Εγκαταλείπεις τη δίαιτα στην πρώτη απογοήτευση; Οι συμβουλές για να μπορέσεις να συνεχίσεις

Πώς θα συνεχίζεις την προσπάθεια της απώλειας βάρους και δε θα τα παρατάς στις πιο δύσκολες στιγμές;

δίαιτα iStock

Από την Ήλια Τσάρα, Υπεύθυνη Κέντρου Εικαστικής και Ψυχικής Επικοινωνίας "Συνώθηση".(synothisi.com). 

Κάθε αρχή και εύκολη γιατί τις περισσότερες φορές, βάζοντας έναν στόχο, η δυσκολία βρίσκεται στη διαδρομή. Τη στιγμή που αποφασίζεις να ξεκινήσεις διατροφή, όλες οι προσδοκίες σου και τα όνειρα για την επίτευξη του στόχου σου είναι με το μέρος σου. Τι γίνεται όμως αν στη διαδρομή βρεθούν τα πρώτα εμπόδια; Καθυστέρηση στην απώλεια βάρους, κούραση και ανασφάλεια για το αν το κάνεις σωστά, νοσταλγία των παλιών συνηθειών.

Παρακάτω κάποιες συμβουλές για να συνεχίζεις την προσπάθεια και να μην τα παρατάς στις πιο δύσκολες στιγμές σου.

Ο στόχος βρίσκεται στο τώρα

Αν κοιτάζεις μόνο τον τελικό σκοπό, τότε πολύ πιο εύκολα θα απογοητεύεσαι. Ζήσε την κάθε ημέρα, απόλαυσε τις καινούργιες υγιεινές σου συνήθειες και επιβράβευσε τον εαυτό σου σε μικρά χρονικά διαστήματα για ό, τι καταφέρνεις. Εστίασε στην καθημερινή σου συμπεριφορά και όχι στον τελικό στόχο. Ξέχνα το πού πρέπει να φτάσεις. Απλά κάνε τα καθημερινά βήματα που χρειάζεται να κάνεις. Το κόλπο είναι να περνάς ωραία κατά τη διάρκεια της δίαιτας και να βλέπεις τα πολύ μικρά επιτεύγματα χωρίς να αναλώνεσαι για το τι έχεις να καταφέρεις και να αντιμετωπίσεις μετά.

Χαμηλά ο πήχης

Αν ο στόχος σου είναι τα δέκα κιλά... χαμήλωσε τον πήχη. Ξεκίνα θέτοντας σαν πρώτο σκαλοπάτι τα τρία, ή έστω τα πέντε, αντικαθιστώτας τη μεγάλη σου προσδοκία, δηλαδή, με κάτι που είσαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρεις, δημιουργώντας έτσι συνθήκες επιτυχίας! Όταν ζορίζεσαι χαμήλωνε το στόχο.

Κάνε ένα μικρό διάλειμμα

Φυσικά από την όποια διατροφή δεν μπορούν να λείπουν οι μικρές διατροφικές απολαύσεις. Βάλε μέσα στη δίαιτα και μικρά δωράκια. Αν αγαπάς τη σοκολάτα, μπορείς να τρως μια φορά την εβδομάδα, ή έστω μπορεί σε μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα να θέσεις μια ημέρα ως ελεύθερη διατροφικά. Η δίαιτα είναι μαραθώνιος. Χρειάζεται να ξαπoσταίνεις κάπου κάπου. Όμως το "σπάσιμο" του προγράμματος για να μην το βιώσεις ως αποτυχία θα πρέπει να το έχεις καθορίσει από πριν.

Βρες τον πραγματικό λόγο που κάνεις την δίαιτα

Είναι κάποια πρότυπα που βλέπεις στα social media; Είναι ότι θέλεις να βελτιώσεις την εικόνα ή την υγεία σου; Για να μπεις σε μια διαφορετική κατάσταση και για να ακολουθήσεις κάποιο πρόγραμμα θα πρέπει να υπάρχουν λόγοι που όντως αξίζουν για εσένα ώστε να συνεχίζεις. Καλύτερα όμως να μην είναι μια αποφυγή όπως το να σε κρίνουν οι άλλοι για τα κιλά σου αλλά κάποιο όφελος όπως το να ζεις υγιεινά και να φροντίζεις το σώμα σου.

Απευθύνσου σε έναν ειδικό ώστε να σε κατατοπίσει

Πολλές στιγμές όταν το αποτέλεσμα δεν είναι το προσδωκόμενο, μπορεί πολύ πιο εύκολα να απαγοητευτείς αν είσαι μόνη. Με τη βοήθεια όμως ενός ειδικού μπορείς να διορθώσεις το διατροφικό σου πρόγραμμα ή μπορεί να σε καθησυχάσει αφού η γνώμη του ειδικού σίγουρα είναι μεγαλύτερη εγγύηση από τα δικές σου συναισθηματικές αντιδράσεις και συμπεράσματα!

Τέλος, βρες και μοιράσου με μια φίλη – φίλο σου τη διαδικασία

Εκτός ότι θα περάσεις καλύτερα, θα έχεις κάποιον να σε στηρίξει με το δικό του κουράγιο αν το χρειαστείς! Και φυσικά θα τον/την στηρίζεις κι εσύ όταν αυτός/αυτή χάνουν το κουράγιο τους. Το μυστικό είναι, επίσης, ότι όταν βοηθάς κάποιον, εσύ ο ίδιος αποκτάς διακρίσεις για το πώς μπορείς να βοηθήσεις και τον εαυτό σου στις δύσκολες στιγμές.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Υγεία

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i