Νηστεία Σαρακοστής: 5 super θρεπτικά, εύκολα και χορταστικά snacks για να απολαμβάνεις τη διαφορά, κάθε φορά!

Πλούσια σε πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά αλλά και εύκολα στην παρασκευή, θα σε κρατήσουν χορτάτο για ώρα.

Νηστεία Σαρακοστής

Συνήθως τα γρήγορα και εύκολα σνακ συνεπάγονται συσκευασμένα τρόφιμα και επιλογές με συντηρητικά και πολλές περιττές θερμίδες. Ειδικά στην περίοδο της νηστείας - ή ακόμα και αν είσαι vegan - οι επιλογές μοιάζουν ακόμα πιο περιορισμένες. Ωστόσο, δεν είναι. 

Υπάρχουν άπειρες ιδέες για πεντανόστιμα, πολύ εύκολα και θρεπτικά σνακ που μπορείς να δοκιμάσεις και, σίγουρα, αν το κάνεις, θα τα βάλεις στην καθημερινότητά σου. 

Γι’ αυτό και επιλέξαμε να πειραματιστούμε με διάφορες δημιουργικές και εύκολες συνταγές, που περιλαμβάνουν ένα μοναδικό συστατικό: το Μακεδονικό Ταχίνι – ένα προϊόν που ξεχωρίζει για την άριστη ποιότητά του, αλλά και την ξεχωριστή του γεύση!

Βέβαια, υπάρχει κι ένας επιπλέον λόγος:

Την περίοδο της Σαρακοστής, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επενδύσουμε στην πρωτεΐνη, μιας και απέχουμε από αρκετές τροφές από τις οποίες μπορούμε να την προσλάβουμε. Στο πλαίσιο αυτό, το ταχίνι αποτελεί μια εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης, διαθέτοντας παράλληλα σημαντικά οφέλη για την υγεία μας. 

Έτσι, λοιπόν, οι πέντε συνταγές στις οποίες κατέληξα να σου παρουσιάσω, είναι οι εξής:

1.Χουρμάδες γεμιστοί με Μακεδονικό Ταχίνι

Είναι ένα από τα πιο εύκολα και γρήγορα σνακ που επιλέγω για αυτή την περίοδο, αλλά και γενικότερα. Είναι ένα νηστίσιμο και σούπερ θρεπτικό μικρό γεύμα, για όταν θέλω κάτι πραγματικά γλυκό, συνήθως τις απογευματινές ώρες. 

Οι φυτικές ίνες από τους χουρμάδες, σε συνδυασμό με το Μακεδονικό Ταχίνι που είναι 100% αλεσμένο σουσάμι και αποτελεί μια επιλογή πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, δίνουν σαν αποτέλεσμα ένα θρεπτικό σνακ που προσφέρει δύναμη και ενέργεια. 

Χουρμάδες γεμιστοί με Μακεδονικό Ταχίνι

‣ Πώς το φτιάχνω: Για μία μικρή μερίδα χρησιμοποιώ 5 χουρμάδες, 2 κ.σ. Μακεδονικό Ταχίνι και μισή μπάρα μαύρη σοκολάτα. Αφού ανοίξω τους χουρμάδες με ένα μαχαίρι κάνοντας μια κάθετη σχισμή, τους γεμίζω με το Μακεδονικό Ταχίνι. Στη συνέχεια, λιώνω τη μαύρη σοκολάτα και καλύπτω τον χουρμά με αυτή (μπορείς να καλύψεις και ένα μέρος του χουρμά με σοκολάτα, και όχι ολόκληρο, για ένα ακόμα πιο υγιεινό αποτέλεσμα). Αφήνω για λίγη ώρα στο ψυγείο, μέχρι να παγώσει η σοκολάτα και το σνακ μου είναι έτοιμο. 

2.Smoothie με Μακεδονικό Ταχίνι με Μέλι και μπανάνα 

Ένα super θρεπτικό και υγιεινό smoothie που θα σε γεμίσει ενέργεια και θα σου προσφέρει πολλά θρεπτικά οφέλη. Ο συνδυασμός των γεύσεων φέρνει μια ωραία ισορροπία στο ρόφημά μας, συνδυάζοντας τη γλυκιά γεύση της μπανάνας και την υπέροχη γεύση και υφή του Μακεδονικού Ταχινιού. Τέλος, για ένα πιο υγρό αποτέλεσμα επιλέγω ένα vegan γάλα όπως το γάλα βρώμης, για έξτρα φυτικές ίνες. 

Smoothie με Μακεδονικό Ταχίνι

‣ Πώς το φτιάχνω: Σε ένα μπλέντερ χτυπάω: 1/2 κούπα γάλα βρώμης, 1 μπανάνα (ιδανικά κομμένη σε κομμάτια και παγωμένη), 2 κ.σ. Μακεδονικό Ταχίνι με Μέλι και 1/2 κούπα πάγο. Αφού γίνει ένα ομοιογενές μείγμα, το smoothie μου είναι έτοιμο και πεντανόστιμο.

