Ένας σημαντικός λόγος να βάλεις την κολοκύθα στη διατροφή σου

Το superfood του φθινοπώρου σε περιμένει να το ανακαλύψεις.

κολοκυθα iStock

Βαδίζοντας στα ενδότερα του φθινοπώρου, μια βόλτα στο μανάβικο της γειτονιάς θα σε πείσει να αγοράσεις μια από τις ολόφρεσκες και ολοστρόγγυλες κίτρινες/πορτοκαλί κολοκύθες, που κάνουν το ντεμπούτο τους την εποχή αυτή. Και αν δεν σε πείθει μόνο η ματιά, τότε οι ευεργετικές ιδιότητες που μπορεί να χαρίσει στην υγεία σου, σίγουρα θα σε κάνουν να το ξανά σκεφτείς. Η κολοκύθα ανήκει στα πιο δημοφιλή φθινοπωρινά συστατικά, που μπορείς να απολαύσεις με πολλούς τρόπους και συνδυασμούς, τόσο σε γλυκές, όσο και αλμυρές συνταγές. Εκτός από την ιδιαίτερη γεύση της, η κολοκύθα είναι γνωστή για τα οφέλη της στον οργανισμό και κυρίως για την συμβολή της στην ενίσχυση της ανοσίας.

Ποια τα οφέλη της κολοκύθας;

"Η κολοκύθα είναι γεμάτη με την φυτική χρωστική ουσία, βήτα-καροτίνη χάρη στην πορτοκαλί απόχρωση της. Η Β-καροτίνη έχει την ιδιότητα να μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα", επισημαίνει Maggie Michalczyk διαιτολόγος και ιδρύτρια του OnceUponAPumpkinRD.com. "Η βιταμίνη Α είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι το ανοσοποιητικό σύστημα λειτουργεί σωστά και ότι τα λευκά αιμοσφαίρια (αυτά που βοηθούν στην απομάκρυνση των παθογόνων) παράγονται και λειτουργούν στο έπακρο. Η βιταμίνη Α είναι επίσης ευεργετική για την όρασή, ενώ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για κάποιους τύπου καρκίνου".

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το Journal of Clinical Medicine, λόγω του σημαντικού ρόλου της βιταμίνης Α στην ενίσχυση της ανοσοποιητικής λειτουργίας, η βιταμίνη αυτή μπορεί να θεωρηθεί και ως αντιοξειδωτικό, το οποίο αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την φλεγμονή. Για να επωφεληθείς από τα ευεργετικά συστατικά δεν χρειάζεται να καταναλώσεις μια ολόκληρη κολοκύθα. Ένα μόλις φλιτζάνι κολοκύθας έχει σχεδόν το 250% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης Α.

Η κολοκύθα είναι σημαντική πηγή πρωτεΐνης καθώς μια κανονική μερίδα αυτής περιέχει το 4% των ημερήσιων αναγκών, γεγονός που την καθιστά ιδανική επιλογή για τους χορτοφάγους και τους vegan. Βελτιώνει την όψη του δέρματος μέσα από την αύξηση της παραγωγής κολλαγόνου, ενώ προσφέρει αξιοσημείωτη προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία.

Διάβασε επίσης:

Αποτοξίνωση και ενέργεια: Βρήκαμε τον καλύτερο τρόπο για να ξεκινήσεις δυναμικά τη σεζόν

Κολοκυθόσουπα βελουτέ με λεμονόχορτο (η πιο yummy χειμερινή συνταγή)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Fitness

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i