεμα μπορεί να αποτελέσει μια πολύ ευχάριστη δραστηριότητα, καλλιεργώντας παράλληλα υγιείς συνήθειες στα παιδιά. Βάλε μουσική και αυτοσχεδίασε, δημιουργώντας πιάτα σύμφωνα με το προσωπικό σου γούστο. Γιατί, στο τέλος, ένα φαγητό από τα χέρια σου, το αγαπάς λίγο παραπάνω.

Δες επίσης: Σνακ για ενέργεια: 5 συνδυασμοί για να κάνεις την πιο υγιεινή επιλογή

3.Φάε όταν πρέπει
Και το όταν πρέπει, δεν σημαίνει κάθε 2 ή κάθε 5 ώρες. Μάθε να αντιλαμβάνεσαι τα σημάδια που δείχνει το σώμα σου. Την ενέργεια σου που πέφτει, το στομάχι σου που αρχίζει να φωνάζει. Προσπάθησε να σταματάς να τρως όταν νιώσεις πλήρης. Το να αντιλαμβανόμαστε τα πρώτα σημάδια πείνας και κορεσμού, και να υπακούμε σε αυτά, είναι το πιο σημαντικό βήμα προς τη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.

4. Κάθισε στο τραπέζι
Με τους γρήγορους ρυθμούς που κυλάει η καθημερινότητα μας, ίσως το φαγητό στο τραπέζι φαντάζει πολυτέλεια. Τις περισσότερες φορές βρισκόμαστε να τρώμε μπροστά σε μια οθόνη ή τρέχοντας να προλάβουμε το meeting, το σχολείο ή το λεωφορείο. Είναι όμως πρωταρχικής σημασίας να καθίσουμε να απολαύσουμε το γεύμα μας με ηρεμία και να είμαστε επικεντρωμένοι σε αυτό, αποφεύγοντας έτσι να φάμε περισσότερο και δημιουργώντας πιο θετικά συναισθήματα για το φαγητό.

5. Φάε αργά
Μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά όταν λέμε φάε αργά δεν εννοούμε να φτάσεις σε υπερβολές αλλά να πάρεις το χρόνο σου και να φας ήρεμα. Θα έχει τύχει να παρατηρήσεις ότι όταν μασάς πιο αργά, διακρίνεις γεύσεις που σε άλλη περίπτωση θα προσπερνούσες. Αν υπάρχουν μικρά παιδιά στην οικογένεια, ενθάρρυνέ τα να φάνε και αυτά πιο αργά –μεταλλάσσοντας ίσως το παιχνίδι «ποιος θα φάει πιο γρήγορα» στην αντίστροφη εκδοχή του.

6. Απόλαυσε το φαγητό
Ποτέ μην τρως κάτι που δεν απολαμβάνεις, και απόλαυσε στο μέγιστο οτιδήποτε τρως. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι το φαγητό στοχεύει πρωτίστως στην γευστική μας ικανοποίηση. Είναι λάθος να διαχωρίζεις τις τροφές σε «καλές» και «κακές» καθώς νιώθοντας ενοχές για ένα γλυκό που κατανάλωσες, δεν αντλείς την ευχαρίστηση που θα έπρεπε, ενώ παράλληλα, δημιουργείς έναν φαύλο κύκλο. Μάθε να αντιλαμβάνεσαι την παραμικρή γεύση, την παραμικρή υφή. Να εκστασιάζεσαι με την οσμή και την όψη του πιάτου σου. Επειδή η μόνη τροφή που αξίζει να φάμε, είναι αυτή που ξυπνάει την κάθε μια από τις αισθήσεις μας!

Editor's Picks

Περισσότερα από Love your Shape

φαγητό, διατροφή
Peganism: Η νέα διατροφική τάση που συνδυάζει vegan και paleo διατροφή (ναι, γίνεται!)

Η pegan διατροφή φαίνεται να είναι η επόμενη hot τάση στις δίαιτες. Μάθε γιατί και τι λέει η διαιτολόγος

κεράσια
Τι σου προσφέρουν τα κεράσια; 6 οφέλη που έχουν για την υγεία μας

Plus: Ιδέες για να τα απολαύσεις με διαφορετικούς τρόπους

γυναίκα που γυμναζεται πίνει νερο
Μάθε τα 5 λάθη που κολλάνε το «μεταβολισμό» σου

Μερικές μικρές αλλαγές μπορούν να σε βοηθήσουν να μεγιστοποιήσεις την καύση των θερμίδων σου.

άδειο στομάχι
Να πάω γυμναστήριο χωρίς να έχω φάει ή αν έχω φάει πολύ;

Να πάω γυμναστήριο χωρίς να έχω φάει ή αν έχω φάει πολύ; Τι λέει η ειδικός;

#shapegreece