3.Μπάλες ενέργειας με Μακεδονικό Ταχίνι με Κακάο και σταφίδες 

Αυτές οι μπάλες ενέργειας είναι ένα τέλειο μικρό γεύμα, γεμάτο θρεπτικά συστατικά και αποτελεί μία ιδανική επιλογή για σνακ μέσα στη μέρα. Φτιαγμένες με Μακεδονικό Ταχίνι με Κακάο, που δίνει τέλεια υφή στο αποτέλεσμα, γλυκιά γεύση και πολλά θρεπτικά συστατικά, με αλεσμένο σπόρο λιναριού και καρύδια, αυτές οι μπάλες ενέργειας είναι ένας υπέροχος τρόπος για να πάρεις μια θρεπτική δόση υγιεινών λιπαρών. Τον συνδυασμό ολοκληρώνουν οι σταφίδες που είναι μια "βόμβα" θρεπτικών στοιχείων και φυτικών ινών και ταιριάζουν ιδανικά με τα υπόλοιπα υλικά. 

Νηστεία Σαρακοστής

‣ Πώς το φτιάχνω: Σε ένα μπλέντερ ανακατεύω 1/2 κούπα βρώμη, 2 κ.σ. λιναρόσπορο, 4 κ.σ. Μακεδονικό Ταχίνι με Κακάο, λίγα καρύδια και 2 κ.σ. σταφίδες. Αφού γίνουν ένα ομοιογενές μείγμα, πλάθω μικρές μπαλίτσες και τις βάζω στο ψυγείο για λίγη ώρα. Αφού παγώσουν, είναι έτοιμες!

4.Μπάρες ενέργειας με Μακεδονικό Ταχίνι με Πορτοκάλι, κανέλα και φιστίκια 

Οι μπάρες ενέργειας, όπως και οι μπάλες, αν είναι φτιαγμένες σπιτικά και δεν περιέχουν συντηρητικά αποτελούν μια σούπερ θρεπτική επιλογή για σνακ που μπορείς να καταναλώνεις κάθε μέρα. Στην παρακάτω συνταγή βασικό μου συστατικό είναι το Μακεδονικό Ταχίνι με Πορτοκάλι, που είναι εμπλουτισμένο με βιταμίνη C και ασβέστιο και έχει υπέροχη γεύση. 

Μπάρες ενέργειας με Μακεδονικό Ταχίνι

‣ Πώς το φτιάχνω: Σε ένα μπολ προσθέτω 1 κούπα αλεσμένη βρώμη, 5 κ.σ. Μακεδονικό Ταχίνι με Πορτοκάλι, 1 κ.γ. κανέλα, 2 κ.γ. θρυμματισμένα φιστίκια και λίγα αποξηραμένα cranberries. Αφού ανακατέψω τα αλεσμένα υλικά - βρώμη, φιστίκια - προσθέτω το Μακεδονικό Ταχίνι με Πορτοκάλι και λίγο νερό. Ανακατεύω μέχρι να γίνουν ένα ομοιογενές μείγμα. Στο τέλος, προσθέτω μισή ποσότητα από την κανέλα και τα cranberries και ανακατεύω ξανά. Απλώνω το μείγμα σε ένα ταψάκι με λαδόκολλα, το πουδράρω με την υπόλοιπη κανέλα και προσθέτω και τα υπόλοιπα cranberries. Αφήνω το μείγμα στο ψυγείο για λίγες ώρες και στη συνέχεια κόβω τις μπάρες μου σε κομμάτια. 

*Τόσο τις μπάλες, όσο και τις μπάρες τις αποθηκεύω στο ψυγείο για να διατηρηθούν αρκετές μέρες και έτσι έχω έτοιμα σνακ για όλη μου την εβδομάδα! 

5.Στικς καρότο - αγγούρι με dressing από Μακεδονικό Ταχίνι 

Εάν είσαι fan του αλμυρού και θέλεις να καταναλώσεις ένα γρήγορο snack που θα σου δώσει ενέργεια και θα απογειώσει τη γεύση σου, τότε δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις τα απολαυστικά sticks καρότου και αγγουριού με dressing από Μακεδονικό Ταχίνι.

Και ενώ αυτή την περίοδο έχω αποκλείσει αρκετές πηγές πρωτεΐνης, όπως είναι τα τυριά ή το κρέας, επιλέγω το Μακεδονικό Ταχίνι, που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη και θρεπτικά συστατικά.  

Στικς καρότο - αγγούρι με dressing από Μακεδονικό Ταχίνι

‣ Πώς το φτιάχνω: Σε ένα μπλέντερ χτυπάω 50 γρ. Μακεδονικό Ταχίνι με μία σκελίδα σκόρδο, χυμό από ένα λεμόνι, αλάτι, πιπέρι καγιέν και καπνιστή πάπρικα. Αποθηκεύω το dressing στο ψυγείο.

Έπειτα κόβω το καρότο και το αγγουράκι σε sticks και τα αποθηκεύω στο ψυγείο μέσα σε βάζα με νερό για να διατηρηθούν για κάποιες μέρες. Έτσι, έχω ένα απόλυτα υγιεινό σνακ για όποτε θέλω κάτι αλμυρό.

 

 

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i