Το καθημερινό συστατικό που προκαλεί πρήξιμο και αύξηση βάρους

Το έχεις στο ντουλάπι της κουζίνας σου και είναι ο λόγος που αισθάνεσαι πρησμένη.

πρηξιμο_διατροφη Istock

Αν έχεις νιώσει ποτέ πρήξιμο μετά από ένα αλμυρό γεύμα, δεν είναι δημιούργημα της φαντασίας σου. Το υπερβολικό αλάτι μειώνει την ενυδάτωση του οργανισμού σου και  από την κυκλοφορία του αίματός σου στο δέρμα σου, γι 'αυτό μια ημερήσια δόση ενός σνακ με αλάτι θα σου προκαλέσει πρήξιμο. Σχεδόν το 90% των Αμερικανών καταναλώνει περισσότερο από τα συνιστώμενα 2.300 mg νατρίου την ημέρα, αναφέρει το Κέντρο Ελέγχου Νοσημάτων (CDC).
 

Έτσι, ακόμα κι αν δεν ρίχνεις extra αλάτι στο φαγητό σου, πιθανότατα λαμβάνετε περισσότερο νάτριο από ό,τι χρειάζεσαι μέσω άλλων πηγών, όπως κονσερβοποιημένα τρόφιμα, σάλτσες σαλάτας, αλλαντικά, ακόμη και ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το τυρί cottage.

Εκτός από το πρήξιμο, το νάτριο φαίνεται να ευθύνεται και για την μειωμένη ικανότητα του οργανισμού να χάνει κοιλιακό λίπος. 

Διάβασε επίσης: 6 λόγοι που κάνεις διατροφή αλλά δεν χάνεις κιλά

αλατι_διατροφη
Istock

Ενώ μια ορισμένη ποσότητα νατρίου είναι απαραίτητη για την υγεία, πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερη από όσο θα έπρεπε. Το νάτριο μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα καθώς το σώμα συγκρατεί περισσότερο νερό όταν ένα άτομο καταναλώνει πολύ.

Είναι σημαντικό οι άνθρωποι να δίνουν προσοχή στην ποσότητα νατρίου που καταναλώνουν, επειδή μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο συνδέεται, επίσης, με την υψηλή αρτηριακή πίεση, τις καρδιακές παθήσεις και το εγκεφαλικό.

Καταλαβαίνεις, λοιπόν, ότι αυτό το αθώο και καθημερινό συστατικό μπορεί να προκαλέσει μια σειρά προβλημάτων στη γενική υγεία του οργανισμού σου. Το νάτριο είναι ζωτικής σημασίας για πολλές από τις φυσικές διαδικασίες του σώματος, όπως η διαχείριση των νευρικών ερεθισμάτων και των μυϊκών συσπάσεων, αλλά η υπερβολική κατανάλωση έχει σημαντικά αρνητικές/ ενοχλητικές επιδράσεις.

Μία εξ αυτών είναι το πρήξιμο! Μια μελέτη του 2019 εξέτασε πώς η αύξηση της πρόσληψης νατρίου επηρέασε το φούσκωμα στους συμμετέχοντες. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες ακολούθησαν μια τυπική "δυτική" διατροφή (χαμηλή σε φυτικές ίνες) και οι άλλοι μισοί κατανάλωναν τη δίαιτα DASH με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Η αύξηση του νατρίου οδήγησε σε υψηλότερα επίπεδα φουσκώματος και στις δύο ομάδες.

Αυτό δείχνει ότι οι δίαιτες με υψηλότερη περιεκτικότητα σε νάτριο μπορεί να προκαλέσουν περισσότερο φούσκωμα, ανεξάρτητα από το είδος της δίαιτας που ακολουθεί ένα άτομο.Για να αντιστρέψεις την κατάσταση πρόσθεσε μπαχαρικά και βότανα στο γεύμα σου, αντί για αλάτι.Θα δώσουν γευστικότητα στα πιάτα σου, ενώ έχουν επίσης πρόσθετα οφέλη για την υγεία. Δοκίμασε να αντικαταστήσεις το αλάτι με κανέλα, σκόνη τσίλι, σκόνη καγιέν, κύμινο, τζίντζερ, βασιλικός, μαϊντανός και δεντρολίβανο για νόστιμα φαγητά χωρίς ενοχλητικό πρήξιμο.

Διάβασε επίσης: Cheat day: Μπορεί να χαλάσει τελικά την προσπάθεια για απώλεια βάρους;

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Διατροφή

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i