Ποιοι πρέπει να αποφεύγουν τα δαμάσκηνα;

Σου σρέσουν τα δαμάσκηνα; Δες σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να τα αποφεύγεις.

prunes istock

Μπορεί να σου φαίνεται καλή ιδέα τα αποξηραμένα φρούτα, όπως τα δαμάσκηνα ως σνακ ή ως προσθήκη στη διατροφή σου, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που καλό θα ήταν να τα αποφύγεις. 

Δαμάσκηνα και θρεπτικά συστατικά

Τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και περιέχουν:

  • Φυτικές ίνες: Βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και στην αίσθηση κορεσμού.
  • Βιταμίνη Α: Βοηθά στην υγεία των ματιών, του δέρματος και του ανοσοποιητικού συστήματος.
  • Βιταμίνη C: Έχει αντιοξειδωτική δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Κάλιο: Ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση.
  • Μαγνήσιο: Συμβάλλει στην υγεία των οστών και των μυών.
  • Σίδηρος: Βοηθά στην πρόληψη της αναιμίας.

Δαμάσκηνα και οφέλη για την υγεία

  • Προστατεύουν την καρδιά: Μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, καθώς βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης.
  • Προλαμβάνουν τον καρκίνο: Περιέχουν αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών και στην πρόληψη του καρκίνου.
  • Συμβάλλουν στην υγεία των οστών: Το βόριο που περιέχουν βοηθά στην υγεία των οστών και στην πρόληψη της οστεοπόρωσης.
  • Κάνουν καλό στο δέρμα: Η βιταμίνη Α και C που περιέχουν βοηθούν στην υγεία του δέρματος.
  • Ενισχύουν το ανοσοποιητικό: Η βιταμίνη C και το ψευδάργυρος που περιέχουν βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ποιοι πρέπει να αποφεύγουν τα δαμάσκηνα;

Αν και τα δαμάσκηνα έχουν πολλά να προσφέρουν διατροφικά, υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που θα πρέπει να είναι προσεκτικοί πριν τα καταναλώσουν.

Εάν έχεις φούσκωμα, διάρροια και άερια: Τα δαμάσκηνα περιέχουν σορβιτόλη, ένα σάκχαρο που είναι γνωστό ότι προκαλεί αυτά τα αποτελέσματα. Η λήψη πολυαλκοολικών σακχάρων όπως η σορβιτόλη προκαλεί φούσκωμα του εντέρου, αέρια, ήπια ναυτία, μέτριες έως σοβαρές κράμπες στο στομάχι ή έμετο. Τα δαμάσκηνα έχουν 14,7 γραμμάρια σορβιτόλης ανά 100 γραμμάρια, και μόλις 5 γραμμάρια σορβιτόλης προκαλούν φούσκωμα. Η κατανάλωση 20 γραμμαρίων ή περισσότερων σορβιτόλης μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές κράμπες.

Οι φυτικές ίνες, που βρίσκονται επίσης σε αυτά, μπορεί να προκαλέσουν αέρια και φούσκωμα. Τέλος, επειδή έχουν αρκετά έντονα μαλακτικά αποτελέσματα στα κόπρανα, όσοι είναι επιρρεπείς σε διάρροια, πρέπει να είναι προσεκτικοί.

Εάν έχεις διαβήτη τύπου 2 θα πρέπει να είσαι προσεκτική λόγω της υψηλότερης περιεκτικότητας σε σάκχαρα (αν και είναι ως επί το πλείστον φυσικά) και περιεκτικότητας σε θερμίδες. 

Εαν έχεις αλλεργίες: Ορισμένοι χυμοί δαμάσκηνων μπορεί επίσης να περιέχουν θειώδη άλατα καθώς η ένωση προστίθεται μερικές φορές στα δαμάσκηνα κατά τη διαδικασία ξήρανσης. Όσοι έχουν αλλεργίες στα θειώδη καλύτερα να αποφύγουν τον χυμό δαμάσκηνου  ή να αναζητήσουν μάρκες  "χωρίς θειώδη" στην ετικέτα.

Η κατανάλωση δαμάσκηνων μπορεί επίσης να προκαλέσει φαγούρα, κάψιμο, μυρμήγκιασμα και μερικές φορές πρήξιμο στο στόμα, τη γλώσσα και το λαιμό. Αυτό συμβαίνει όταν το ανοσοποιητικό σου σύστημα αντιδρά σε ορισμένες πρωτεΐνες των φρούτων, ειδικά εάν είσαι αλλεργική στη γύρη.

Εάν έχεις πρόβλημα με τα νεφρά: λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του χυμού δαμάσκηνου σε κάλιο, τα άτομα με χρόνια νεφρική νόσο πρέπει να τον αποφύγουν. 

Φρόντισε να καταναλώνεις με μέτρο τα δαμάσκηνα, γιατί είναι υψηλά σε θερμίδες και φυσικα σάκχαρα. Τέλος, το ακρυλαμίδιο στα δαμάσκηνα είναι ένας πιθανός κίνδυνος για καρκίνο. Επίλεγε δαμάσκηνα που έχουν αποξηρανθεί στη σωστή θερμοκρασία.

Ποια αποξηραμένα φρούτα είναι κατάλληλα για δίαιτα;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για υγεία, διατροφή και γυμναστική στο shape.gr

Read Next

MORE FROM

Life

Δεικτης μαζας σωματος

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Ποσο νερο πρεπει να πινω

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i

Θερμιδες που καιω στο τρεξιμο

Συμπλήρωσε τα παραπάνω πεδία

i