Εχεις λιγούρα για πατατάκια και αλμυρά; Να τι σημαίνει αν ο οργανισμός σου επιζητά αλάτι

Η λιγούρα για πατατάκια κρύβει την ανάγκη του οργανισμού σου για αλάτι. Πότε όμως ο οργανισμός σου έχει ανάγκη από αλάτι;

10.12.2018

Γράφει: Βίκυ Πασχάλη

εχεις διαβασει

Οικογενής υπερχοληστερολαιμία: Η κληρονομική νόσος που προκαλεί πολύ αυξημένα επίπεδα LDL χοληστερόλης

Συνεργάστηκε η Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος διατροφολόγος, www.facebook.com/grafeiodiatrofis

Σου είναι δύσκολο να κατευνάσεις τη μανία σου για γλυκό ή την ανάγκη σου για λιπαρά και οπωσδήποτε για υδατάνθρακες;

Φυσικά, είναι λογικό (και σωστό) να τρως μια λιχουδιά μια στο τόσο, αλλά είναι δύσκολο να σταματήσεις.

«Το χειμώνα το σώμα σου δίνει έμφαση στο να παραμείνει ζεστό» τονίζει η διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου. Ο μεταβολικός ρυθμός σου αυξάνεται έως και 10%, λόγω της ενέργειας που χρησιμοποιείς για να παραμείνεις ζεστή, και μπορεί να έχεις λιγούρες για λιπαρά, περισσότερους υδατάνθρακες και θερμίδες, για να αντιμετωπίσεις αυτή τη διαδικασία.

Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι οι λιγούρες προσφέρουν στοιχεία για την υγεία σου και
υποδεικνύουν τα βασικά στοιχεία που σου λείπουν. Μάθε τι δείχνουν

Λιγούρα για πατατάκια

Γιατί τα αναζητάς: Μπορεί να φταίει το στρες. «Η αλδοστερόνη είναι μια ορμόνη που, όπως η ορμόνη του στρες, η κορτιζόλη, δημιουργείται στα επινεφρίδια. Βοηθά το σώμα σου να διατηρήσει το νάτριο, οπότε, αν πέσουν τα επίπεδα, αποβάλλεται πολύ νάτριο και αυτό σε κάνει να θες αλάτι» εξηγεί η ειδικός. Αλλά γιατί η αλδοστερόνη πέφτει όταν αγχωνόμαστε;

«Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης μειώνουν την παραγωγή της ορμόνης που δημιουργεί την αλδοστερόνη, την ACTH, επομένως δημιουργείται λιγότερη» επισημαίνει η Κλειώ Δημητριάδου.

Σταμάτα τη λιγούρα

Κατανάλωσε πολλά φρούτα και λαχανικά ώστε να διατηρήσεις υψηλά τα επίπεδα ενέργειας και ευεξίας, κοιμήσου αρκετά και κάνε άσκηση ήπιας έντασης δύο φορές την εβδομάδα, όπως γιόγκα ή Πιλάτες, για να διατηρήσεις χαμηλά τα επίπεδα του άγχους.

Υγιεινή εναλλακτική

Τα πατατάκια συχνά είναι γεμάτα με τρανς λιπαρά, πολύ αλάτι, τεχνητά αρώματα και γεύσεις και δεν περιέχουν καθόλου θρεπτικά στοιχεία. Προτίμησε να μασουλήσεις ή να φτιάξεις τσιπς λαχανικών ή φρούτων, ή ακόμα και ελιές.

Περισσότερα από Διατροφή και Αδυνάτισμα

#shapegreece